Reklama

Reklama

Krevní odpuštění

  • Česko Krevní opuštění (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Se svým druhým celovečerním snímkem se Joshua Marston vydává až do Albánie, kde na příběhu rodinné krevní msty zkoumá vztah mezi zašlými tradicemi a životem nové mladé generace. Rodina sedmnáctiletého Nika je sužována neustálými pozemkovými spory se sousedem. Vzájemný konflikt se však vyhrotí do extrému, otec je obviněn ze sousedovy vraždy a musí se skrývat. Případná vina však padá i na Nika a jeho sestru Rudinu. Nik se propadá do izolace a neustávající zloby a musí krevní msty za každou cenu skončit – i kdyby ho to mělo stát život. (Febiofest)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (17)

Vesecký 

všechny recenze uživatele

O krevní mstě jsem mnohé četl, ale netušil jsem, že je v Albánii dosud tak živá. Vyvražďování mužských členů rodiny v rámci hesla "krev za krev", která někdy znamenala doživotní domácí vězení mužských členů nebo neustálé prolévání krve... Ani socialismus ani "svobodný" kapitalismus tento strašný systém nedokázal vykořenit. V konfrontaci s moderní společností s mobily a počítači to bije do očí zvlášť a to dělá tento film velký. Zajisté se tento počin podařril dík spolupráci albánských filmařů se zkušenými kolegy dalších zemí, ale to nesnižuje jeho hodnotu. Dávám s klidným svědomíim pět hvězdiček. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Když si tak vzpomenu na vyprávění mého dědy o tom, jak jejich soused byl schopen kvůli malému kousku zatravněné meze jít po sousedovi s kosou v ruce a málem ho zabil, tak mně tenhle příběh až tak nezaskočil. Tady ale vše vygradovalo v daleko větší tragédii, do které je vtažen i Nik, který se tak se svou sestrou ocitá nedobrovolně v zajetí vlastního domova. Nik mně byl od samého začátku sympatický, nejen jako herec Tristan Halilaj, ale jako kluk, kterého to celé natolik iritovalo, že šel až na krajní mez možného vyjednávání. Přiznávám, že chvíli trvalo, než jsem se ponořila do tradic mně tak vzdálených, ale druhá část mě už nepustila a vnímala jsem i maličkosti jako například momentu, kdy měl skočit Nik pro rajčata ke strejdovi a já očekávala, že přinese jeden pytlík, ale on si šel pro dvě vrchovatě naložené velké bedny :-) A jestli nevíte jak přijít k velkým činkám poměrně levně, tak tady je skvělý návod jak do toho jít :-) Dojemná byla i ta chvilka, kdy měl možnost přes mobil vzkázat něco své přítelkyni a kamarádům. Někteří herci umí mluvit očima, to je známý fakt, ale tohle byla zřejmě Tristanova první role a klidně bych ho postavila mezi ostatní filmové velikány. 70ˇ% ()

Reklama

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavá sonda do života současné albánské vesnice. 1) Můj první albánský film v albánštině mě, věru, nezklamal. Kontrast balkánského vesnického života, moderních technologií a živé tradice je působivý._____ 2) Pravidla krevní msty v Albánii najdete pod pojmem kanun a besa._____ 3) 43letý Američan Joshua Marston (scénář, režie), původně fotožurnalista (Life, ABC News), učil rok angličtinu v Praze, než se vrátil do Států, aby si udělal magistra v politologii. Až pak se vrhl na filmová studia a začal natáčet krátké filmy._____ 4) Zaujali mě mužný Tristan Halilaj (Nik) a Erjon Mani (Nickův kámoš, motorkář Tom)._____ 5) Celkem to vidím na čtyři slabší hvězdičky. ()

Ephemeris 

všechny recenze uživatele

Severné Albánsko je najväčší etnografický raj Európy. Krvná pomsta gjakmarrja, staré katolícke zvykové právo Kanun, zaprisahané panny burrneshe hrajúce sa celý život na mužov, a to ešte nie je všetko... Komunistický režim sa veľkou kampaňou snažil krvnú pomstu úplne vykoreniť, avšak od roku 1991 sa kvôli nej vyzabíjalo možno už 40 000 ľudí. Kedysi voči nej boli imúnne aspoň ženy a deti, dnes ani to neplatí... Film vierohodný, herecké výkony dobré, vtiahlo to do deja... Túto krajinu poznám viac než dobre a dané spracovanie problematiky oceňujem. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Abnormálna aktuálnosť miestnych pomerov je pre tamojších obyvateľov bežnou vecou. Príbeh rodinnej krvnej pomsty má však ďalekosiahle dôsledky. Skúma náš vzťah s nedokonalými rodičmi, našu slabú empatiu a prospechárstvo pri krízových situáciách. Filmovo je dej dosť úmorný a zároveň silný, ale schádza mu niečo k tomu, aby rozprával ešte viac situačne a s vyššími umeleckými zámermi. ()

Galerie (24)

Reklama

Reklama