poster

Lásky jedné plavovlásky

  • Československo

    Lásky jednej plavovlásky

  • anglický

    Loves of a Blonde

Romantický / Komedie / Drama

Československo, 1965, 80 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MrCreosote
    ****

    Tady ještě Forman a spol. ve své kritice maloměšťáctví a čecháčkovství příliš tlačí na pilu (scéna s prohrabáváním kufru za zvuků státní hymny narušuje iluzi nastoleného realismu), nicméně fenomenální práce s neherci všechno vyvažuje. Příběh rozdrobený do několika částí filmu jako celku spíše škodí, v hlavě diváka tak zůstávají jednotlivé herecké etudy ("Já tady spim jak na hranolu"). V Hoří má panenko jsou všechny aspekty dovedeny k dokonalosti, i přes to patří Lásky jedné plavovlásky do zlatého fondu Nové vlny. Trio Forman-Passer-Papoušek sice kritizuje skrze humor, ale činí tak ostře jako nikdo jiný před nimi.(5.4.2013)

  • Karlos80
    *****

    Top 10 Českého filmu. Geniální filmová souhra a nemalý podíl všech tří pánů a to sice Jaroslava Papouška, Ivo Passera a samotného Formana. Věřte tomu že tyto tři pánové málokdy filmového diváka zklamali. Hořká tragikomedie o osamělé dívce, která vytrvale hledá tu svou pravou lásku. Krásné a vtipné dialogy, nádherná dobová amtosféra se všemi tehdejšími atributy, skvělé scény-především ta závěrečná postelová, dobré herecké obsazení-především ve spojení ze všemi těmi neherci kteří zde hrají, osobně bych vyzdvihl především lidské herectví, hřejivý a vtipný humor naučený a poznaný hodně ze života v podání původně neherce J. Šebánka, dále zde zazněli pěkné dobové písničky atd. atd. Opravdu excelentní tragikomický film, od mého oblíbeného režiséra a pro mě osobně jeho druhé nejlepší československé filmové dílo hned po filmu Hoří má panenko které si přeci jenom cením ještě o malý stupínek výše. Formanův nesentimentální, ale chápavý pohled, s nímž se dokázal podívat na všechny ty obyčejné lidi kolem sebe, ho proslavil nejen doma a nejen v tomto filmu ale už třeba v dřívějším snímku Černý Petr či pozdějším již zmíněném Hoří má panenko. České filmové režiséry znal už ve světě kdekdo, a Forman bylo to nejzvučnější a nejžádanější jméno už hodně dávno předtím. Prostě světový pojem. Snad jsem ještě zapomněl dodat že film se tenkrát natáčel ve Zruči nad Sázavou ke které dodnes svým způsobem tíhnu také, a to sice z jednoho prostého důvodu. Měl jsem tam odtud mojí babičku která by mohla vyprávět. No nic nemůžu jinak než za 5* prostě 95 %.(16.7.2006)

  • baribal
    *****

    Mistrovské dílo a klenot šedesátých let. Neskutečné množství výborných scének a vynikajících dialgů. Zajímavé jak se Forman přizpůsobil americkému filmu, když porovnám hoří má panenko a lásky jedné plavovlásky s například hnízdem nebo amadeem, ani nahodou bych nerekl, ze se jedna o stejneho rezisera.(12.2.2012)

  • Šandík
    *****

    Velmi vtipný a velmi smutný film. To není protimluv, ale pouze malá část charakteristiky, kterou lze doplnit dalšími body, jakými jsou velmi vyhraněná nehranost v nejlepším slova smyslu, půvabně imaginativní a nijak nekomentované hříčky, například kravata uvázaná na stromě či zkoušení kabátu, v neposlední řadě i půvabná demonstrace vylámaných zoubků centrálního plánování, které zdánlivě myslí na všechno, ale ve skutečnosti selhává na plné čáře...(6.7.2007)

  • Malarkey
    *****

    Ta holka byla tak roztomile blbá, že jí nešlo jinak než jí přát to nejhezčí, tedy pro ní, ne pro nás. Protože to co je hezké pro nás, zřejmě není hezké pro ní. A ona to tak trošku celou dobu nechápala. TO se mi ale na tom všem hrozně líbilo. Ta napsaná postava. Kdy si člověk uvědomí, že každý je originální, a dokáže uvažovat a přemýšlet vždy podle sebe. Což je samozřejmě občas neštěstí pro druhé. No a když k tomu připočtu legendu lidového českého humoru, Josefa Šebánka, tak se musím parádně bavit. V tomto případě na plný počet, protože je film ve skutečnosti neskutečně lidský, obyčejný a přitom tak originální.(23.12.2009)

  • - Protože se snímek natáčel černobíle, nechal kameraman Miroslav Ondříček vymalovat všechny interiéry černobíle, aby to dle jeho slov „dostalo šťávu“. Vše tedy bylo v šedé, bílé a černé. (Kubrickon)

  • - Miloš Forman získal za snímek tehdejší Státní cenu Klementa Gottwalda. Jak řekl sám režisér Forman, cena pro něj byla spíše trapná, měla ovšem tu výhodu, že navíc dostal obálku, ve které bylo 20 000 českoslovenkých korun. (Stocki)

  • - Představitele Mildova otce Josefa Šebánka poznali tvůrci v době, kdy hledali vhodný byt pro scénu u Mildových (Vladimír Pucholt) rodičů. Kameraman Miroslav Ondříček je přivedl ke strýci a tetě své manželky do pražské čtvrti Karlín. A když od Šebánkových pozdě v noci odcházeli v povznesené náladě, měli o roli otce naprosto jasno. Filmovou manželku Josefa Šebánka, soustružnici Miladu Ježkovou, našli Jaroslav Papoušek a Ivan Passer v tramvaji, kde cosi výrazně komentovala. Nejen pro vlastní filmy, ale pro celou českou kinematografii objevili dva z nejvýraznějších neherců své generace. Vedle Josefa Šebánka a Milady Ježkové debutoval ve snímku také Josef Kolb. (Kubrickon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace