poster

Lásky jedné plavovlásky

  • Československo

    Lásky jednej plavovlásky

  • anglický

    Loves of a Blonde

Romantický / Komedie / Drama

Československo, 1965, 80 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Orlau32
    *****

    Romantická komedie s romantickým Vladimírem Pucholtem, který byl v 60 tých letech "nekorunovaným králem " českého filmu. Hrál úplně přirozeně, zřejmě takový byl. Byl to fantastický kluk na plátně, žáden playboy dámských ložnic a přesto holky po něm šílely. Byl to správný typ ve správnou dobu na správném místě a vybral si ho naprosto správný režisér. Trochu mi tam vadila unylá Hana Brejchová, která byla nemastná neslaná. Další neherci pan Josef Šebánek a pan Jan Vostrčil byli prostě super !(9.10.2007)

  • Karlos80
    *****

    Top 10 Českého filmu. Geniální filmová souhra a nemalý podíl všech tří pánů a to sice Jaroslava Papouška, Ivo Passera a samotného Formana. Věřte tomu že tyto tři pánové málokdy filmového diváka zklamali. Hořká tragikomedie o osamělé dívce, která vytrvale hledá tu svou pravou lásku. Krásné a vtipné dialogy, nádherná dobová amtosféra se všemi tehdejšími atributy, skvělé scény-především ta závěrečná postelová, dobré herecké obsazení-především ve spojení ze všemi těmi neherci kteří zde hrají, osobně bych vyzdvihl především lidské herectví, hřejivý a vtipný humor naučený a poznaný hodně ze života v podání původně neherce J. Šebánka, dále zde zazněli pěkné dobové písničky atd. atd. Opravdu excelentní tragikomický film, od mého oblíbeného režiséra a pro mě osobně jeho druhé nejlepší československé filmové dílo hned po filmu Hoří má panenko které si přeci jenom cením ještě o malý stupínek výše. Formanův nesentimentální, ale chápavý pohled, s nímž se dokázal podívat na všechny ty obyčejné lidi kolem sebe, ho proslavil nejen doma a nejen v tomto filmu ale už třeba v dřívějším snímku Černý Petr či pozdějším již zmíněném Hoří má panenko. České filmové režiséry znal už ve světě kdekdo, a Forman bylo to nejzvučnější a nejžádanější jméno už hodně dávno předtím. Prostě světový pojem. Snad jsem ještě zapomněl dodat že film se tenkrát natáčel ve Zruči nad Sázavou ke které dodnes svým způsobem tíhnu také, a to sice z jednoho prostého důvodu. Měl jsem tam odtud mojí babičku která by mohla vyprávět. No nic nemůžu jinak než za 5* prostě 95 %.(16.7.2006)

  • igi B.
    *****

    Kde domov můj, kde domov můj... Geniální scéna s tóny české národní hymny při bizarně >vypjaté< situaci stran příjezdu A. k Mílovým rodičům, symbolicky završující Formanovo až patafyzicky reálné a krutě humorné podobenství o mladické nerozvážnosti, českém šosáku a době, která vzývala stádo a nepotřebovala charaktery... Faktem pak je, že i z hlediska dnešního pohledu na >malého českého člověka< tenhle film prostě nestárne. Dnes už jen holt místo odpoledních čajů chodí stádní omladina na noční tuctucárny a vytrendovaní protekční nýmandi na podobná >všelidsky ožehavá< témata točí sobě rovné sračky...(18.9.2005)

  • Laxik
    *****

    Forman je velmistr v jedné věci. Neznám jiného režiséra, který v člověku dokáže vyvolat tak silné pocity nepatřičnosti, trapnosti a touhy strčit si za hlavní postavu vlastní hlavu ne pod peřinu, ale rovnou do jícnu vulkánu. Když se k tomu přidá mistrovství v ad absurdum natahovaných dialogových scénách, které jsou obsahově i délkou napnuté na samou hranici katastrofálního prasknutí, dokonalý přehled o duši doby, člověka i situace, budete se smíchy válet, bude vám smutno, sem tam se začervenáte, v Pražském bytě Mildových rodičů se vám zvedne pokoutně prohledávaný kufr a nakonec se všechny pocity uzavřou v rozpačitě komplexním kruhu (ne)pochopení poslední scény. Takové filmy se nikdy moc netočily a v budoucnu už bohužel ani nebudou. O to víc jsou Lásky výjimečné a musíme si je hýčkat. A ta Brejchová byla fakt kus.(22.12.2014)

  • Marigold
    *****

    Jeden z nejtrapnějších filmů v české historii. Samozřejmě v tom nejlepším možném smyslu. Forman zcivilnil formu až na samou hranici možností, Ondříčkova kamera působí chvílemi až úsečně, dialogy (které prý Forman hercům předehrával) jsou absolutně realistické a zcela prosté jakékoli stylizace. Jsou to prostě útržky odposlechnuté řeči, poskládané do odkoukaných situací, kterým zdánlivě chybí komika, ale jakmile se člověk do toho proudu banalit a šedivých frází zaposlouchá, vyloupne se neobyčejně bohaté a poetické jádro Lásek. Film je bezvadaně podkreslený komunistickou uniformitou, stupidními dechovkami, stupidními melodiemi z televize, hučením továrny atd. Z jednotvárnosti vyniká právě naivita a odevzdání Anduly, která je sice pubertálně naivní, ale přitom krásně drzá a plná ideálů. Za absolutní vrchol však považuju "postelovou" scénu Pucholt-Šebánek-Ježková, která je takovou malou čítankou humoru nové vlny. Strašně nenápadný a strašně krásný film.(10.2.2007)

  • - Rolu Vacovského mal pôvodne stvárniť Josef Škvorecký, ale režisér Miloš Forman sa nakoniec rozhodol pre Vladimíra Menšíka. (Raccoon.city)

  • - Protože se snímek natáčel černobíle, nechal kameraman Miroslav Ondříček vymalovat všechny interiéry černobíle, aby to dle jeho slov „dostalo šťávu“. Vše tedy bylo v šedé, bílé a černé. (Kubrickon)

  • - Hana Brejchová (Andula) potvrdila, že tento film je v podstate o nej. Keď sa začal točiť, bolo jej necelých sedemnásť. So svojím trápením sa vždy zverovala režisérovi Formanovi, ktorý bol aj manželom Haninej sestry Jany. Bol to jej spovedník, kamarát a dôverník. Nechal ju vyplakať sa a po jej odchode si všetko zapisoval. Tak postupne vznikal scenár. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace