poster

Lásky jedné plavovlásky

  • Československo

    Lásky jednej plavovlásky

  • anglický

    Loves of a Blonde

Romantický / Komedie / Drama

Československo, 1965, 80 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Xmilden
    ****

    Ani trošku nezávidím hlavní hrdince, vyvdat totiž za tchýni Miladu Ježkovou musí být horší než přečkat v jedné kleci s tygrem. Ta ženská je prostě otřesná! Josef Šebánek zde hraje toho svého tatíka. Film je velmi jednoduchý a ani nemá potřebu nějaké scény dokončit. Zkrátka Miloš Forman si dělá s filmem co si umane.(31.10.2008)

  • Kaluž
    *****

    Děvčata si odhlasovala, že se nebudou kurvit. Forman ihned ze začátku v bravurní formě. Svůdníci Pucholt a Menšík ví jak na ženský, rodiče Šebánek s Ježkovou neví jak na syna a Brejchová hledá lásku. Tahle komedie je nabita trefnou trapností a způsob zachycení těchto situací si plně zasluhuje zápis zlatým písmem do fondu světové kinematografie.(6.10.2009)

  • triatlet
    *****

    Konfrontace vidění obyčejných věcí očima zamilované ženské, očima mužskýho (nezamilovaného) a očima rodičů. Všednodennost skvěle navozena záběry do továrny, do hospodského sálu nebo do obýváku. Skvělé dialogy. I když scénář občas působí roztříštěně, stejně se celkově jedná o zážitek, i díky hereckému obsazení.(30.9.2009)

  • consuela1
    *****

    Všechno už tady bylo řečeno- krásný film, geniálně kloubící legraci a smutek. Jako život sám- hořkosladký. V konfrontaci s Anduliným bývalým milým ("zajeď, nevotravuj, zavolej..."), který si nechá vrátit i dárek z lásky je Míla z Prahy u piána skutečně zjevení. Zejména v té bídě továrny a intru, zřejmě ne moc kvalitního rodinného zázemí (proč by tam jinak byl pokus o sebevraždu?) a hlavně v nulové perspektivě do budoucna. Jenže zjevení zklame, ani si možná neuvědomí jak. To je podle mně smutek tohoto filmu- nevědomá krutost totho, kdo má všechno vůči tomu, kdo nemá nic. Ale humoru také mnoho- Menšík a jeho kamarádi- úúúžasné, pan Šebánek a paní Ježková (typicky ženský myšlenkový tok- zazvoní děvče a do pěti minut maminka přemýšlí o rozvodu :-). A postelová scéna? Vězte, že u nás doma zdomácnělo, že jakmile už je dlouhé ticho a jistě jsme všichni v polospánku, patří do etikety zvolat: "Teď už se ti spí dobře?"(22.6.2010)

  • Stanislaus
    ****

    Lásky jedné plavovlásky je typický příklad formanovské veristické metody natáčení. Všudypřítomný pocit trapnosti a krutosti, observace, improvizované (a mnohdy prázdné dialogy) mezi (ne!)herci, důležitá taneční sekvence a mnoho dalších znaků, které jsou pro Formana typické. Celkově je děj/příběh více vyhrocený než v Černém Petrovi, nicméně vrcholným režisérovým dílem, které se nese na podobné vlně, zůstává Hoří, má panenko. Zpočátku byl film celkem pomalý, pozvolný, až zdlouhavý, na což je nutné si zvyknout, avšak (téměř) závěrečná postelová scéna nemá u nás (a možná ani v zahraničí) obdoby. Zkrátka film, který není sice dokonalý, ale je nadčasový a vyniká svou přímočarostí.(11.7.2013)

  • - V postelové scéně trhne Andula (Hana Brejchová) Mildu (Vladimír Pucholt) prudce za vlasy, když se snaží zdvihnout hlavu, aby se na ni podíval. Momet byl neplánovaný, protože se Haně Brejchové ani trochu nezamlouvalo, že by byl vidět její klín, na kterém měl Vladimír Pucholt po celou dobu položenou hlavu. (petr.al)

  • - Tvůrci si vybrali neherce do rolí záložáků a nechali je mluvit po svém. Jenže to pořád nebylo ono a tak mezi ně dali jednoho herce a to Vladimíra Menšíka a už to bylo v pořádku. (cariada)

  • - V USA byl film promítán s jednou scénou navíc. Zatímco Andula (Hana Brejchová) čeká na Mildu (Vladimír Pucholt) v bytě rodičů, on doprovází domů jinou vnadnou dívku, která mu slíbí, že ho pustí oknem dovnitř do bytu svých rodičů. Ve skutečnosti je to lest, jak se jej zbavit, neboť sama bydlí až ve čtvrtém patře. Milda se tak dobývá do úplně jiného okna, za nímž spí nic netušící sousedé. (Kubrickon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace