poster

Link

  • Velká Británie

    Link

Horor / Thriller

Velká Británie, 1986, 103 min

Scénář:

Everett De Roche

Kamera:

Mike Molloy

Scénografie:

Norman Garwood

Kostýmy:

Catherine Cook
(další profese)
  • Karamanlis
    ****

    Určite pozoruhodný kúsok, ktorý je z polovice animal hororom z polovice mrazivým thrillerom so stupňujúcim sa napätím a postupne hustnúcou atmosférou, to všetko za tradične pôsobivého hudobného doprovodu Jerryho Goldsmitha. Orangutan Link je vážne úžasný a je radosť sledovať jeho takmer ľudskú mimiku, výrazy a gestikuláciu.(18.1.2012)

  • tron
    ***

    Hoci rád píšem poviedky s vraždiacimi zvieratami a hoci rád pozerám filmy s vraždiacimi zvieratami, o existencii Linka som sa dozvedel až vďaka Eraserhead666 v roku 2017. S nadšením som si ho zohnal a i keď nejde o nič vyložene nadpriemerné, rozhodne to nie je žiadne béčko a som veľmi rád, že som to videl. Starodávny zámok pri večne rozbúrenom mori, spenené vlny, škrekot čajok, okolo lesy a malebné anglické dedinky a po vidieku behajúce svorky útočných psov, to všetko sú ingrediencie, z ktorých režisér vytvoril kus skvelej atmosféry. A evidentne si povedal, že keď už platí opice a cvičiteľov, tak dá primátom skutočne poriadne veľký priestor. A dal. Opica kam len pozrieš. S ľudskými postavami je to bohužiaľ už o poznanie horšie – Elisabeth Shue ešte ako tak fajn a Terence Stamp diabolský, ale z prvej sa čoskoro stane tradičná hororová dievčenská potenciálna obeť a Stamp je len z úvodu a potom zmizne. Troška tomu ubližuje aj scenár, ktorý ukazuje opice miestami s až prehnane vysokou inteligenciou (profesor s nimi síce robil experimenty, ale nezachytil som jediný, ktorý by vysvetľoval zničenie napr. telefónneho spojenia). Samostatnú kapitolu tvorí psychedelická hudba Jerryho Goldsmitha, ktorá je absolútne WTF a absurdne obskúrnym spôsobom úžasná (zároveň však bohužiaľ zľahčovala krvavé scény).(23.3.2017)

  • Quint
    ***

    Bizarní kousek od „australského Hitchcocka“ Richarda Franklina, u kterého nevíte, jestli se máte bát, nebo se smát. Postupná proměna roztomilého, hravého šimpanze ve vraždícího psychopata je vskutku podivná. Jeho pyromanské choutky začínají naprosto nevinně (kouřením doutníků a ohříváním telefonů v mikrovlnce) a vrcholí požárem celého domu. Primátovy zprvu nevinné pohledy sice v kontextu s pozdějšími událostmi začnou chvílemi působit docela mrazivě (např. když šmíruje sprchující se Elizabeth Shue), ale jindy se nezbavýte dojmu, že je to pořád tentýž roztomilý a hravý šimpanz, legračně pobíhající po domě (pardon, ve skutečnosti je to vlastně orangutan přebarvený načerno). Goldsmithova zvláštně nevhodná hudba, jak z nějaké cirkusové atrakce, z toho pak místy dělá spíše hororovou grotesku. Fakt nevím, co si o tom myslet. Finále je každopádně po vizuální stránce zmáknuté na jedničku. Na Franklinovy Roadgames to ale nemá ani náhodou.(14.5.2018)

  • Madax
    ***

    Tento napínavý film má dva obrovské klady: herecké výkony hlavního opičáka a prostředí, kde se dej odehrává. Opuštěné anglické usedlosti na pobřeží mají vždy něco do sebe a do hororů se prostě hodí. Samotný film je však spíše béčkového založení, s nepříliš komplikovaným dějem, není ani srozumitelně vysvětleno, proč začal šimpanz vraždit, nebo jak přesně zahynul doktor. Závěrečná pasáž s hořícím domem je na takovýto nenáročný videofilm nezvykle velkolepá. Dávám tři.(30.9.2014)

  • kaylin
    ****

    Já jsem si celou dobu při pohledu na Linka říkal, že to prostě není možný, že takhle šimpanz nevypadá. A on to skutečně šimpanz nebyl, byl to orangutan. Což ale nijak nesnižuje jeho herecký výkon, který je prostě úchvatný. Film na něm stojí a díky němu je prostě nádhera ho sledovat, i když konec je takový zbytečně symbolický a rychlý. Dobrý teror.(20.7.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace