poster

Link

  • Velká Británie

    Link

Horor / Thriller

Velká Británie, 1986, 103 min

Scénář:

Everett De Roche

Kamera:

Mike Molloy

Scénografie:

Norman Garwood

Kostýmy:

Catherine Cook
(další profese)
  • Quint
    ***

    Bizarní kousek od „australského Hitchcocka“ Richarda Franklina, u kterého nevíte, jestli se máte bát, nebo se smát. Postupná proměna roztomilého, hravého šimpanze ve vraždícího psychopata je vskutku podivná. Jeho pyromanské choutky začínají naprosto nevinně (kouřením doutníků a ohříváním telefonů v mikrovlnce) a vrcholí požárem celého domu. Primátovy zprvu nevinně vyhlížející pohledy sice pak v kontextu s nadcházejícím děním začnou působit docela mrazivě (např. když šmíruje sprchující se Elizabeth Shue), ale jindy se nezbavíte dojmu, že je to pořád tentýž roztomilý a hravý šimpanz, legračně pobíhající po domě (pardon, ve skutečnosti je to vlastně orangutan přebarvený načerno). Goldsmithova zvláštně nevhodná hudba, jak z nějaké cirkusové atrakce, z toho pak místy dělá spíše hororovou grotesku. Fakt nevím, co si o tom myslet. Finále je každopádně po vizuální stránce zmáknuté na jedničku. Na Franklinovy Roadgames to ale nemá.(14.5.2018)

  • Ten Druhy
    ****

    Profesor antropológie so študentkou zoologie v odľahlom vidieckom sídle robia experimenty na opiciach, hľadajú chýbajúci článok v evolúcii ľudstva. Nie, neiskrí to medzi nimi, o Jane má väčší záujem opičiak Link, ktorý ju sleduje pri kúpaní. Výkon mladučkej Elisabeth Shue v úlohe šikovnej študentky a jej súhra so zvieratami dopadla na výbornú. Tie opice majú skrátka herecký talent, najmä Link to hrá ako A. Hopkins. V tomto mrazivom trileri skríženom s atmosferickým animal hororom nie je núdza o napätie, ani o vtipné okamihy. Film je natočený za menej peňazí, ale dôstojne. Soundtrack zvýrazňuje príbeh a myšlienku. Zvieratá môžu byť akokoľvek skrotené, pre človeka stále predstavujú určitú hrozbu.(13.8.2012)

  • TO
    ***

    Neobvyklý thriller. Profesor zkoumá na šimpanzech vztahy mezi lidmi a opicemi. Šimpanz Link je nadmíru inteligentní a čím dál nebezpečnější, o tom se přesvědčí studentka na praxi. Na konci filmu je Link už opravdu hustej vraždící šílenec. Moc pěkný, na mě možná trochu moc britský, ale 70% jako prd. A navíc opičák Link není jediný, kdo se rád podívá na svlečenou dvaadvacetiletou Elisabeth Shue.(18.4.2006)

  • Martin741
    ***

    Tak toto mam rad - rozburene more, hned vedla zamok ci kastiel ci co to bolo, film sa odohrava v UK, takze nechybaju ani ich dedinky. no a do toho pokusy na opici, ktore sa ale vymknu kontrole. Elizabeth Shue bola vyborna, Terence Stamp /Teorema/ mi tu nic nehovoril. No a zase LiVentura nesklamal, ten asi neda dohromady ucelene suvetia, ktore logicky na seba nadvazuju a davaju uceleny smysel. Ako vzdy ostal len pri slaboduchom : "Po Čelistech a Cujovi nejlepší "zvířecí horror"... zatraceně úderné dílko, kde si nemůžete být jisti, odkud na vás opička vyskočí. :-) ". Takto aspon viem, koho si dlhodobo nedam do oblubenych : 64 %(21.8.2018)

  • tron
    ***

    Hoci rád píšem poviedky s vraždiacimi zvieratami a hoci rád pozerám filmy s vraždiacimi zvieratami, o existencii Linka som sa dozvedel až vďaka Eraserhead666 v roku 2017. S nadšením som si ho zohnal a i keď nejde o nič vyložene nadpriemerné, rozhodne to nie je žiadne béčko a som veľmi rád, že som to videl. Starodávny zámok pri večne rozbúrenom mori, spenené vlny, škrekot čajok, okolo lesy a malebné anglické dedinky a po vidieku behajúce svorky útočných psov, to všetko sú ingrediencie, z ktorých režisér vytvoril kus skvelej atmosféry. A evidentne si povedal, že keď už platí opice a cvičiteľov, tak dá primátom skutočne poriadne veľký priestor. A dal. Opica kam len pozrieš. S ľudskými postavami je to bohužiaľ už o poznanie horšie – Elisabeth Shue ešte ako tak fajn a Terence Stamp diabolský, ale z prvej sa čoskoro stane tradičná hororová dievčenská potenciálna obeť a Stamp je len z úvodu a potom zmizne. Troška tomu ubližuje aj scenár, ktorý ukazuje opice miestami s až prehnane vysokou inteligenciou (profesor s nimi síce robil experimenty, ale nezachytil som jediný, ktorý by vysvetľoval zničenie napr. telefónneho spojenia). Samostatnú kapitolu tvorí psychedelická hudba Jerryho Goldsmitha, ktorá je absolútne WTF a absurdne obskúrnym spôsobom úžasná (zároveň však bohužiaľ zľahčovala krvavé scény).(23.3.2017)