Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedmnáct let po krvavém řádění brutálního vraha se noční můra vrací. Psychopatické monstrum, které se policii nikdy nepodařilo dopadnout, je brutálnější než legendární Jack Rozparovač a nevyzpytatelnější než aprílové počasí. Po jeho stopách vyráží penzionovaný komisař Moretti, který je tentokrát odhodlán bestii v lidské podobě nenechat uniknout. Motiv, jak se zdá, neexistuje. Je tomu však skutečně tak? (FILMag)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (83)

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Giallo starej školy v staršom,šate z roku 2001. Vďaka nie kvalitnému ripu, s ktorého som to videl, sa mi obraz videl akoby pochádzal zo začiatku sedemdesiatich rokov, vtedy keď Argento nakrúcal svoje najlepšie kúsky ako na bežiacom páse. Nebyť mobilov, počítačov a novších modelov áut možno by ma to aj zmiatlo. Inak v podstate ide o klasické rozprávanie príbehu tohoto talianskeho subžánru. Scenár vystavený na kriminálnom základe s pridaným mysterióznom ktorý sa snaží odhaliť príčiny zabíjania a odhalenie záhadného vraha, ako inak v kožených rukaviciach. Zbožňujem na tom to že vrah má vždy realistické prvky. Ide o psychicky nestabilnú osobu ktorá trpí skutočnými problémami. Koniec síce nebol taký nečakaný ako pri iných Argentovíýh snímkach ale tých 10 minút dokonca ma držal v napätí keďže som nevedel kto nakoniec tým vrahom bol. Gore a násilia je tu toho , na moje prekvapenie, dosť ale krvácajúce gumové ruky, nohy a hlavy mi neprišli tak skvelé ako napríklad v Tenebre, vyzeralo to dosť lacno. Soundrack pod taktovkou skupiny Goblin mi tiež neprišiel nijak úchvatný, hoci zlý nebol. Príbeh na jedničku ale celkovo spolu so spracovaním ide iba o lepší priemer... 3,5* ()

Hennes 

všechny recenze uživatele

Argento má i lepší filmy, ale propracovaný start i závěr jsou logickou mozaikou a nedělají giallo stylu ostudu. Mnoho nelogických souvislostí už tu bylo diskutováno, ale Argentovi se dají odpustit. Je pravdou, že by se člověk raději podivoval nad překvapivým vyzněním situace, než nad tím, že je to prostě nemožné. Začátek filmu pro mě bylo klasické giallo sedmdesátých let s dvojicí zmatených a pomateně se chovajících krásek. Dál už mi snímek přišel přeci jen ovlivněn dobou, ale jak už jsem psal, závěr je zajímavý a já do poslední chvíle podezříval Glorii. ()

Reklama

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

5/10 O niečo lepšie ako Trauma, hlavne vďaka lepšiemu vizuálu (pár detailov), Goblinu a najmä Maxovi von Sydowovi, ktorý je asi jediný dobrý herec, ktorý kedy hral v Argentovom filme. Každopádne všetcí vrátane Argenta mali svoje hviezdne roky dávno predtým, než nakrútili Sleepless, ktorý len veľmi matne pripomína slávne roky gialla. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Není to úplně špatný film, příběh ujde, kamera je občas příjemně nápaditá (vlak, koberec...) smrt je občas spektakulární (třeba postupně odhalovaná smrt z úvodu filmu) kvůli soundtracku se dal dohromady Goblin... Sleepless je ale pocitově dlouhý film,  ne všechny části fungují (pořád dokola debilní říkanka) a některé věci (třeba chování některých budoucích obětí nebo anglický dabing některých postav) by nejspíš prošly i jako parodie na giallo. Max von Sydow je tady spíš na obtíž. 7/10. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Maximálne prepísknutá stopáž a retardované správanie postáv odsúdili tento snímok tam kam patrí. Ja tomu Argentovi snáď nikdy neprídem na chuť. On tým svojím primitívnym scenárom buď úplne podceňuje chápanie diváka, alebo sa zasekol v časovej slučke 80' rokov, kedy všetci bez problémov dokázali akceptovať bezhraničnú hlúposť - 40% ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Max von Sydow trval na tom, aby se papoušek ve filmu jmenoval Marcello, po herci Marcellu Mastroiannim se kterým natočil několik filmů. (Chatterer)
  • Komisaři Moretti a Giacomo řeší případ také díky básni "The Animal Farm", kterou ve skutečnosti napsala Asia Argento. (Chatterer)

Reklama

Reklama