poster

Vrah přichází v noci

  • Itálie

    Non ho sonno

  • anglický

    Sleepless

  • Slovensko

    Vrah prichádza v noci

Krimi / Horor / Mysteriózní / Thriller

Itálie, 2001, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • giallo
    ***

    Mistrovo lehce nadprůměrné giallo. Na jedné straně stojí skvělá goblinská hudba, slušná mytologie okolo vraha a dobrý úvod a závěr filmu. Na druhé pak příšerné herecké obsazení v čele s Max von Sydowem a scénáristické kopance. K vyššímu hodnocení se ale přikláním, především díky pověstným Argetovým kamerovým finesám. Za 3*.(8.3.2009)

  • corpsy
    ***

    Dario sa na začiatku filmu tak skvelo rozbehol, že nakoniec dobehol len tak tak. Po skvelej, takmer úvodnej scéne vo vlaku, film ide už len na pol plynu a pripomína skôr nemeckú televíznu kriminálku ako ostré talianské giallo. Rovnako aj záver. Ten vyzerá ako vystrihnutý z KOMISÁRA REXA. Ako celok však hodný svojich 3 *. Ale len vďaka spomínanému začiatku.(13.10.2010)

  • Niktorius
    ****

    Nejpříznačnější pro tenhle film je pro mne jeřábový záběr obeplouvající Vincenzův dům: Když začal, očekával jsem, že půjde o další z ukázek virtuózního vedení kamery, jakou je třeba slavný kamerový oblet domu v Tenebre, ale ouha - záběr je velmi brzy utnut a nic výjimečného se před divákem neodehraje. Vrah přichází v noci je snímkem, kterým Argento odpovídal na fanouškovské žadonění o další giallo ve stylu Tmavě červené a v první půlhodině to kupodivu opravdu vypadá, že režisér bude schopen zadání vyplnit - scény ve vrahově domě, ve vlaku a na parkovišti u nádraží jsou natolik inscenačně důmyslné (a skvěle nasvícené), že se jim - ve spojení s opět skvělou hudbou od Goblinů - daří vytvářet onen znepokojivý pocit, že prostředí, v němž se postavy pohybují, je permanentně ohrožuje, s obdobnou intenzitou jako v Argentových nejlepších dílech. Další vývoj je však spíše zklamáním - nejen proto, že se v něm Argento snaží klást větší důraz na klasické vyprávění, což mu nikdo příliš nešlo, ale bohužel pak film ztratí i kus původní stylistické bohatosti. Vynikající "kobercová" scéna a závěrečná likvidace vraha (byť odhalení jeho motivací patří k nejpitomějším momentům Argentovy filmografie) mne přesto nutí Non ho sonno trochu nadržovat a vytáhnout jej na nadprůměrné hodnocení. Být to Argentův poslední film, mohli by jeho fanoušci být dnes spokojení, že se mistr rozloučil se svým řemeslem důstojně.(27.4.2013)

  • POMO
    **

    Práve Argento je z tvorcov, ktorím sa (aj vzhľadom k žánru) dali logické nezrovnalosti vždy odpustiť. Čo sa ale miestami deje v tomto filme, nad tým ostáva rozum stáť. Plus k tomu naozaj retardované dialógy, mátožne znudený Max von Sydow nechápajúc recitujúci hlúpe monológy, občasná nevhodná komika a konečne krčovité splatter vraždy na horšej trikovej úrovni než Fulciho osemdesiate roky. Nebyť skvelej úvodnej scény vo vlaku, zopár efektných dlhých záberov a dvoch fajn lakačiek, bolo by to za 1*. Ostuda, Argento, ostuda.(4.10.2008)

  • ledzepfan
    ***

    Když pominu klasické argentovské kiksy v logice a chování postav v některých situacích (protože to už je taková jeho stylizace a trademark), ta je to vcelku slušné giallo, které má hlavně v začátku neuvěřitelný náboj. Časem se to celé trošičku utlumí a konec mi už přišel takový lehce překombinovaný a docela suchý. Ve výsledku je to takový Argentův lepší průměr, který pobaví, neurazí, ale podruhé si ho už nedám..(23.6.2015)

  • - Komisaři Moretti a Giacomo řeší případ také díky básni "The Animal Farm", kterou ve skutečnosti napsala Asia Argento. (Chatterer)

  • - Max von Sydow trval na tom, aby se papoušek ve filmu jmenoval Marcello, po herci Marcellu Mastroiannim se kterým natočil několik filmů. (Chatterer)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace