Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stará antická báje vypráví o tom, jak se zamilovaný bůh Zeus, který tímto zanášel své božské manželce Héře, zjevil své vyvolené pozemšťance v podobě labutě (tedy vlastně labuťáka), aby ji obelstil (neboť i ona byla vdána) a mohl si tak s ní užít rozkoše. Z tohoto aktu pak mimo jiné vzešla krásná Helena, kvůli níž se podle pověsti strhla Trojská válka. Tento prastarý příběh vypráví nejen o velké touze, ale i vynalézavosti, nesoucí až rysy směšnosti, pokud se nositel touhy tuto rozhodne za každou cenu realizovat. A nemusí se kvůli tomu ani dramaticky převtělovat. My, moderní lidé, se umíme ztrapnit už jen svým chováním, i když máme na sobě třeba dokonale padnoucí smoking... Krutou komedii o lásce a dobývání napsal jeden z nejvýznamnějších chorvatských spisovatelů 20. století, Miroslav Krleža. Z jeho tvorby jsou u nás na divadle stále živí snad jen "Páni Glembayové", dramatický příběh jednoho bankéřského rodu. A je to škoda. Návrat Lédy na jeviště Činoherního klubu ukazuje, o jak mimořádného autora jde. (Česká televize)

(více)

Recenze (20)

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Jedna z mála opravdu inteligentně vtipných konverzaček, jejichž jinak mnohem slabšími verzemi jsou otravně zaplavena česká jeviště. Zejména Petr Nárožný doslova exceluje v roli, která jako by mu byla psána přímo na tělo. Ovšem i ostatní mu víc než zdatně sekundují. Snad jediná scéna, která se tomuto vysokému standardu vymyká, byla manželská hádka, při níž Nela Boudová cpe vzekle jednohubky do pusy Mojmíru Maděričovi, který je pak prská po sobě i všude okolo. Podobným dortovým scénám jsem se ale nikdy nesmál ani v groteskách, tím víc nechutné mi to přišlo tady. Tento primitivně pokleslý humor zkrátka není mým šálkem kávy. Proto jedna * dolů. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na tak kvalitní soubor, jakým disponuje Činoherní klub, je s podivem, že dramaturgie vytáhla tak obstarožní divadelní kus, který by se hodil do reportoáru nějakého vyloženě komerčního souboru. Chápu, že každé divadlo musí mít v záloze něco nenáročného, ale i to se dá nastudovat a upravit, aby výsledný efekt byl lepší. Petr Nárožný ve 72 letech je už na sukničkáře, který utáhne tři ženy na vařené nudli, přece jen přestárlý, Mojmír Maděrič svého podváděného manžela podává jako trapného slabocha a Nela Boudová přehrává, až to pěkné není. Snad jedině Dana Černá zaslouží palec nahoru a Ondřej Vetchý má komediální talent na rozdávání, takže tihle dva zachraňují třetí hvězdičku. Celkový dojem: 55 %. ()

Reklama

Aidina 

všechny recenze uživatele

Příběh dvou manželských párů, na jedné straně manželství velkoprůmyslníka Klanfara (Mojmír Maděrič) a zhýčkané Melity (Nela Boudová), na straně druhé manželství Aurela, akademického malíře, jde ale spíše jen o mazala (Ondřej Vetchý) a zpěvačky Kláry (Dana Černá). Mezi nimi skvěle balancuje Aurelův přítel, bývalý diplomat, Oliver Urban (Petr Nárožný). Má pro každého neskutečné rady do života, které jim ale spíše komplikují už tak nelehké životní situace. Melita chce odejít od svého muže, protože miluje Aurela. Ten ale miluje mladou modelku „Lédu“. Melita i Klára jsou milenky Olivera, ten ale nechce přijít o svoji svobodu a manželství rezolutně odmítá. Slušný guláš, že? Ondřej Vetchý je v roli Aurela naprosto přesvědčivý. Při výstupu s Nárožným, kdy přijde Aurel ze schůzky s Melitou, která po něm chce, aby se rozvedl, a odjel s ní pryč, je geniální. A jeho opilecká scéna je nezapomenutelná. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Ach ty ženy. Kvůli nim a kvůli tomu, aby muž zasunul je ochoten udělat prakticky cokoli. Naštěstí mezi takové chlapy nepatřím, ale většině stačí pěkná postava, akurátní prsa a hezká tvářička. Pak nevadí, že je žena trochu...no jak to říct...blbá... Mužům jde stejně téměř vždy prakticky jen o jedno. A když je ve hře vrcholný zážitek, proč se třeba i neztrapnit. Jenže manželství je zase něco jiného. Tam po čase nastupuje stereotyp, nuda, šeď a tak muži hledají dál. A odvrhnutá žena není zrovna nejlepším nepřítelem. Poštvat proti sobě takovou ženu znamená velké...opravdu velké problémy. Ze všech herců excelují Petr Nárožný a Ondřej Vetchý, ale to vychází hlavně z typologie jejich role. ()

Mallinali 

všechny recenze uživatele

Geniální, naprosto geniální Nárožný, můj oblíbenec Vetchý jako intošský pozér, moje oblíbenkyně Dana Černá jako emancipovaná žena která se emancipovat nechce, skvělá Nela Boudová coby chvíli naivní a chvíli šlechticky arogantní dáma a Mojmír Maděrič ve fazóně, kterou bych od něj nečekal. Co k tomu dodat? Něco přece - vypravím se brzy do Činoherního klubu za Nárožným, ať o tom jednou můžu vypravovat vnoučatům a exmanželkám. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama