poster

Soukromý vesmír

  • slovenský

    Súkromný vesmír

    (festivalový název)
  • anglický

    Private Universe

Dokumentární / Životopisný

Česko, 2011, 83 min

(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $15,840▐ Dokonca aj rodinný dokument dokáže byť pútavo podaný, o čom dokazuje snímok režisérky Heleny Třeštíkovej Soukromý vesmír (2012), jej 37 rokov mapovania súžitia jednej rodiny stál za to. Dokument kde môžeme sledovať ako sa spolu rodinkou menila aj doba. /videl v kine: 60%/(filmový festival Cinematik 2014)(15.9.2014)

  • Morien
    ***

    Překvapivě nezáživné. V hlavě jsem si to srovnávala s Gogolovým "Mám ráda nudný život" a Soukromý vesmír prohrál na celé čáře. Jeden z hlavních problémů vidím v tom, že otcovy deníkové záznamy byly pro mě naprosto bez energie. Ani minimální náznak osobního stylu nebo poetiky. Ani humor, a to chlapi dokážou být až hříšně zábavní. Nejvíc emocí (a proklatě negativních) ve mně paradoxně vyvolala vystoupení Karla Gotta.(14.2.2012)

  • fisikk
    ***

    Bezproblémový vztah rodičů bez jediné hádky je těžko k uvěření a ocenila bych alespoň částečný opak. Tyto situace patří k životu a jejich zakrývání vyvolává špatné pocity u dospívajících a jejich neschopnost řešit i malé rozepře končí často dětinským uražením a následným nakupením problémů, které musí jednoho dne zákonitě vybouchnout. Od koho jiného než od rodičů se můžeme naučit řešit i banální problémy? Chápu, že byl dokument zaměřen hlavně na prvního syna Honzu, ale chyběla mi provázanost a zážitky celé rodiny. Zvláště ke konci, kdy dospělost uběhla hrozně rychle. Z celého Honzova života mám pocit, že se jen stále bál, a proto odjel do světa, aby se našel. Naučil se tedy meditovat a určitě o sobě zjistil spoustu zajímavých věcí. Jenže neustále stagnoval na jednom místě a odmítal se posunout dál. Nemluvě o jeho práci, která měla být prvně jen na pár měsíců. Samozřejmě nemám právo ho soudit, protože mě samotnou tyto zkušenosti ještě čekají, avšak o to více mě zasáhly a budu se snažit takto nedopadnout. Úplně cítím tu depresi matky, která ví, že její syn měl na víc, ale nedokázal svůj potenciál využít. Moc se mi líbilo, jak rodiče zestárli, zmoudřeli a vydrželi spolu. Přišlo mi jako kdyby byli stvořeni jede pro druhého a prostě o tom nepřemýšleli. První minuty filmu mě naprosto vtáhly do děje díky Janině upřímnému popisu citů ohledně právě narozeného dítěte. Myslím si, že pocity lenosti vstávání k plačícímu dítěti trpí každá matka a nepodělení se o ně vede ke stále častějším poporodním depresím. Janina odpověď na Honzovo vyčítání špatné výchovy: "Nemůžeš předejít svůj stín," nebo "Dělali jsme co mohli, ale byli jsme moc mladí," je naprosto irelevantní a nesouhlasím s ní. Jednak jsem přesvědčena o tom, že jsou nám do cesty stavěny překážky takové obtížnosti, kterou jsme schopni překonat. A jestli byli moc mladí, tak si ještě neměli pořizovat dítě! Nevěřím hlavní hrdince, že by nikdy neměla sny, které by si chtěla splnit, a že udělala vše co měla. Odkud by tedy pramenilo její zklamání nad synovým lenošením, když otec to vůbec neřešil?(3.3.2013)

  • Naimad
    ***

    Je příjemné vidět, že ani Třeštíková nespadla z nebe učená, hlavně úvodní záběry jsou stylem "kamera jede, něco řikej". Největší síla tohoto dokumentu je v obyčejnosti příběhu a postav, tedy pokud může být vůbec 37 let života několika lidí zváno obyčejnými, díky tomu se to týká nás všech. Věčný konflikt - spořádaně žít, pracovat a založit rodinu versus snaha o něco "víc" - ztělesněný v rodičích a dítěti, skutečný, zaznamenaný a předložený k posouzení. Kája, chudák, posloužil jako pěkná časová osa. A nakonec symbolika vesmíru jako snu, zklamání a nakonec smíření je velmi povedená a občas vachrlaté vyprávění podpírá a spojuje.(6.2.2012)

  • NinadeL
    ***

    Gagarin, Karel Gott a další česká rodina očima Heleny Třeštíkové. Tentokrát je sonda o to zajímavější, že Hela zachytila příběh prvorozeného syna své celoživotní kamarádky. Soukromý vesmír pak obloukem navazuje na Helenin debut Zázrak, který původně zachytil jen Honzovo narození a proměnu jeho matky během prvního těhotenství. Hela byla velmi roztomilá na 26. Finále, když se potřebovala ujistit, že chápeme její leitmotivy právě s Gottem a Gagarinem, právě proto, že to byla tak osobní výpověď. #finaleplzen(24.4.2013)

  • - Původní záměr bylo natočit 15minutový dokument o narození dítěte a o tom, jak příchod potomka poznamená ženu. (Honziczech)

  • - Nad téměř 50 hodinami filmového materiálu strávila režisérka se střihačem více jak 100 dní. (Honziczech)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace