Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Norová se vrací domů z penzionátu, protože její teta bude mít narozeniny a ona pro ni chystá překvapení. Ví, že nesmírně touží po návodu na vypěstování odrůdy růží, kterou vyšlechtil její soused, továrník Záhorský. Potíž je v tom, že teta se sousedy příliš nevychází, a tak si Eva usmyslí, že návod na „Záhorské růže“ ukradne. Pronikne do domu jako uchazečka o místo sekretářky a ke svému překvapení se tu setká se svým bratrem Michalem. Ten se po letech strávených v cizině vrátil domů a cestou se seznámil s dcerou továrníka Záhorského Eliškou. Ta se právě snaží uniknout plánům své matky, která chce za každou cenu oznámit její zasnoubení s přihlouplým Zdeňkem. Proto požádá Michala, aby se vydával za jejího snoubence, anglického hraběte. Už tak velký zmatek zkomplikuje továrníkův tajemník Jiří Kučera, ve skutečnosti doktor Jiří Novotný, jenž se do domu vetřel, aby se zmocnil drahocenného náramku své matky. Rázná paní Záhorská ho získala jako zástavu a odmítá ho vrátit. Je víc než jisté, že dům Záhorských čeká rušná noc. (TV Nova)

(více)

Recenze (324)

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Šaškování Gollové je nakonec ten faktor, který to vytáhl na čtyři hvězdičky, protože jinak se jednalo o klasický starý film, který je sice hezký na shlédnutí, ale současný člověk z něj už moc nevyždímá, což se po téměř osmdesáti letech dalo čekat. Na jedno podívání to ale bylo fajn a mám zas odškrtnutou jednu povinnost. 75% ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Jedním zhoupnutím spojí Eva Norová dva vzdálené světy – svobody a kázně, hřejivosti a chladu, pravdy a lži, pospolitosti a sobectví – a zahojí to, co se nechá. Jsou to právě jen ty hlouposti, které léčí, protože jsou plné radosti, důvěry a odhodlání žít přese všechna nepřátelství všedních dnů, a příběh napovídá, že bychom na ně neměli rezignovat. Nataša Gollová tuto moderní heroinu ztvárnila přesvědčivě a pobývat v její blízkosti může právě tak pobavit jako utěšit. Totéž lze říci i o Oldřichu Novém, jenž jako měsíc odráží „sestřin“ jas a v nejednom okamžiku přesvědčuje i o své „nepolepšitelnosti“. ()

Reklama

Sdoom 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je pro mě z toho, co jsem doposud viděl, zatím jednoznačně nejlepší prvorepubliková komedie. Nataša Gollová je nejkrásnější, nejroztomilejší, nejpřirozenější, nejvtipnější a nej...prostě nej česká herečka. Oldřich Nový také předvádí výborné herecké kreace a ukazuje, že umí i jiné role než ulízané elegány a lamače dívčích srdcí. A když jsou na scéně oba společně, tak to prostě nemá chybu, stejně jako hlášky tety Pa. Bavil jsem se skvěle úplně celých 90 minut a to o mnoha komediích říci nemohu. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Michale, je to skutečně pravda? Ta rozkošná dívka je vaše sestra?“ - „Rozkošná dívka?! Spratek je to!“ Alespoň z toho, co jsem dosud viděl, jde o zdaleka nejpodařenější výkon Gollové. Jakmile se ocitne v záběru, strhává na sebe veškerou pozornost, a její odzbrojující Evě se jen těžko odolává. Nový, který válí i sám, se ve scénách s ní překonává a jejich společné konfrontace jsou k popukání (zvlášť zničující anglické konverzace). Víc než obstojně je doplňuje Baldová a místy i Gruss, ačkoliv některé jeho výstupy jsou přesně na hraně vtipu a trapnosti. Celkově je ovšem tahle komedie nádherně „crazy“. Jistě, nejde o nic dokonalého, neb řada fórů je slabších až naivních, ale ten optimismus, ztřeštěnost a humor jsou silně nakažlivé. A vzhledem k tomu, že s každou další projekcí mám film radši, zvyšuju hodnocení na slabších 5*. „Vy se jmenujete Artur?“ - „Nejmenuji se Artur.“ - „Ještě jednou, Evžene.“ - „Vy se jmenujete Evžen?“ - „Ne, jmenuji se Jiří, slečno.“ - „Jiří se jmenuje, já vám to přece pořád říkal, že se jmenuje Jiří, viď Karle?“ ()

Nach 

všechny recenze uživatele

Jedna ze stále nezapomenutelných komedií Martina Friče z doby, kdy nám tolik do smíchu nebylo. Přesto Eva tropí hlouposti je důkazem geniality Fričovy režie. Má humor, kterému se smějeme ještě dnes, který nikoho neponižuje, ale je všudypřítomný, v postavách i kolem nich a prostě se jen bavíte, smějete, od začátku do konce. Zvláště velký palec nahoru si zaslouží výtečná Nataša Gollová a Oldřich nový. 80% ()

Galerie (13)

Zajímavosti (17)

  • Od roku 2008 hrálo Městské divadlo Zlín hrálo svou vlastní verzi Evy, která kombinovala původní románek Fan Vavřincové a "retro-muzikál podle oblíbeného prvorepublikového filmu". V hlavní roli se představila Kateřina Liďáková. (NinadeL)
  • Film byl natočen za velmi krátkou dobu, snad jen 14 dní. (Kulmon)
  • Jde o jednu z prvních českých „crazy“ komedií. Dalším příkladem podobného typu komedie je například o rok starší Milování zakázáno (1938). (NinadeL)

Reklama

Reklama