Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Norová se vrací domů z penzionátu, protože její teta bude mít narozeniny a ona pro ni chystá překvapení. Ví, že nesmírně touží po návodu na vypěstování odrůdy růží, kterou vyšlechtil její soused, továrník Záhorský. Potíž je v tom, že teta se sousedy příliš nevychází, a tak si Eva usmyslí, že návod na „Záhorské růže“ ukradne. Pronikne do domu jako uchazečka o místo sekretářky a ke svému překvapení se tu setká se svým bratrem Michalem. Ten se po letech strávených v cizině vrátil domů a cestou se seznámil s dcerou továrníka Záhorského Eliškou. Ta se právě snaží uniknout plánům své matky, která chce za každou cenu oznámit její zasnoubení s přihlouplým Zdeňkem. Proto požádá Michala, aby se vydával za jejího snoubence, anglického hraběte. Už tak velký zmatek zkomplikuje továrníkův tajemník Jiří Kučera, ve skutečnosti doktor Jiří Novotný, jenž se do domu vetřel, aby se zmocnil drahocenného náramku své matky. Rázná paní Záhorská ho získala jako zástavu a odmítá ho vrátit. Je víc než jisté, že dům Záhorských čeká rušná noc. (TV Nova)

(více)

Recenze (324)

honz 

všechny recenze uživatele

"Děti, polibte se!" pronese několikrát Ella Nolová s klamnou nadějí, že je ruka v rukávě, v crazy komedii podle románu Fan Vavřincové. Mezi dalšími postavami je Zdeňka Baldová - teta Pa, klidná a stále pletoucí punčochy, a především duo "sourozenců" Nataša Gollová a Oldřich Nový. Výtečný snímek M. Friče jistě právem patří ke zlatému fondu naší kinematografie. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

"A proóóč?" Protože je to už více než sedmdesát let jedna z nejzábavnějších českých komedií. Skvělá je nejen dvojka Gollová - Nový, ale i všichni ostatní, ať už Josef Gruss jako "tady jsou dvě možnosti" Zdeněk, Marta Májová jako "Děti polibte se." Záhorská, Bolek Prchal jako "Ha"Jan, kouzelná Zdeňka Baldová jako teta Pa nebo Ella Nollová jako "A já ty punčochy nosit nebudu" Klotydla. Jedna nesmrtelná hláška střídá druhou, jeden geniální dialog navazuje na druhý, a do toho jsou jeden za druhým sázeny skvělé gagy. I po sedmdesáti letech a stovklách repríz je to stále stejně zábavná komedie, kde se mezi za sebe naskládané skvělé scény nevklínila žádná slabší a všechny drží pohromadě i jako celek. Eva je zkrátka komedie kde Frič, Vavřincová i celý herecký ansámbl dodal nadkritické množství talentu, jenž explodoval v supernovu, která bude na nebi české komedie zářit až do okamžiku zániku filmového vesmíru. P.S: Vidět Evu v kině Lucerna, nejstarším evropském kině, a ještě k tomu z 35mm kopie, byl úžasný zážitek, který mě přenesl časem do dávné minulosti. ()

Reklama

blackJag 

všechny recenze uživatele

Český žánrový klenot, který ani za ta léta neustoupil o jediný píď ze svých pozic. Film nemá hluché místo, furt se něco děje a sourozenecké duo Nového s Gollovou je prostě stoprocentní. Filmu se daří držet basu s černobílými americkými crazy komediemi a je jednoznačným důkazem, že před válkou bylo v silách našich filmařů a herců vůbec držet krok se světem. O 60 let později se na to dá jen vzpomínat, protože to co se dnes pouští do kin za komedie, to je na ostudu světa. 95% ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Na téhle klasice českého filmu se dá ocenit moderní režijní přístup. Martin Frič totiž objevil zcela nové možnosti crazy komedie. Dostal se do prostor, kam se jiný režisér před ním nepustil. Z Nataši Gollové udělal sex symbol tehdejší doby a pomohl jí naplno se prosadit v elitní ženské herecké lize tím, že ji obsadil do hlavní role, která byla pro ní stěžejní. Navíc ukázal, že i komik v sukních může být pro diváka velmi dobrou variantou. V té době totiž nebylo běžné obsazovat ženy do ryze bláznivých komediálních poloh. Gollová nastavila laťku hodně vysoko. Ve své podstatě poměrně nedostižně. V jejích šlépějích se vydalo několik dalších hereček té doby, nejvýrazněji asi Ferbasová, ale už to bylo takové pitvořivé. Předloha Fan Vavřincové je stavěna spíše situačně než přímo filmově. Na filmu je to dost často znát. Zvláště druhá polovina trpí svojí teatrální "divadelností" a sváděla k nedisciplinovanému přehrávání. Právě druhá polovina filmu je pro mě posunem k horšímu. Neproběhl v ní žádný velký vývoj. Děj se zarazil a přišla situační tma, předěl, který sice film nijak nezpomalil, ale dějově to nebylo nikterak bohaté. Herecká sestava už přestala být tak uvolněně vtipná. Teatrálnost ji zahnala do kouta. On ten scénář se tak trochu pral s režií. Frič byl nadčasový režisér, který uměl dá do svých filmů kreativní pojetí. Svoji nadčasovost měl i scénář, ale nebyl pojat filmovým způsobem. První polovina je svižná a obsahuje novátorský typ gagů. S druhou polovinou se nedostavil kýžený divácký efekt. Gagy už neměly takovou osvěžující sílu jako zpočátku. Film mně postupem času, zvláště jeho zápletka, připadal natahovaný. Jde taky o to, jak se stavíte ke klasice. Pro někoho Gollová a spol. může představovat špičku v žánru klasické komedie. Také se moc často nestávalo, že by nějaká herečka učinila z Oldřicha Nového pouhého přihrávače, jako k tomu došlo tady. Někdy je však neodbouraná divadelnost spíše rušivým elementem, i přes kvalitní řemeslnou režii. Zvláště když se jedná o film. Ne až tak typický film klasické doby. 60% ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film je ze zacatku slusna jizda, ale bohuzel mu ke konci uz krapet dochazi dech. Je fajn, ze film neni zadna romanticka volovina jako vetsina takle starejch ceskejch filmu a i bez pritomnosti Buriana je to dost dobra komedie, tentokrat hlavne zasluhou Novyho a Gollove, ktery tady fakt jedou ve velkym. Ale bohuzel vseho moc skodi, takze ke konci neustaly padani Gollovy zacne bejt krapet otravny a filmu by prospela o 15 minut kratsi stopaz. Ale celkove jsem se dobre bavil. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (17)

  • Roli Evy původně dostala Adina Mandlová, ale přenechala ji Nataše Gollové, protože ta měla větší komediální vlohy. V té době byly nejlepšími kamarádkami. Když se Martin Frič dozvěděl, že místo Adiny Mandlové bude Evu hrát Nataša Gollová, strašně zuřil, bral to jako zradu a v té době skončilo jeho přátelství s Adinou Mandlovou. (marhan)
  • Od roku 2008 hrálo Městské divadlo Zlín hrálo svou vlastní verzi Evy, která kombinovala původní románek Fan Vavřincové a "retro-muzikál podle oblíbeného prvorepublikového filmu". V hlavní roli se představila Kateřina Liďáková. (NinadeL)
  • Román, podľa ktorého bol film natočený, vychádzal na pokračovanie v časopise Ahoj. Bol zasadený do cudzieho prostredia a hlavná hrdinka sa volala Patsy. Sama autorka predlohy po uvedení filmu knižný príbeh ešte raz prepracovala. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama