Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Walter RizzatiHrají:
Catriona MacColl, Paolo Malco, Ania Pieroni, Giovanni Frezza, Silvia Collatina, Dagmar Lassander, Giovanni De Nava, Daniela Doria, Gianpaolo Saccarola (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)
(více)Videa (2)
Recenze (159)
Skvelý horor s tajuplnou a mysterióznou atmosférou. Mňam! Jesenné počasie a smutná nálada filmu je bravúrna. Na rozdiel od iných Luciových filmov je tu pomerne kompaktný dej a príbeh, ale naštastie ( :) ) Fulciov rukopis je tu aj tak cítiť poriadne. Patrím k tým, ktorým tiež úplne nesadol zombík v záverečnej časti, a keby vôbec neexistoval tak by sa nič nestalo. Ale čo už, skvelý koniec to vynahradil. Jednoducho majster Fulci bol okolo roku 1981 vo vrcholnej forme, a práve týmto obdobím (The Beyond, City of the Living Dead) sa zapísal do histórie hororu veľkými písmenami... ()
Nijako zvlášť zaujímavý námet o jednom bubákovi v pivnici. Je tu niekoľko efektných krvavých scén, no niektoré strháva dole ich amatérske spracovanie, keď je evidentné, že miesto herečky je obeťou figurína. A vrchol všetkého je scéna s netopierom. Kedy už konečne prestanú robiť z týchto mierumilovných zvieratiek krvilačné monštrá? Môj druhý Fulciho film a tentoraz je to sklamanie, väčšina filmu nuda a keď dôjde na hororové scény, tak pôsobia skôr smiešne. ()
Mě to nijak úchvatné nepřišlo. Dr. Freudstain sice vypadá fakt hrozivě, ale je hrozně pomalej a ta rodinka mu mohla v pohodě zdrhnout. Navíc tomu nesympatickýmu harantovi jsem fakt přál smrt. Brutalita je tu ovšem značná a kdyby celej film měl náboj jako scéna s dotěrnym netopýrem (fakt si nedal říct bastard :) tak jdu s hodnocením výš. ()
Vrzající dveře, temný sklep, dětský pláč, který jako by vycházel odnikud a odevšad zároveň, ponurý hřbitov, pošmourné počasí, krev a smrt. Fulciho hororový koktejl bublá stejně jako čerstvá krev vytékající z otevřené rány v hrudi, jeho barva připomíná hnis vytékající z puklého vředu a svou hustotou se podobá měkkým tkáním čerstvě vyvrženého utopence. Esteticky a atmosféricky dokonalé dílo, kterému nelze než odpustit drobné nelogičnosti a nepříliš povedené herecké výkony. ()
Lucio Fulci na vrcholu svých sil. Typické zobrazování brutality a zabijení v dlouhých záběrech,které se dokonale spojilo s atmosférou filmu. Společně s Pastherem a Thomase asi jeho nejlepší filmy,které se mu dařily točit začátkem 80.let. Opět ukázka,že se v hororu nemáme s nikým párat a hlavní postavy můžou klidně zařvat. ()
Galerie (72)
Photo © Fulvia Film
![Dům u hřbitova - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/685/159685931_493279.jpg)
Zajímavosti (27)
- Film bol natočený na mieste v Concorde, meste neďaleko Bostonu. Vila Boyle bola v skutočnosti školou pre postihnuté deti. Exteriéry boli natočené v New Yorku, zatiaľ čo interiéry boli vyrobené v Ríme, v štúdiách De Paolis. Natáčanie filmu sa začalo 16. marca 1981 a skončilo v máji 1981. (Arsenal83)
- Film je považovaný za najdesivejší a najšokujúcejší horor režiséra Lucia Fulciho pre svoju kombináciu napätia, hrôzy a krvi. Označili ho tak v biografiách Manlio Gomarasca, Paolo Albiero a Giacomo Cacciatore. (Arsenal83)
- Poslední věta "No one will ever know whether the children are monsters or the monsters are children" je většinou připisována Henrymu Jamesovi, ale ve skutečnosti ji vymyslel Lucio Fulci. (Chatterer)
Reklama