Reklama

Reklama

Dům u hřbitova

  • Itálie Quella villa accanto al cimitero (více)
Trailer 2

Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (159)

duklak2 

všechny recenze uživatele

Aj aj aj. Pane Fulci, jestli mě tam dole v pekle slyšíte. Jak jste mohl pokazit tak výborný děj. Prostorný dům někde u hřbitova a do toho depresivní podzimní počasí. Čekal jsem mnohem více, protože na tento snímek všichni pěli samou chválu. Vždyť z toho šel udělat hit mezi horory. Nechápu, co se ostatním divákům na tomto snímku líbilo. Mě skoro nic. Možná trochu jen Dr. Freudstain, který vypadá fakt hrozivě. Vraždy jsou brutální, ale velmi nechutné. Jelikož je to 5. film, který jsem od Fulciho viděl, tak mě ty brutálnosti a nechutnosti už ani nepřekvapili. Jinak bych se z toho asi pozvracel. A to mám doma zakoupen ještě film Koncert hrůzy. Ale myslím si, že si ho asi nikdy nepustím. Fim Dům u hřbitova si budu pamatovat jen díky tomu, že jeden italský režisér pokazil velice zajímavou zápletku. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Někdo se bojí do sklepa kvůli tmě a naprostého ticha - já kvůli Dr.Freudstainovi. Dodnes si pamatuju jak jsem tenhle kousek sledoval ve dne, když jsem byl ještě malinký, a nemohl jsem spát 14 dní. Takhle vznikají kultovky, jsou to filmy, které nás poznamenají na hodně dlouho a neztratí svou působivost. Hudba je stále hrůzostrašná, tma už nemůže být více temnější a sklepa se budu bát kvůli Quella villa accanto al cimitero. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

„Dům u hřbitova“ určitě nebude patřit k mým oblíbeným Fulciho filmům, i když si myslím, že to, jak by se měl natočit atmosférický film, by se od něj mohli učit i jiní. S čím má on trochu problém, to je udržet pozornost diváka z hlediska dějového. Myslím, že tohle místy může být až tak divné, že to diváka odradí, a ten si ani nebude užívat tu parádní atmosféru, která se zde jinak rozprostírá. Tomu filmu by slušelo pár úprav ve scénáři. ()

Paldini 

všechny recenze uživatele

Myslím si, že kritizovaná pomalost monstra byla režisérovým záměrem. Tím pádem se prodloužila agónie oběti při očekávání dalšího a zároveň je tímto způsobem patřičně potrápená divákova výdrž. A dokonce ani vzhled monstra mi moc nevadil. Připomněl mi totiž doktora Satana z Domu 1000 mrtvol. Jen je škoda, že od začátku dobře budovaná atmosféra byla zkažena nesmyslnou a zbytečnou scénou s netopýrem. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Toto je jeden z original horror produktov od pre niekoho možno kontroverzného talianskeho režiséra Lucia Fulciho. Snímok "Quella villa accanto al cimitero" (Dom pri cintoríne) má okrem hustej atmosféry aj dosť slušný, usporiadaný príbeh, čo u talianských horrorových filmov z tohto obdobia nie je celkom bežné. I voľba prostredia sa nadmieru podarila. Dom pri cintoríne  s náhrobným kameňov v jedálni pôsobí vskutku skľučujúco a strašidelne. Za najsilnejší prvok tohto snímku však pokladám prácu s kamerou. Tá tomu dáva ten správny, chladný horrorový feeling. Je geniálna. Perfettamente! Kladom je tiež aj to, že to celé nie je prepchaté nechutnými samoúčelnými gore scénami, i keď nejaké samozrejme nemôžu chýbať. To by predsa nebol maestro Lucio Fulci. **** ()

Galerie (72)

Zajímavosti (27)

  • Väčšina filmu sa odohráva v temných a klaustrofobických interiéroch, kde sa režisér Fulci snažil urobiť každý záber tak, aby sa diváci cítili nepríjemne. Na dosiahnutie tohto efektu použil temné osvetlenie s prevahou šedej farby. Pri natáčaní exteriérov Salvati využil prirodzené svetlo a mnoho širokouhlých záberov na vytvorenie väčšej úzkosti, zatiaľ čo v sekvenciách odohrávajúcich sa v pivnici zveličil svetelné strihy a podsvietenie. Na osvetlenie doktora Freudsteina (Giovanni De Nava) Salvati zvyšoval a znižoval intenzitu svetla podľa pohybov kamery. (Arsenal83)
  • Poslední věta "No one will ever know whether the children are monsters or the monsters are children" je většinou připisována Henrymu Jamesovi, ale ve skutečnosti ji vymyslel Lucio Fulci. (Chatterer)

Reklama

Reklama