Reklama

Reklama

Zmizení Eleanor Rigby: Ona

  • Česko Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona (více)
Trailer

Obsahy(1)

Režisér a scenárista Ned Benson natočil najednou dva filmy vyprávějící jeden a ten samý příběh, příběh dvou mladých lidí, Conora a Eleanor. Prožívají opravdovou lásku a štěstí. Společný život a radost z něj ale nečekaně protne osobní tragédie, na kterou nebyli a ani nemohli být připraveni. Jejich do té chvíle pevný vztah se v tom okamžiku hroutí. Conor a Eleanor na stejnou událost reagují pro ně nečekaně odlišným způsobem. Jsou zmatení, cítí se být druhým nepochopení a opuštění. Ztrácí schopnost pochopit jeden druhého. Ve snímku Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona, pozorujeme Eleanor, která se snaží překročit trosky zničeného vztahu a svým odchodem z něj najít sama sebe a ztracenou životní rovnováhu. Ve filmu a zároveň tomtéž příběhu, Zmizení Eleanor Rigbyové: On, věnovaném především subjektivnímu pohledu Conora, sledujeme jeho usilovnou snahu spojit se s Eleanor, překonat vzájemné odcizení a společně obnovit jejich dříve tak intenzivní lásku. (Cinemart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (89)

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

JEJÍ pohled trpí tím JEHO, tedy, přišel mi zajímavější, ale to bylo zřejmě jen tím, že jsem znal už nástřel děje a příběhu z JEHO pohledu. JEJÍ pohled je jednoznačně druhým dílem a nelze jej vidět jako první, nedával by pak takřka vůbec smysl a navíc mu chybí značná část začátku děje z JEHO pohledu. Nicméně ani tak mi to nepřišlo nijak zajímavé ani sledovatelné s nějakým zájmem "jak tohle dopadne" nebo "jak tohle vyznělo z druhého pohledu", nechytlo mě to a bohužel celý tenhle dvojdílný projekt byl jenom experimentem, který byl zajímavý nápadem, ale unylý a rozředěný. Když už jsem viděl JEHO a JEJÍ pohled, zkusím pro zajímavost i ten JEJICH, třeba to bude dávat jako film a příběh dohromady větší smysl a nabídne koukatelnější a stravitelnější zpracování osudu obou postav. ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

"Tragedies are like foreign countries, we never know how to behave towards the natives.." Silně emocionální snímek o neštěstí, samotě, tichu, útěku, zbabělosti...touze, vztahu... Postavy se ztrácejí uprostřed života, předstírají, žijí i nežijí, nacházejí se, ztrácejí, chtějí se pohnout dál, i když to nejde. Z počátečního ticha, zastření, odstupu jeden od druhého, se postavy pomalu, často zmateně a nerozvážně, přibližují, otevírají až k naprosté otevřenosti, ať jde o matku Eleanor, jejího otce, nebo naprosto dokonalou vedoucí semináře. Nedýcháte, stáváte se postavami, toužíte i nechcete být v příběhu s nimi, až vám, stejně jako jejich nejbližším, utečou daleko... Je to sladký, srdíčkový, zamilovaný, ale bez patosu, přehrávání a hollywoodských klíšé...spíš naopak...pohlcující, reálné a neskutečně silné. ()

Reklama

tukomaster 

všechny recenze uživatele

Pro mě perfektní drama zachycující rozpad jednoho vztahu. Ani u jedné verze se nedá říci, že by byla chladnější, dojemnější, osobitější etc. než druhá. Oba filmy krásně zachycují odlišnosti mezi mužem a ženou, nejen co se týká srovnávání se se situací, ale i to kým se obklopují a jaký mají vztah se svou rodinou. Hlavní trik takto rozděleného filmu nastává při společných scénách, které si každý z nich pamatuje jinak. Subjektivnost postav je pak zachycena i výběrem scén(Ona začíná tam, kde už je Jeho příběh dávno rozběhnutý). Nejzajímavějším rozdílem pro mě bylo to, že zatímco Ona vzpomínala, v její verzi jsou tak přítomny flashbacky, tak On se snažil minulost potlačit a jakékoliv vzpomínání je u něj vyloučeno. Herecký koncert a výborná hudba. 90% PS: Skoro by mě i lákalo z toho udělat seriál a zachytit pohled i vedlejších postav. Hlavně profesorka by mě dost zajímala. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Druhá půlka dvojfilmu The Disappearance of Eleanor Rigby, a to z pohledu Eleanory (Jessica Chastain). Její zhlédnutí mi nepřineslo žádné rozuzlení (hlavně co se týká formy). I když mi JEJÍ verze přišla o něco lepší, stejně nevidím v tomto konceptu žádný hlubší význam či smysl. Beru to tak, že oba snímky by měl divák zhlédnout za sebou (což jsem udělal), ale vedlo to jedině k tomu, že u stejných scén (ač se v některých detailech lišily) jsem se většinou po chvíli nudil. Ale jak už jsem zmínil v předchozím komentáři, herecké výkony jsou na tak vysoké úrovni (v této "verzi" bych vyzdvihl ještě skvělou Violu Davis), že i tak oba filmy stojí za zhlédnutí, už pro jejich zvláštní chladnou atmosféru. All the lonely people... Where do they all belong? ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Předně musím poděkovat plzeňskému Filmovému klubu, že promítl Jeho a Ji v jeden večer hned po sobě. Být mezi filmy nějaký větší rozestup, asi bych je nehodnotil tak, jak hodnotím. Zmizení Eleanor Rigbyové je perfektně propracované romantické drama s velmi uvěřitelnými výkony, působivě tichou atmosférou a poměrně nečekaně se vyvíjejícím příběhem, který si s odhalováním různých důležitých věcí sice dává na čas, ale nevleče se a nenudí.___Druhý film Ona se mi líbil asi o něco více než On. Jenže kdybych Jeho neviděl před Ní, Ji bych si dost pravděpodobně tolik nevychutnal. Spousta děje by mi scházela. Před scenáristou a režisérem nicméně smekám klobouk. Ten jiný pohled na stejnou věc je nesmírně osvěžující nápad a z chladné Eleanor, která v Něm zkrátka bůhvíproč a bůhvíkam zmizela, se díky tomu stala Eleanor úplně jiná, křehká, tápající a hledající, kterou už není problém pochopit. Oporu hledá v rodině (úžasní William Hurt a Isabelle Huppert) a tím, kým byl v Jeho příběhu Conorův otec, je tentokrát profesorka Friedmanová v podání Violy Davis. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama