Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohádka, sen nebo noční můra? Mladý romantik Max (Vincent Cassel) bydlí v Paříži a rád flirtuje, ale rozhodl se oženit. Jednoho dne zahlédne přes sklo telefonní budky Lisu (Monica Bellucci) - okouzlující dívku, s níž před dvěma lety prožil vášnivý vztah. V okamžiku zapomene na všechno, plánovanou cestu do Tokia i na svou snoubenku Muriel. Posedlý Max Lisu pronásleduje a ukryje se v jejím bytě. Je tam však přistižen dívkou jménem Alice, která je Lise podezřele podobná... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (79)

ivishka 

všechny recenze uživatele

Čím to asi tak bude...Netřeba říkat, že nemám dávat na hodnocení filmů na této stránce - i když jsem si na to zvykla - vždycky dám přednost lépe nebo méně hodnoceným filmům(čistě ze zvědavosti). Asi jsem ale myšlením na úplně jiné vlně než zdejší smetánka, a tak jsem nadšena nebyla. Nabídlo se mi konverzační drama bez potřebného poutavého kouzla a ještě k tomu z pera nějakého Francouze. Proti Francouzům jako národu nic nemám, ale málokdy pochopím jejich filmy a tento nebyl výjimkou. O herecké stránce moc mluvit také nemůžeme, protože kdykoliv jsem chtěla pochválit nějakého herce, musela jsem se hodně snažit, aby mě nenaštval hudební šanzoniérský podklad. ()

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Je zajímavé, že americký remake "Miluj mě, prosím" má o 1% lepší hodnocení, než francouzský originál. Kdo by si to byl pomyslel. Jelikož jsem remake viděl již několikrát, byl jsem ochuzen o všechno to napětí, což je škoda. Co se tedy týče srovnání těchto dvou filmů, plus Bytu vidím určitě v hereckém obsazení hlavní trojice. I když mám Hartnetta poměrné ráth, tak Vincent Cassel je prostě charismatičtější i lepší herec. U psychotiček bych to taky viděl na vítězství Romane Bohringer (ale jen o ty její prsa :D). Největší rozdíl vidím v Lise, kde Diane Krueger mě moc nezaujala, kdežto Monica Bellucci je nejen výborná herečka, ale hlavně je neskutečně sexy a naprosto Vincenta chápu, že s ní během natáčení začal chodit. Naopak plusem Miluj mě prosím je lepší střih scén a přehlednost děje a konec. Ano, ptáte se, on napsal konec? Jistě, zde můžeme vidět nehollywoodský syrový, drsný a hodně nepředvídatelný konec, kdežto v druhém případě očekávaný Happy End. Když bych nevěděl, jak děj probíhá, taky bych se určitě přiklonil k první variantě, nicméně tím, že jsem to viděl již hodněkrát, tak nemůžu. Nemůžu hlavně z důvodu, že zdejší konec mi nepřijde moc logický (přece když je Lisa Maxova životní láska, vykašle se kvůli ní na cestu do Tokya a na svou přítelkyni, celou dobu ji hledá jak blázen a na poslední chvíli se na ní vykašle a dá přednost psychotičce, tak to zkrátka nemůžu pochopit, to prostě nedává smysl a korunu tomu dá tím, že nakonec neskončí ani s tou, ale se svou původní přítelkyní, takže je to sice nečekané, ale mě sem prostě více pasuje ten Happy End z amerického remaku, který je logickým vyústěním věcí, což u jiných romantických filmů není obvyklé). Takže suma sumárum, hodnotím Byt stejně jako remake s tím, že o to jedno procento víc dám Miluj mě, prosím. ()

Reklama

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Na nedělní večer jsem si naordinoval francouzskou romantiku a dostalo se mi psycha. Tedy skoro doslova - Hitchcock's all over this. Ale vlastně docela v dobrém. A romantika vlastně taky ovanula. Zcela výjimečně jsem se chtěl rozpovídat o ději, ale už nejsem s to. Ztrácel jsem se už v průběhu, což bylo pro mě a mou přítelkyni příležitostí ke zděšeným výkřikům. Přestože jsem často plaval, stálo to za to - příležitost nechat se sebou narativně vyjebávat je nejspíš hlavní devizou snímku. Časové a osobní roviny se střídají stejně rychle jako představy s "realitou". Jestli bylo účelem toho kolotoče pobavit diváka, jsem spokojen. Morální ponaučení "lásku najdete tam, kde byste ji vážně nečekali" radím blahosklonně ignorovat. Film částečně sráží jakoby televizní zpracování - jen částečně proto, že lacině rozostřené barvy a aťasové interiéry zajímavě korelují se snovou neskutečností děje. Herecké výkony jsou fajn, ale ne tak jako prsa, kterými nás průběžně obšťastňuje Romane Bohringer. Monica Bellucci si své vnady šetří pro zámořskou produkci. I tak děkujeme. ()

LuNaj 

všechny recenze uživatele

Vynikající film, úžasná zápletka a skvěle zkombinované vztahy. Ale ten závěr? To bylo jako co? Celou dobu Maxovi fandíte a on se na konci zachová jako absolutní trotl? Závěr by měl být gradace celého film. Něco skvěle strhujícího a zároveň překvapujícího. Ale tohle teda neberu. Nemá vám prakticky zkazit celý požitek z filmu. Díky tomu jsem na rozpacích s hodnocením. Alice jsem praktricky nesnášel od okamžiku jejího prvního žvástu. Nevím, jestli to měl být záměr. Max se v mnoha chvílích choval jako naprostý idiot a na závěr to pouze potvrdil. ()

mira.l 

všechny recenze uživatele

70%plus?? Za co?? Za ten guláš, co jsem právě viděl? No to snad ne... Tenhle zmatek byl opravdu sestříhanej správně? Ne, nechápal jsem tuhle motanici skoro od samýho začátku. Takže jediný, co si z toho pamatuju (teď, těsně poté, co to skončilo, za pár dní si ani na to nevzpomenu) je přehlídka hezkých nohou M. Bellucci a Romane Bohringer (která sice moc hezká není, ale nohy měla stavěný sošně) v krátkých sukýnkách, a že to trochu vypadalo jak dobová reklama na černý punčocháče. A to je na film s červeným hodnocením docela dost málo. A za ty dvoje pěkný nohy je taky ta jedna hvězdička, jinak byl tenhle mišunk docela utrpení. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (4)

  • Herečka Monica Bellucci se při natáčení dala dohromady s hercem Vincentem Casselem, po třech letech se vzali a mají spolu dcery Devu a Léonii. (Roman.Ticka)
  • Podľa slov autora Gillesa Mimouni je jednou z ústredných tém filmu čas. Postava Maxa Mayera stvárnená Vincentom Casselom sa totiž nevie rozhodnúť medzi troma ženami, z ktorých jedna predstavuje minulosť a ďalšie dve prítomnosť a budúcnosť. Cieľom autora bolo vytvoriť modernú poviedku pretavenú do netradičného thrilleru bez zbraní a policajtov, ktorého tempo udáva predovšetkým sentiment. (0verseer)

Reklama

Reklama