poster

Bazén

  • Francie

    La Piscine

  • USA

    The Swimming Pool

  • Velká Británie

    The Sinners

Krimi / Drama / Thriller

Francie / Itálie, 1969, 120 min

Režie:

Jacques Deray

Producenti:

Gérard Beytout

Střih:

Paul Cayatte
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Roman Albach
    *****

    Od Alaina Delona to byl geniální tah zavolat své bývalé snoubence do Berlína a nabídnout ji roli ve filmu, který následně znamenal velký comeback Romy Schneider, která od narození syna Davida před dvěma roky nenatočila ve Francii žádný film. Jejich hrátky ve sluncem zalitém bazénu nebo vášnivé milování v altánu nám dokazují, že Alain a Romy si natáčení více jak užívali. Nemůžu souhlasit s názory, že film je nudný a příliš se vleče. Jacques Deray totiž nic nepřikrášluje, nic nezveličuje, "jen" vypráví, co všechno se může stát pod horkým sluncem v jedné vilce kousek od Saint Tropez, když přijede bývalý milenec vaší přítelkyně. Začnou vznikat situace, které všichni dobře známe, a to víc jsme do příběhu čtyř mladých lidí vtaženi...(22.5.2010)

  • Enšpígl
    ****

    Já prostě podobný typ filmu miluju. Miluju, když dramatickou scénu nezvýrazňuje hudba, ale jen pohledy očí. Samozřejmě na tohle je potřeba herecký extratřídy, ale to v případě Alaina Delona a Romy Schneider je samozřejmost. Navíc jsou to nejen mimořádní herci, ale i krásní lidi. Při pohledu na Delonovu postavu jsem rád, že jsme se sprchoval před filmem, protože vidět se po filmu....no, prostě nerad chytám mindrák těsně před spaním. Stejně obdivuju holky, když koukají na Delona a pak jdou a dají pusu tomu svýmu nedelonovi v křesle, s lahváčem v ruce. A Romy ? Jak by řekl kůň "pffrrrr". Herecký koncert a dusnou atmosféru nedělají jen herci, ale i vynikající práce Jacques Deraye, vzpomeňme třeba na Povídku o policajtovi, on prostě tohle umí dokonale. Jacques Deray by totiž i z dvouhodinovýho záběru na hovno, dokázal udělat drasťák.(4.10.2009)

  • Kimon
    ****

    Horké léto v čase dovolené, krásný dům, velký bazén s azurovou vodou, .... a dva milenci užívající si poklidné dny o samotě. Jedna náhodná návštěva dávného společného přítele s dcerou na několik dní, a ona nádherná idylka mizí v nedohlednu. Vytváří se podivná mozaika osudů čtyř lidí, domněnek, kradmých zkoumavých pohledů a žárlivosti. Klidným tempem splétají se podivné hříčky čtyř lidí, kteří jsou si blízko, ale současně tak daleko. Čtyři lidé, čtyři charaktery, čtyři osudy, jeden dům a jeden bazén. Děj plyne, ... osud se naplňuje. Zůstává dům, bazén a dva milenci ....(20.12.2008)

  • mortak
    ***

    Thrillerová variace na Antonioniho téma. Dokonalá těla, luxusní prostředí, čistá voda v bazénu neustále smývající každou stopu nečistoty z opálených nádherných těl - jenže uvnitř v duších už to tak dokonalé není. Prázdnota zakrývaná perverzním sexem, ideály mládí (hudba, knihy) jsou zničeny komercí...nemoc duše pomalu a jistě postupuje, i když navenek je tělo zdravé. Přece jen se dnes tato obžaloba konzumní společnosti zdá krotká a bezzubá, ač to v šedesátém devátém musela být bomba. Ale stojí za vidění, protože herci hrají nadoraz (líbání pod vodou, lehké S/M či klíčová scéna filmu).(5.7.2010)

  • NinadeL
    *

    Dvě hodiny záběrů na bazén, polonahé plavce, nudné hry pro čtyři herce s naprosto neuvěřitelně pitomou zápletkou. Oni, Romy a Alain, jsou milenci, po chvilce laskání u bazénu jsou doplněni o jejího bývalého (a jeho přítele) a jeho dceru... Dvojice se promění, následuje vražda. Konec. A přitom se nestane vůbec nic. Alain neuteče za mladicí, není usvědčen. Romy se s ním nerozejde, ani mu neodpustí. Mladice si nevyřeší vůbec nic a pan mrtvola nezužitkuje ani poslední minuty svého života. Nejsem fanda ani Itálie, ani Francie, ani umělého vzhledu konce 60. let, natož té nijaké atmosféry ředěné naprosto otřesnou diskotékou. Delon se celý film promračil, Schneiderová zužitkovala akorát své extrémní opálení a dala veřejnosti opět všanc důkaz svého prvního útěku z Německa, i když tou dobou existoval už jenom na plátně (a v té době navíc šlo už o deset let starou avantýru) a na tom opět není ani zbla úžasného.(20.7.2009)

  • - Kritik Jean Siclier napsal na konto mladé Angličanky Jane Birkin v magazínu Télérama: "Je jisté, že Alain Delon, Romy Schneider a Maurice Ronet odvedli dobrou práci, avšak Jacques Deray nemohl z Jane Birkin dostat nic kromě její krásy. Vedle ostatních se jeví jako jakási ektoplazma." (Rosalinda)

  • - Harry (Maurice Ronet) se ve filmu prohání v červeném autě značky Maserati Ghibli 4,7 L, které se vyrábělo v letech 1963 - 1970. (Snorlax)

  • - Herečky, o jejichž obsazení do role Marianne tvůrci uvažovali, byli Nathalie Wood, Monica Vitti a Angie Dickinson. (Monco)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace