Režie:
Alain JessuaScénář:
Alain JessuaKamera:
Jacques RobinHrají:
Alain Delon, Annie Girardot, Robert Hirsch, Michel Duchaussoy, Gabriel Cattand, Lucienne Legrand, Anne-Marie Deschodt, Nicole Gueden, Jean-François Calvé (více)Obsahy(1)
Vyčerpaná Helena (Annie Girardot) přijíždí do léčebny na ozdravný pobyt. Po několika dnech se cítí mnohem lépe. Má více sil a naváže intimní vztah s doktorem Devilersem (Alain Delon). Vše je tu příjemné, společné koupání, terapie. Pacienti získávají opět energii. Jen obsluhující mladí Portugalci jakoby se ztráceli před očima. Omdlévají a někteří i narychlo zmizí. Helena se o to začne zajímat. A zvědavost je nebezpečná vlastnost. (Jezinka)
(více)Videa (2)
Recenze (67)
Takový nevýrazný, přesto v druhé polovině poměrně koukatelný film. Od začátku není moc jasné co že si tam jde hlavní hrdinka léčit, vzhledem k tomu , že jí nic moc netrápí. Jenže jaksi už není cesty zpět. Je tu i poměrně velké množství nahoty, ale jinak je spíš psychárna, která se dala mnohem víc přitvrdit. ()
Věc Makropulos po francouzsku. Regenerace organismu v lázni ševelící klapotem mystické úzkosti. Sérum léčebné kúry na vyhlazení vrásek větří odvrácenou tvář, která hryže v útrobách pekelného omlazujícího elixíru. Alain Delon coby padoušský Dr. DEVILers se zářným úsměvem ve tváři se "prochází s nožem v ruce." Annie Girardot jako "sherlockovská" trosečnice pátrá na vlastní pěst po pramenu "věčného mládí." Opatrnosti není nikdy nazbyt. Matiné koupelí blažených, rdousících se v krvi nevědomé. Honba za věčným životem v proceduře kontroverzní, ad acta uložené. ()
Příjemný exkurz do té nejlehčí podoby sedmdesátkové francouzské kinematografie. Něžné kuře Annie Girardot se chce trochu zotavit ze šrámů milionářského života a na doporučení přítele volí kúru doktora Delona. Ta se ukazuje býti vpravdě osvěžující a jaksi a la Muž z Hong Kongu. Diváka třetího tisíciletí, uvyklého nevolnosti ze zvratů v zápletce a nečekaných odhalení, překvapuje Léčba přímočarostí. Kdo vyhlíží rafinovanost, ten se podiví především tomu, že se potvrzují do mrtě všechny nejprimitivnější obavy. Prostotu sémantické roviny podtrhují scény explicitní, bezdůvodné nahoty všech zúčastněných včetně Delona, osvěžením je pouze kontrapunkt poťouchlého soundtracku, odkazující kamsi ke Třetímu muži a dokládající milou nahodilost celého produkčního procesu. Rezignace na sebemenší pokus jen trochu uhnout z nastaveného směru, prostota dějové linky je zejména ve finále vlastně fascinující. ()
Film zůstavá až do samého závěru tajemný a záhadný. Docela mě celou dobu zajímalo jak to dopadne, což je vždycky u filmu velké plus. V závěru mi připadala Helena trochu nesmrtelná. Leckterý muž, by jí tu její vytrvalost a fyzičku mohl závidět. Třeba já. Hold, hrála jí milá Ááánička. To se není čemu divit. Rozuzlení mě neurazilo, ale ani nepřekvapilo. Nicméně, i tak bylo docela děsivé. Snímek by určitě snesl o takových 15-20 minut delší stopáž, neuspěchané zakončení, méně nahoty, nebo respektivě žádnou nahotu (scéna v moři měla znamenat jako co?) a také hudbu která by k němu pasovala a nebyla by jak z jiného filmu. Ale vcelku to byl docela dobrý úlet. Ale na 4 to skutečně není. ()
Annie Girardot byla jediná francouzská herečka, která v 70. letech hrála jenom a výhradně hlavní role, ovšem tahle mi nepřišla nijak zdařilá, navzdory svým sympatiím k francouzské kinematografii bych dokonce rouhačsky dodal, že první polovinu jsem se nudil. Fajn, sympatické exteriéry, hodně překvapivé nahoty. Ovšem kromě dvou hlavních představitelů žádné jméno, které by stálo za řeč. Nevím, nakolik mohl být tenkrát šokující příběh, možná byl i trochu futuristický, ovšem já dneska - ovlivněn kdejakou americkou slátaninou na podobné téma - to beru jako celkem slabé. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (2)
- Annie Girardotová (Hélène Masson) vzpomínala, že ji při natáčení Alain Delon (doktor Devilers) několikrát skutečně tvrdě udeřil přes tvář, přestože to nebylo ve scénáři. Herečka dostala záchvat, popadla nůž a s křikem se vrhla na Delona, ránu mu ale nezasadila. Režisér stopnul natáčení a jal se ji utěšovat. Až za pár hodin Girardotová pochopila, že to byla Delonova pomsta za to, že opustila svého manžela, Delonova blízkého přítele Renata Salvatoriho: "Delon měl zvláštní smysl pro čest, muž si podle něho mohl užívat žen, ale žena patří pouze jedinému muži." Annie Girardotová opustila manžela po té, co zjistila, že jí je opakovaně nevěrný (theSaint)
- Exteriéry byly natáčeny na Belle-Ile-en-Mer. (Cucina_Rc)
Reklama