Režie:
Ben WheatleyKamera:
Laurie RoseHudba:
Jim WilliamsHrají:
Reece Shearsmith, Michael Smiley, Peter Ferdinando, Richard Glover, Ryan Pope, Julian Barratt, Sara DeeObsahy(1)
V polovině 17. století zmítá Anglií občanská válka. Malá skupinka dezertérů prchá z bitvy a jejich cesta vede přes přerostlé pole. Zde jsou zajati alchymistou, který se snaží skupinu donutit, aby mu pomohla najít zlato, o kterém je přesvědčen, že je zakopané v poli. Sestup do šílenství a chaosu začíná.
Nejzajímavější a nejpracovitější britský režisér současnosti se představuje se svým daším odvážným filmem, tentokrát natočeným černobíle, a ani tentokrát se nesnaží zavděčit všem. Field In England je navíc prvním britským filmem s revoluční distribuční strategií. Bude uveden zároveň v kinech, v televizi, jako "video on demand" a na nosičích DVD.
(Rob Roy)
Videa (3)
Recenze (115)
Wheatley umí natočit působivou scénu, ale nějak jsem od této psychedelie očekával více imaginace a formální neotřelosti než jen zrcadlení obrazu a trochu té stroboskopie. Tahle iniciační cesta ustrašeného sluhy, který se stává vlastním pánem (zároveň analogie tehdejších historických změn) sice zaujala, ale neoslnila. Každopádně, Wheatley má v sobě určitě potenciál a stojí za to mu věnovat svou pozornost. ()
V ohlasoch okolo sa píše, ako strašne je tento film psycho/WTF/nepochopiteľný a tak podobne. To síce je, ale na môj vkus príliš málo (!) a príliš nevyrovnane. Asi som mal po prečítaní recenzií a komentárov privysoké očakávania, každopádne ak niekto považuje A FIELD OF ENGLAND za über neriedenú halucinogénnu šlehu, vyvoláva to vo mne mierny úsmev. Asi som už videl priveľa experimentálnych filmov, ktoré boli o dosť radikálnejšie a atmosféricky/interpretačne náročnejšie (napr. BEGGOTEN, INLAND EMPIRE, BERBERIAN SOUND STUDIO...). Ale aj tak ide o zaujímavý surrealisticky ladený film, ktorý niekoľko pôsobivých pasáží nepochybne obsahuje (hlavne posledná tretina). Miestami mi to pripomínalo český (a lepší) film VATERLAND. Vadili mi nič moc herci, nevyrovnaná atmosféra a trochu okato vztýčený Wheatleyho fakovák „bežným“ divákom – a tiež akýsi neurčitý pocit, že sa z toho celého dalo vytrieskať viac. Po všetkých stránkach... ()
Černobílá nuda, která se neustále metamorfuje a děje se v ní co chvíli něco úplně jiného než doposud. Bez nějaké promyšlené návaznosti, prostě se to stane. Občas se tam objevil nějaký drobný vtípek, občas se lehce zafilozofuje, ale víc kladů v tom nevidím, snad ještě kromě kamery, nějakých mraků a toho faktu, že se to vlastně celé odehrává na poli. Jinak to je ale strašná nuda s nesympatickými postavami (a je celkem vtipné, že ta nejsympatičtější je nakonec ta, která umře hned v prvních 10 minutách (btw, hrál ji Julian Barrett a naprosto perfektně) a nezajímavým dějem, ve kterém se může nezávisle na sobě stát úplně cokoli. Nelíbilo, nebavilo. 2* ()
2x kino -- Ben Wheatley se stal svým vlastním pánem a natočil masterpiece. Vizuální bomba roku. Samozřejmě nejen vizuální, ale nemám potřebu tenhle film racionalizovat, to už tu udělali jiní. Pokud máte šanci jít na velké plátno, neváhejte ani vteřinu. P.S. Až se za pár desítek let budou dělat zase takové ty filmové kompilace ikonických záběrů z velkých filmů, tak tady bude lehký výběr. ()
Britský snímek „Pole v Anglii“ je experimentem, který je určený především pro festivalové fanoušky, a tak se asi není možné divit tomu, že byl snímek uveden na 48. Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary. Nutno říct, že rozhodně není vyloženě špatným, že dovede zaujmout, ale mluvit o tom, že by se mi líbil... spíš budete o tomhle snímku ještě chvíli přemýšlet, nejspíš bez toho, abyste něco vymysleli. ()
Galerie (35)
Photo © Rook Films
![Pole v Anglii - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/139/166139799_6692f6.jpg)
Reklama