poster

Venuše v kožichu

  • francouzský

    La Vénus à la fourrure

  • polský

    Wenus w futrze

  • slovenský

    Venuša v kožuchu

    (festivalový název)
  • anglický

    Venus in Fur

Drama / Komedie

Francie / Polsko, 2013, 97 min (SE: 92 min)

Režie:

Roman Polanski

Předloha:

Leopold von Sacher-Masoch (kniha)

Kamera:

Paweł Edelman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • major.warren
    ****

    Na tenhle film jsem se dlouho těšil, ale nemohl jsem ho nikde sehnat. Ze zvědavosti a lepšímu přehledu jsem si přečetl původní knihu od Leopolda von Sacher-Masocha, a musím říct, že jsem byl opravdu nadšen. Kniha není žádné porno, ale doslova epický příběh dvou lidí vázaných na sebe pomocí úchylek a uspokojení. Vůbec se nedivím, že je kniha tak legendární a uznávaná. Ale teď k jejímu filmovému příběhu. Roman Polanski je prostě extra třída, o tom není pochyb. Jeho poslední filmy jsou pořád výtečné. Využil tento skvělý příběh a pomocí hry Davide Ivese ho převedl do filmové podoby, tak, že na první pohled vše vypadá zcela odlišně než v knize, ale finální pointa je skoro identická. Celý prostý a komorní příběh se točí kolem divadelní adaptace jedné knihy, v jednom divadle, v jeden večer, se dvěma herci. Mathieu Amalric a kočka Emmanuelle Seigner předvádějí sehrané a fantastické herecké výkony v rolích Thomase a Vandy. Polanski si herce vždycky uměl vybrat, zvlášť když má svou dvorní herečku za manželku. Seigner hraje na Oscara a Amalric, pro mě znám jako Dominic Green v Bondovi či jako Serge v Grandhotelu Budapešť také. Celý film je skvělý. Polanski nás od začátku drží u obrazu pomocí své atraktivní režie, hravého scénáře, krásných kostýmů, interiérů a masek, přímo famózní Desplatovi hudby, za kterou bych mu dal třetího Oscara a perfektně napsaných dialogů. A málem bych zapomněl na exkluzivní kameru Pawla Edelmana a jeho luxusních dráždicích a slastných záběrů a detailů pohledů. Venuše v kožichu je prostě divadelní hra na filmovém plátně, která skvěle funguje. Není tam moc co vytknout. Stopáž ideální. Polanski Hollywood nepotřebuje a já doufám, že nás ještě ve svých krásných 85 letech obdaruje mnoha podobnými a výtečnými snímky. A i kdyby ne výpravnými, tak jemu stačí jen dva herci a dobrý příběh a to dokazuje jeho genialitu. Já jsem velice spokojen. Skvělý film a má u mě 75% a nádherné čtyři hvězdičky. No jo, Wanda von Dunajev a Severine von Kusiemski, to je dvojka. A tančící sexy Emmanuelle a Mathieu Amalric převlečený za Wandu taky. Nejlepší scéna je svlékání, nazouvání bot, telefon a finální scéna.(11.8.2018)

  • Madsbender
    *****

    [AFF 2014] Božské! A sexistické... Polanskému toľko otĺkali o hlavu, že sú jeho posledné filmy komornými divadelnými inscenáciami, až si jednu takú stopercentnú natočil - s dejiskom v jednom divadle, točiacu sa okolo jednej divadelnej hry a dvoch postáv - jej autora a režiséra v jednej osobe plus záhadnú, zmyselnú adeptku na hlavnú rolu. A podľa divadelnej predlohy. Všetky významy servíruje Polanski divákovi čisto pre pobavenie na striebornom podnose. Mužská/ženská dominancia a ich prelínanie, sado-maso hrátky a ľahká, pikantná erotickosť. Emannuelle Seigner (jej vzťah s Polanskim dáva príbehu novú významovú rovinu) a Mathieu Amalric na plátne žiaria. 90%(28.6.2014)

  • rikitiki
    ****

    Na konkurz přijde taškami ověšená a deštěm smáčená herečka. Režisér ji odmítá, protože se zpozdila. Po zoufalém a nedůstojném přesvědčování nakonec ženě blahosklonně povolí předvést, jak umí hrát. A v tu chvíli začne představení jeho života, protože herečka není jednou z těch, které by pro roli udělaly všechno. Ona je především žena. ____ Skvěle obsazená Emmanuelle Seigner (ordinérní, mocná, kouzelná) i Mathieu Amalric (režisér puntičkář měnící se v dychtivého podřízeného) spolu v jednom prostoru předvedou omamující hru, kdy dominantní bohyně pomalu opřádá svého otroka, který zprvu ani netuší, ale později s rozkoší upadá do jejího poddanství. ___ Sexuální napětí téhle hry by se mělo dát konzervovat a rozdávat pacientům s chabým libidem. /17. 2. 15./(17.2.2015)

  • Enšpígl
    ****

    Jasná divadelní záležitost založená na skvěle napsaných dialozích a výborných hereckých výkonech, hlavně Emmanuelle mě neskutečně příjemně překvapila v některých filmech mě přišla toporná, ale tady z ní jde užásná ženskost a je radost jí sledovat. Krom filmových fajnšmekrů ocení tenhle bijáček i sadomasochisté, byť bych chtěl upozornit, že se v žádným případě nejdná o žádný skandální scény nebo soft s/m porno, tak některé scény v sobě krapet s/m maj. Ta sexuální přitažlovost a vášeň je obsažena především v dialozích a hereckých výkonech, ostatně něco malá si manželé Polanski střihli už v Hořkým měsíci a zdá se že jim tento směr pořád chutná, navíc i když Emmanuella už není taková mladá kráska jako v Hořkým měsícu, umění svodu ovládá na výbornou.(21.3.2014)

  • JitkaCardova
    *****

    Vejděte, a vdívejte se, vede vás rámování snímku, veni, vidi.... vejdete, vdíváte se - a zažijete sevřenou, s nadhledem rytmizovanou, hutnou a strhující několikanásobnou katarzi: na postavě divadelního režiséra, kterého co pět vteřin majzne pomyslnou holí logického i existenciálního obratu v hovoru i v dění jeno sexy sensei, který na sebe vzal podobu náhle se zjevivší herečky na konkurzu, a pádně ho krok za krokem vyléčí z egoistických bolístek a naivních představ o jeho režírování i o jeho životě. *** Nebude vám stačit vidět to jednou, abyste si užili ten překvapivý spád a zároveň stihli vychutnat i tu moudrost, fascinativnost, ladnost, šarm a krásu, vnadnou proradnost i bezelstnou oddanost, jak divadla, tak filmu, jak herectví, tak režírování, v tom mistrně do dechberoucích obrátek vyšroubovaného dialogu dvou. Kéž by to ještě pokračovalo.(5.2.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace