Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Druhý film trilógie o troch ženách a ich hľadaní šťastia a zmysluplného života sa zaoberá témou viery. Anna Marie, sestra Teresy z predchádzajúceho filmu Raj: Láska, je hlboko veriaca katolíčka. Počas práce misionárky na predmestí Viedne navštevuje prisťahovalcov. Jedného dňa sa však domov vráti jej manžel, egyptský moslim na vozíčku. Oba svetonázory sa nevyhnutne stretnú, pričom namiesto modlitieb sa objavia hádky a násilie. Režisér Ulrich Seidl opäť manipuluje diváka do nepríjemnej pozície voyeura, ktorý pozoruje až príliš intímne a často trápne životné situácie. Viera má vo filme podobu fanatizmu, ktorý paradoxne nevychádza z islamu, ale z kresťanstva. (HBO Max)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (21)

TaxiDriver 

všechny recenze uživatele

Něco mezi Tierische Liebe a Jesus, Du weisst, ale naštěstí to v posledních minutách jde ještě dál. Nějak mě z toho dojmu autenticity vytrhávala Maria Hofstätter. Je to snad poprvé, co Seidl použil jednu herečku víc než jednou, furt jsem tak musel myslet, že to na plátně není Anna Marie, ale ta šílená stopařka ze Psích dnů. Stejně tak na mě působilo jako zcizovák cameo Blízkého přítele Reného Rupnika. Každopádně ve výsledku jsem trpěl celé dvě hodiny.. ()

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

So svojim rakúskym intelektuálskym cynizmom si Seidl nemilosrdne šťuchá do náboženstiev a veriacich ľudí, ktorých akoby všetkých vnímal iba ako fanatikov odtrhnutých od reality, za mňa ale tentokrát trochu samoúčelne, vychcene až tézovito (naproti napríklad sofistikovanému Buñuelovi). Vďaka jeho jedinečnému režijnému naturalizmu je to i tak veľmi hmatateľný voyeursky zážitok a príjemne pôsobí dotyk témy problematiky imigrantov v rakúsku - oproti prvému dielu trilógie (ktorý mi prišiel ako trefa do čierneho) však určite cítiť kvalitatívny prepad. Tak či tak, ako povedal Buñuel - Keby sa dnes Kristus vrátil, ukrižovali by ho znovu. 3,5* ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Tady se musím přidat k většině komentářů: Urlich Seidl (zajímala by mě i jeho žena Veronika Franzová, alespoň v tom smyslu, jaký má na filmech skutečný podíl) se chová ke svým divákům přinejmenším cynicky Své "materiály" nám hází pod nohy se slovy: "Tady to máte s přeberte si to." A nám nezbude nic jiného, než se hrabat ve věcech, po kterých nám v podstatě nic není. - Víra jako poslední útočiště; sám znám takové případy (většinou rakovina), i to, jak jak se tím znesnadňuje komunikace. Zde je víra poslední zbraní v rukou obou duelantů. A pokud pojem víry jen trochu zobecníme, nutně zjistíme, že takové případy jsou obvyklé a časté. No, a tak jsem se v tom přece jen přehrabal! Pozn.: Pokus o konverzaci s joelly01 *****: Ovšem! Rakousko má tradičně nejvyšší koeficient "geniální umělci / počet obyvatel" na světě. ()

Idego 

všechny recenze uživatele

První díl byl pro mě veskrze vážnej a hlavně hrozně smutnej, ale jakkoliv je Glaube co do tíživosti sdělení i hloubce osobní tragédie protagonistů srovnatelný, na rozdíl od Liebe jsem se tu párkrát po Seidlovsku pořádně zasmál. Když totiž Maria Hofstätter učí Busenfreunda Reného Rupnika otčenáš, nejde se udržet, i kdyby člověk chtěl. ()

joelly01 

všechny recenze uživatele

Ten uchyl Seidl je genius a ja mu tam tu petku proste vpalit musim! To je uplna lahoda divat se na takovy film! Tentokrat se na pilu netlacilo ozlomkrk jak v "Liebe", procez dojem to na me udelalo mnohem hlubsi. Stava se ze me nekriticka obdivovatelka Rakouska... Nejen Alpy, Stefan Eberharter, Marlies Schild a Marcelek Hirscher... ale i Haneke, Seidl, Waltz, Jelinek.. To je proste parada, to je proste mnam a me zde uplne zari oci stestim a mam "dusu v peeeri". Jo a Mozartuv dort. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (2)

  • Ulrich Seidl chcel pôvodne natočiť jeden film pozostávajúci z troch príbehov. Až v strižni zistil, že má príliš veľa materiálu, a tak vznikli tri celovečerné snímky. (ThirdSphere)

Reklama

Reklama