Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komorný príbeh milostného trojuholníka. Dvadsaťročný Šimon odchádza z rodičovského domu, aby našiel sám seba. Spoznáva zvláštny manželský pár. Viktor a Mária ho postupne vťahujú do svojho komplikovaného vzťahu pohybujúceho sa na hranici nežnosti a krutosti. Šimon postupne odhaľuje ich spoločnú minulosť a čoraz viac podlieha ich spôsobu existencie. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (20)

ancientone 

všechny recenze uživatele

Šulíkov debut si berie za vzor severský, najviac na Bergmana odkazujúci chlad a drží sa jeho vzoru tak silno, až to vedie k výraznému preštylizovaniu filmu. Šulíkovo urputné lipnutie na mĺkvosti, minime dialógov, minimalistickom herectve, chladnej, odcudzenej metaforickosti, väčšinou statickej kamere, studenom tónovaní farieb a dôraze na tieňoch/tme a celkovej primrznutosti diela prekračuje hranicu slúženia zvolenej téme, rozpadu medziľudských vzťahov, a koná autonómnu prácu, zasahujúcu do úrovne samoúčelnosti. Neha nepôsobí zrovna prirodzene, skôr je z nej cítiť autorský konštrukt. Veľmi snaživý a technicky vcelku dobre zvládnutý. Šulík vie jednotlivé prvky vytvoriť, napustiť ich režisérskym umom, problém je však v ich nadužívaní, ktoré zabíja organickosť snímky. ................ Prehnane dôkladná monotónnosť, posadnutosť negatívnymi aspektami života a bezútešná psychológia postáv vytvára ťažko sledovateľné dielo, ktoré jev šak napriek svojím nedostatkom stále zaujímavým, zapamätateľným debutom dôležitej persóny slovenskej kinematografie 90-tych rokov, výrazne sa odlišujúce od budúceho smerovania autorovej poetiky. ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Strange love Martina Šulíka. Mladý Šimon je divákovým sprievodcom v nesmierne komplikovanom vzťahu Viktora a Márie, do ktorého je vtiahnutý. Filmov o komplikovaných vzťahoch bolo nakrútených mnoho. Práve Šimon on je tým prvkom, ktorý robí tento film iným. On ich vzťah narúša a zároveň stmeľuje. A vďaka nemu sa tento vzťah na záver stabilizuje. Už tu cítiť Šulíkov základ zobrazenia zvláštna, ktorý neskôr rozvinie v Záhrade alebo Krajinke. 70% ()

Reklama

troufalka 

všechny recenze uživatele

Žádný z filmů Martina Šulíka mě dosud nezklamal. Zaujal mě už od prvního filmu, ty další jsem si automaticky dávala do hledáčku. Neha překvapila. Ne tím, že je dobrá, to jsem tak nějak očekávala. Spíš tím, že si ani ne 30letý Šulík vybrat téma vnitřní rozervanosti. Vlastně ani to by nemělo překvapit, bylo přece krátce po revoluci, nadšení pomalu opadávalo a každý směl točit co chtěl. Znepokujující téma v neustálené společnosti. První film je cosi jako první láska, tvůrci do něj dávají všechno. Potěšující je, že Šulík neubral na intenzitě ani u dalších filmů. Neha je sled vytříbených obrazů odkrývající postupně zraněné duše hlavní trojice. Co se dá označit za normální a co už je za hranou? Děj není předvídatelný, divák se má na co dívat, je v napětí a očekávání, co přinese další scéna. Vyladěná kamera s hudbou vytváří jedinečnou atmosféru.                                                                                                                                                                                                         oficiální text distributora nám opět věší bulíky na nos - z filmu je patrné, že Mária a Viktor nejsou manželé. ()

SAINTS 

všechny recenze uživatele

Sulikov komorny debut okrem ineho zaujme aj hereckym obsadenim,ktore je medzinarodne čo patri medzi pozitiva tohto filmu.Vo filme sledujeme zvlašny milostny trojuholnik.Hlavny hrdina šimon pôsoby apaticky a po nezhode s otcom odchadza do bratislavy.Tu stretne Viktora a Mariu ktory maju spolu komlikovany vstah na hranici sado-masochizmu.Cely film ma ponuro depresivnu naladu(prazdna kolkaren,reštauracia kde nie je nikto len naši hrdinovia,ponure a chladne pôsobiace byti,Viktorova bokovka ktora je hlucha ,prazdne ulice).Za zmienku stoji aj hudba Vladimira Godara ktora dotvara atmosferu tohto filmu. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Je mi líto, že ten film tak zapadl, jelikož si to nezaslouží. Je to sice art, ale celkem zajímavý. Vyprávění je pomalé a v první polovině opravdu funguje, bohužel v druhé začne nudit. Celý film se drží taková ponurá atmosféra, fungující hlavně díky vždy skvělé Godárově hudbě. Taky tu máme počátky typické Šulíkovy poetiky a strašně by mě zajímalo, kde se nachází ten kostel z filmu, jelikož vypadá celkem zajímavě. Bohužel se mé zaujetí neudrželo po celý film, což to ve finále shazuje dolů. Šulík mě ale opět nezklamal, takže dávám čisté 3*. ()

Zajímavosti (1)

  • Filmovanie prebiehalo v Bratislave, Klátovej Novej Vsi a Plaveckom Štvrtku. (dyfur)

Reklama

Reklama