Obsahy(1)
Už 120 let posílají ženy v Bombaji svým manželům do práce obědy v kastrůlkách prostřednictvím pozoruhodné sítě poslíčků. Vědci z Harvardovy univerzity tento dokonalý doručovací systém analyzovali a dospěli k závěru, že na špatnou adresu doputuje jen jeden z milionu obědů. A právě tento ojedinělý zatoulaný oběd svede dohromady osudy dvou lidí – půvabné Ily (Nimrat Kaur), která žije osaměle v domácnosti a marně bojuje o manželovu pozornost, a úředníka Saajana (Irrfan Khan – Pí a jeho život, Milionář z chatrče), kterému důchod nepříjemně klepe na dveře. O tom, že jedna malá chyba vám může změnit celý život, vypráví Cizí oběd s přívětivým humorem. (Aerofilms)
(více)Videa (5)
Recenze (168)
Velmi prijemny film, ktery nas zavede do systemu bombajske dodavky obedu a co se muze stat, kdyz poslicek adresu dodani splete. Film je mily a vtipny. Rozhovory mezi Ily a tetou jsou super, postava noveho urednika je vyborna, hlavne diky skvelemu hereckemu vykonu Siddiquie. Zaver se mi taky libil. Skoda jen, ze tvurci lepe nevyuzili kazdodenni shon a provoz v Bombaji. ()
Nápaditý motív obedára ako komunikačného kanálu medzi náhodnými ľuďmi a závan atmosféry z Bombaja . Inokultúrne filmy zaujímajú všeobecne už iba z princípu, pretože zväčša vypovedajú o cudzej mentalite. Pokiaľ režisér dokáže skĺbiť námet a kultúru, má automaticky vyhraté a o počine sa komunikuje - v tomto prípade spočiatku nebolo takmer nič v neporiadku, idea sa však veľmi rýchlo začala strácať pod nánosom zbytočného slova a moralizátorských bočných ciest. ()
Indický film, který má pod dvě hodiny? A netancuje se v něm a nezpívá? Prostě žádný Bollywood. Velmi příjemné, tu komediální, tu trochu smutné, tu romantické drama, které skončí přesně tak, jak má. V případě obou hlavních postav hodně realisticky odehrané, obzvláště Irrfan Khan byl výborný. Hodně mě bavil ten nápad se sousedkou, která je vlastně jen slyšet, ale nikdy ji neuvidíme. Dabba je přesně takový ten malý klenot, o kterém moc neslyšíte, vůbec nic o něm nevíte ale přesto vás chytne, dojme a potěší zároveň. Dobré věci takové prostě bývají. ()
Na mňa až príliš reminiscenciou zaváňajúci film o pocitoch a vzťahoch, ktorý sa aj popri svojej civilnej humornosti premýšľavosťou snaží stať niečím viac, než sa na prvý pohľad zdá. Lenže keď všetky frázy, ktoré vkladá postavám do úst a všetky myšlienky, ktoré ponúka divákovi tu boli už mnoho ráz, pričom sa Cudzí obed nijako výrazne neodlišuje, strácajú na zaujímavosti. Postranné motívy ako línia s manželom sú nedotiahnuté a nepodstatné. Našťastie Batra natočil film dostatočne duchaplný a inteligentný, takže na vyšvihnutie do nadpriemeru mu postačí tradične vynikajúci Irrfan Khan s dvojicou Kaur a Siddiqui. Je to dostatočne milé a zábavné, ale režisérsky zámer bol zrejme väčší, a nevyšiel práve podľa mojich predstáv. 70% ()
Distributorům prý řekli, že je to vážně milý film. Je to vážně milý film. Hlavně začátek je příjemným výletem do exotického prostředí zejména kouzelného systému obědů, s milým humorem, ale zároveň postupně čím dál víc i hlubším pohledem na život, který si postavy přímo vyměňují v dopisech. Na filmu je patrný západní vliv, žádný barevný Bollywood se neukáže ani náznakem, ale zároveň je film naštěstí stále přímý. I konec bez konce je vymyšlený dobře, ačkoli k předchozí přímosti se mi moc nehodí a víc by se mi tu hodil konec…konečnější. P.S.: Slavnostní premiéra v Aeru nabídla po filmu občerstvení, které kromě příslušností k indické kuchyni výborně dokreslilo atmosféru skvěle nezorganizovanou tlačenicí. ()
Galerie (71)
Photo © Zima Entertainment
Zajímavosti (4)
- Snímka mala premiéru na MFF Cannes a spoločnosť, ktorá ju zastupuje, ju okamžite po premiére predala do všetkých teritórií. Ako svoju akvizíciu ju vzali Sony Pictures Classics a Artificial Eye a bola zaradená do programu takých významných festivalov ako MFF Toronto, Telluride, Sarajevo či Londýnsky filmový festival. Stala sa indickým klubovým kasovým trhákom a po piatich týždňoch od nasadenia sa udržala v 300 indických kinách. (Zdroj: ASFK)
- Pri písaní scenára sa tvorcovia nechali inšpirovať scenáristami z éry klasického zlatého Hollywoodu. (Zdroj: ASFK)
- Irrfan Khan (Saajan) je ve skutečnosti starší než Nawazuddin Siddiqui (Shaikh) pouze o sedm let. (Hal_Moore)
Reklama