Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Octavio miluje ženu svého bratra a je pevně rozhodnut s ní uprchnout. Zoufale potřebuje peníze, a když se ukáže, že jeho milovaný pes Cofi je výborný zabiják, bez váhání ho přihlásí na krvavé psí zápasy, které dobře vynášejí. Daniel opouští svou ženu, aby mohl žít s mladou dlouhonohou modelkou Valerií. Jejich nový exkluzivní byt se ale zakrátko změní v nesnesitelné vězení a stane se smrtící pastí pro Valeriina malého chundelatého pejska Richiho. Bývalý komunista a partyzán El Chivo se po letech strávených ve vězení živí jako nájemný vrah. Jeho jedinými společníky jsou toulaví psi, které sbírá na ulici a léčí jim jejich rány... Tři příběhy se proplétají stylem připomínajícím Pulp Fiction, aniž by se však režisér tohoto strhujícího mexického filmu, jenž byl nominován na Oscara, snažil kohokoli kopírovat či napodobovat. Originálním způsobem líčí několik lidských osudů, jež se protnou ve scéně fatální dopravní nehody, která celý film otevírá. Tarantinovsky spletitá story uchvátila svou energií a výsostnou filmařinou i členy Akademie, kteří film nominovali na Oscara. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (632)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Prvá časť je absolútna bomba, druhá ťažká nuda a tretia solídny nadpriemer. Bohužial prvá časť má vysoké tempo, ktoré vystrieda komorná atmosféra bytu s nekonečne sa opakujúcim, otravným volaním na psa. Potom sa síce tempo znova zrýchli, lenže je už cítiť nesúrodosť a tým pádom aj vykonštruovanosť príbehu. Z filmu je jasné, že sa jedná o debut, kde režisér ešte nie je schopný predviesť svoj štýl bez chýb. Jedna z výnimiek, kde obsah víťazí nad formou. Aspoň pre mňa. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nejenom kompozičně, ale i stylově a filmařsky jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy vůbec viděl. Ani se nechce věřit, že jde o úplný filmový debut, mexický režisér Alejandro González Ińárritu tu již naplno a velice zkušeně a rutinérsky nastínil divákovi svého filmařského génia, když do plného světla ho poté o 3 léta později postavil již v Hollywoodu na režijní stoličce zatím svého vrcholného filmu 21 gramů. Amores perros je v té době (asi hlavně díky megaúspěchu Tarantinovského Pulp Fiction) velmi módním filmem povídkovým. A stejně jako v Historkách z podsvětí se všechny tři povídky vzájemně proplétají, doplňují, reflektují a posunují význam a smysl filmu samého. Velmi důležitou roli tu pak hrají psi (už z názvu odkazující ,,psí láska") - oni jsou symbolickými hlavními aktéry filmu, i když je jasné, že o lidi kolem nich jde pak především. Ať už složitý milostný trojúhelník z povídky úvodní, reprezentující sociální dno společnosti, v konfrontaci s ním pak hlavní představitelka povídky druhé, jako kontrast k prvému, a obé shrnující a oba světy (tím, co se o něm v průběhu filmu postupně dozvídáme) prostupující hrdina - nájemný zabiják - ex-profesor (se zneklidňující minulostí revolucionáře) jako nejzajímavější i nejdůležitější postava z povídky poslední. Celý tento složitý konstrukt je jakousi dokonalou metaforou nepřehledné sociální situace v mexické společnosti a především odrazem jejího hlavního města, neuvěřitelné mnohamilionové megapole. Jakýsi novodobý labyrint světa a ráj srdce... (o významový řád výše se režisér pokusil zpracovat toto podobenství i ve svém třetím filmu Babel - Babylon) Ińárritovi se podařilo říci o současné mexické společnosti svým filmem více, než by se možná vešlo do několika knih. Jeho neokázalé výrazové prostředky (tónování filmu, práce s barvami, střih, hudba...) svědčí o promyšlenosti a propracovanosti celého složitého filmového povídkového konceptu a tento mnohorovinatý umělecký útvar cizelují do podoby novodobého Občana Kanea, i když ve zcela jiném a nesouvisejícím kontextu... ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Nominácia na Oscara a Zlatý glóbus v kategórii najlepší zahraničný film už hovorí samo za seba. A.G.Inarritu patrí bezpochýb k najlepším režisérom súčastnosti. Tri príbehy, ktoré sa navzájom pretnú sú pre náročnejšieho diváka ozajstnou lahôdkou. 21 gramov sa mi páčil ešte viac. No, ako debut tohto mexického režiséra to vážne nebol zlý odpich.70%. ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Když jsem se před lety k "Amorres Peros" dokopala, předpokládala jsem navzdory oceněním a nadšeným reakcím, že pro mě tenhle film bude těžko stravitelný, nebudu se orientovat, bude mě nudit. A pro jednou jsem se zmýlila. Tři dějové linie, spojené motivem různých podob lásky, psími společníky a dopravní nehodou, postupně gradují a nenechají diváka netečným. Depresivní atmosféra blížící se tragédie, solidní scénář s výborně zpracovanými myšlenkami, skvělé herecké výkony... proč tedy jen 4*? Občas jsem trochu postrádala "větší tah na branku" a nesnáším týrání zvířat, na to se mi koukalo opravdu těžce. Nevšední podívaná - 85% ()

meave 

všechny recenze uživatele

Živočíšnosť juhoamerických filmov je fascinujúca. Páčilo sa mi asi všetko. Od vášnivých vzťahov v rodinách až po spôsob, ktorým režisér oznamuje čas v jednotlivých dejových líniach. Prepletenec troch osudov, ktoré sa vzájomne stretajú len okrajovo, spája hlavne výrazná tragika. Neviem posúdiť, či je život na tomto kontinente skutočne tak dramatický, alebo je to len ich spôsob vnímania skutočnosti. Rada sa však z kresla dívam a užívam si búrku pocitov. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • V záběrech, kde jsou psi mrtví nebo umírající, byla použita sedativa. Ty byla aplikována pod dohledem mexické agentury ASPCA. (chelseaman22)
  • Když se Chivo (Emilio Echevarría) fotil ostříhaný a oholený, měl na sobě jiné oblečení, než jaké bylo potom na fotce, kterou nechal dceři v pokoji. (Pepy)
  • Velmi nezvykle se už na začátku filmu objevuje upozornění, že během natáčení nebylo zraněno žádné zvíře. (don corleone)

Související novinky

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

Kniha džungle – Favreau versus Iñárritu?

09.12.2013

Nedávno jste u nás četli o nové hrané verzi Kiplingovy Knihy džunglí, kterou pro Disneye natočí ironmanovský Jon Favreau. Podle názvu se může zdát, že studio uvažuje i o jiném režisérovi. Pravda je… (více)

Reklama

Reklama