Režie:
D.W. GriffithKamera:
G.W. BitzerHudba:
Carl DavisHrají:
Lillian Gish, Mae Marsh, Robert Harron, Sam De Grasse, Vera Lewis, Mary Alden, Elmo Lincoln, Olga Grey, Erich von Stroheim, Eugene Pallette, Wallace Reid (více)Obsahy(1)
"Otec filmové režie" (prosadil dramatizující a psychologizující detail, zaktivoval úlohu kamery, osvětlení, interpunkce, herce, zavedl retro-vsuvky, dokonale pracoval s paralelní a křížovou montáží, gradoval napětí zrychlováním frekvence záběrů z různých časoprostorových rovin, vytvořil katalog dodnes platných syžetových a žánrových prototypů...), vyznavač Bible, Dickense a Emersonovy filosofie soběstačnosti a mravního zdokonalování, vnímá životní konflikty jako pravý idealista, v kategoriích abstraktního dobra a zla, se sklonem k melodramatismu. Ve velkolepě vypravené babylónské evokaci chtěl přetrumfnout všechno dosud natočené v tomto žánru (v čele s italskou Cabírií), naopak v decentním příběhu Krista se inspiroval dokumentaristickými Pašijemi, ozdobenými rozptýleným světlem a velebností rytmu. Evokace Bartolomějské noci s modře vitrážovanými scénami zaujme využitím lesku dlažebních kostek a stropů v dekoraci a má nadnesený herecký projev v divadelním stylu společnosti Film d'art, která začátkem 10. let propagovala velké hvězdy jeviště. Střih spojuje v stále kratších pasážích různé epochy v příbězích, prostoupených historickou naivitou (a sjednocovaných obrazem Naděje - ženy s kolébkou), ale čtvrtý příběh s motivem stávky dělníků a dramatem justičního omylu je inspirován mentalitou Ameriky s charakterizací sociálních vrstev, tlumočením individuálních prožitků a psychologických stavů. Kromě nepochybných přínosů objevíme ve filmu i Griffithovu slabost: sklon k megalománii a nevkusu. Tehdejší průměrný divák ještě nedokázal z plátna číst všechny složité významy, střídání časových rovin jej mátlo a tak tvůrce, investující 1,9 mil. dolarů (předtím dosáhl velkého zisku filmem ZROZENÍ NÁRODA), zbankrotoval a neúspěch ho rozdrtil jako podnikatele i tvůrčí osobnost, takže se stal obětí vlastní superprodukce. (oficiální text distributora)
(více)Soundtracky
Intolerance
Vydal: Carl Davis Collection
Rok: 2019
Země: Polsko
Formát: CD
Stopáž: 01:15:25
1. | Out Of The Cradle | Carl Davis | 02:18 |
2. | The Dear One | Carl Davis | 01:12 |
3. | Old Paris (The Court) | Carl Davis | 02:41 |
4. | Brown Eyes | Carl Davis | 00:56 |
5. | Strike | Carl Davis | 04:38 |
6. | Babylon (The Love Temple) | Carl Davis | 02:32 |
7. | Uplifters | Carl Davis | 02:34 |
8. | The Siege Of Babylon | Carl Davis | 08:36 |
9. | Fire Machine And Defeat Of Cyrus | Carl Davis | 02:16 |
10. | The Boy's Return And Victory Celebration | Carl Davis | 03:55 |
11. | Sacred Dance | Carl Davis | 02:56 |
12. | Seduction, Murder And Trial | Carl Davis | 10:20 |
13. | Last Dawn | Carl Davis | 02:40 |
14. | St. Bartholomew's Day Massacre | Carl Davis | 03:52 |
15. | Last Sacrement | Carl Davis | 04:52 |
16. | Prosper's Rescue Attempt And Via Dolorosa | Carl Davis | 01:42 |
17. | Babylon's Last Bacchanale | Carl Davis | 01:13 |
18. | The Death Of Brown Eyes | Carl Davis | 02:14 |
19. | Cyrus At The Gates | Carl Davis | 01:25 |
20. | The Fall Of Babylon | Carl Davis | 06:31 |
21. | The Walk To The Scaffold | Carl Davis | 03:33 |
22. | Apotheosis | Carl Davis | 02:29 |