poster

Kmen

  • Ukrajina

    Plemya

  • Ukrajina

    Plemja

  • Ukrajina

    Плем'я

  • Slovensko

    Kmeň

  • Slovensko

    Klan

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    The Tribe

Krimi / Drama / Thriller

Ukrajina / Nizozemsko, 2014, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mchnk
    ****

    Syrová surovost. Nekompromisní, stále se stupňující, završená způsobem, jenž přímo vyzývá k použití všem dobře známé zkratky složené ze tří písmen a otazníku. Ano, závěr neuvěřitelný, nebo spíše stejný, jako celý film a přesto realita současné Ukrajiny, kdo tohle všechno může popřít? Zřejmě nikdo, v těchto končinách a u jistých skupin, naprostý standart žití. Přežívat a současně se snažit od všeho utéct, ať máš hendikep či nikoliv. Zpracování je jedinečné, režisér staví diváka do role toho, kdo neslyší ve světě hluchoněmých. Nerozumí, musí pouze dedukovat, snažit se chápat po svém, výsledek? Diváci se nudí, naštěstí ne všichni. Nicméně když porovnám české či slovenské snahy o drsná novodobá sociální dramata, podrbu se jen směšně na hlavě a půjdu raději přemýšlet za roh. Tohle drama můj krevní tlak chvílemi snižovalo opravdu velmi nepříjemně (děkuji darkrobyk za osvěžení pojmu andělíčkářka...neskutečné drsné...přitom nenucené). Přese všechno mi, dle mého zbytečná, délka filmu vadila a bránila tak v dokonalém prožitku.(1.11.2017)

  • Radko
    ****

    Spracovanie sociálnej vylúčenosti na výbornú - iným komunikačným kódom, ukazujúcim ohromujúcu samotu sveta hluchonemých. Tí zvonka komunikáciu aspoň čiastočne rozšifrujú alebo naštvaní z kina vybehnú (v mojom prípade to bolo šesť ľudí z celkového počtu cca 40, pričom jedna zo žien odchádzala so slovami: "najhorší možný film"). Prípadne sa unudia na smrť v kinosále - keď už ten lístok toľko stál. Príbeh samotný je štandardným príbehom prijatia do skupiny. Je aj o rebelovaní, zaľúbení, treste a pomste. Práve prostredie kde sa film odohráva (internát a škola pre sluchovo postihnutých) a skmeňovanie takto vylúčených pridávajú filmu plusové body. Mínusové sú niektoré nadbytočne opakované scény - síce rozumiem prečo (režisérske poukázanie na nevyhnutnosť istej monotónnosti prežívania hluchonemých), no nerozumiem prečo tak veľa. Záverečná nelogickosť sa dá vysvetliť aj hororovo - prichádza zombie aby si vybavil účty. Spomínané brutálne násilie a desivé scény vo mne žiadnu zásadnú alebo emočne otriasajúcu stopu nezanechalo. Súhlasím s názorom Deschain. Zrejme podobné festivalové šokizmy z minulosti vyvolali takú otrlosť, že na miesto kože mi pre tieto prípady vždy v kine dočasne vyrastie korytnačí pancier.(1.12.2014)

  • hygienik
    odpad!

    Prečo podľa mňa nemá zmysel film vidieť: 1. Snáď som ešte nikdy nevidel nič, čo by bolo vzdialenejšie pojmu mainstream. 2. Dialógy mi tam naozaj zúfalo chýbali a dej zobrazoval hnus a marazmus v pre mňa neakceptovateľnej miere. 3. Po opustení kinosály som ešte 10 min vulgárne nadával, v snahe dostať zo seba negatívne emócie a sklamanie. 4. Je smutné, že kvalitné remeselné prevedenie sa tu dalo do služieb "fatalistickému negativizmu".(26.11.2014)

  • Slarque
    ****

    Dlouhé (často statické) scény snímané ruční kamerou nám usnadňují sledovat film v původním znění bez titulků. Hluchoněmí lidé tu sice vedou spousty dialogů, ale pouze ve znakové řeči, takže divák musí sledovat výraz obličeje či řeč těla, aby příběh chápal. Tento film není pro každého, jelikož tu je kromě pár souloží také naprosto příšerná scéna potratu, kde by se to ticho dalo krájet, a nesmlouvavý brutální závěr. Ale kdo viděl, jen tak nezapomene.(15.7.2014)

  • Botič
    **

    Před dramatem ve znakové řeči, bez jakékoliv stopy titulků, bych se poklonil snad jedině za předpokladu, že by bylo zaměřeno na úplně jinou skupinu lidí, než na rváče, zloděje a rajdy, co si pro sex nejdou daleko stejně jako pro potrat. Čím silnější výjevy, tím prvoplánovější způsob jak udržet pozornost slyšícího diváka. Proč sledovat něco takového celých 130 minut? Být to mluvený film, tak po něm neštěkne ani pes. Proto před Kmeny svůj hřbet ohýbat nebudu. [MFFKV 2014](3.8.2014)

  • - Casting probíhal hlavně přes sociální sítě. Do hlavní role byl obsazen neherec, devatenáctiletý Kyjevan Grigory Fesenko. Byl dítě ulice s četnými zkušenostmi s různými partami. Během natáčení byl izolován od svých pouličních kamarádů tři měsíce, žil v pronajatém bytě a dohlížel na něj asistent herců. (Epistemolog)

  • - Záměrem režiséra Miroslava Slaboshpitskyho bylo natočit film jen ve znakové řečí, bez jakéhokoliv překladu nebo vysvětlujících titulků. (Terva)

  • - Více než dvouhodinový film se skládá pouze ze 34 záběrů. (Nine)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace