poster

Kmen

  • Ukrajina

    Plemja

  • Ukrajina

    Плем'я

  • Ukrajina

    Plemya

  • Slovensko

    Kmeň

  • Slovensko

    Klan

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    The Tribe

Krimi / Drama / Thriller

Ukrajina / Nizozemsko, 2014, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mefistofelle
    ****

    Snad poprvé v životě mě mrzelo, že neumím znakovou řeč, ačkoliv její znalost není ke sledování filmu nutná. Film mě zaujal na první pohled nejen zemí původu (poslední dobou se hodně zaměřuju právě na filmy z východní Evropy), ale hlavně nezvyklým formátem, který režisér zvolil. Je jasné, že tenhle film díky tomu nemá šanci stát se kasovním trhákem pro masy, zároveň se ale nejedná o čistej art, kterej by pochopilo jen pár kavárenských inteleguánů. Žánrově se pohybuje někde mezi dramatem a thrillerem, nejlíp k němu však sedí slovo naturalistický. Bez jakéhokoliv hudebního podkresu a řeči slyšíme pouze zvuky okolí a tak se můžeme lépe zaměřit na děj samotný, který je nám prezentován v dlouhých kamerových záběrech téměř bez střihu. A ačkoliv byli do hlavních rolí zvoleni neherci, kteří nikdy před kamerou nestáli, odvedli výkon velmi nadpůrměrný, zejména pak Yana Novikova v roli mladičké hluchoněmé prostitutky. I prostředí samotné je bez problému uvěřitelné, stejně jako chování postav. Za mě velký palec nahoru a ve znakové řeči pravím "děkuju".(3.1.2016)

  • cashflower
    ***

    Poznáme nemý film, ale čo takto “tichý film” v posunkovej reči bez tituliek? Áno film je bez slov a bez jasných dialógov (aj keď vám pripadá, že akosi všetkému rozumiete – ako to je možné? ...že by slová neboli nakoniec až tak podstatné? :) ), no nič to nemení na podstate toho že zápletka je veľmi jasná. A čo takto obsah? Obsahovo už skĺzavame do psychologického pohľadu na “všedný život” vybranej skupinky ľudí (kmeňa), kde prím drží vandalizmus, násilie, strach a sexuálny chtíč. Bude nám ponúknutý aj pohľad do hlavy Sergey-a, ktorý veľmi rýchlo stratí kontrolu nad svojimi emóciami a tak uvidíme “v priamom prenose” akú neuveriteľnú silu môže mať klam lásky.(7.10.2015)

  • xxmartinxx
    ***

    Na základě logiky Kmene by se titulky neměly dávat ani k cizojazyčným filmům, protože lidem mluvícím jiným jazykem přece taky nerozumíte. Pokud vám to přijde uhozené, je to stejně tak uhozené u absencí titulek zde. Jenže kdyby tomu filmu bylo rozumět, už by tu moc nebylo, čím by mohli tvůrci oslňovat festivalové publikum, protože je to banální, rutinní (samozřejmě to musí mít dlouhé záběry, protože to by se dneska po režisérech házela shnilá rajčata, kdyby odmítli exhibovat dlouhými záběry) a omšelé drama bez větší hodnoty, které má jen snadno identifikovatelnou a okázale samoúčelnou odlišnost (která rozhodně nic ze života hluchoněmých nepřibližuje ani nepřenáší na diváka, protože film obsahuje zvuky, ale není rozumět postavám, kdežto postavy zvuky neslyší, ale rozumějí si, čili smysl veškerý žádný), nad níž se dá tetelit. 2 a 1/2(17.10.2014)

  • Dadel
    ****

    Drsné drama z tichého světa plného krutosti. Natočit film ve znakové řeči je skvělý fígl - zatímco u většiny filmů se nechám ukolébat žvaněním, tady jsem byl velice soustředěný na to, co se na plátně děje. Až na použitou řeč je to ale stejně jen běžný "festivalový" film s nulovým střihem v rámci scény (znouzectnost) a několikanásobně delšími scénami než je nutné (že se chovankyně prostituují na parkovišti pro kamiony by šlo ukázat v jedné minutě, režisérovi ale ani 10 minut nestačí, etc.). Těším se ale na dabovanou verzi:) (po tom, jak dopadl dabing filmu Babel bych se nedivil ničemu)(9.7.2014)

  • Marigold
    *****

    Podobný případ jako Křížová cesta: mladý tvůrce, radikálně jiný koncept, strhující provedení. Uhrančivá choreografie kamerových trajektorií i znaků neslyšících, ticho proměněné v ten nejintenzivnější zvuk ze všech, přesná práce s povědomým vyprávěním, které umožňuje rozumět znakům i tam, kde jejich přesný význam neznáme. Zdrcující finále, které balancuje na hranici exploatace, ale díky důslednosti režiséra zasazuje nekompromisní KO.(13.7.2014)

  • - Casting probíhal hlavně přes sociální sítě. Do hlavní role byl obsazen neherec, devatenáctiletý Kyjevan Grigory Fesenko. Byl dítě ulice s četnými zkušenostmi s různými partami. Během natáčení byl izolován od svých pouličních kamarádů tři měsíce, žil v pronajatém bytě a dohlížel na něj asistent herců. (Epistemolog)

  • - Záměrem režiséra Miroslava Slaboshpitskyho bylo natočit film jen ve znakové řečí, bez jakéhokoliv překladu nebo vysvětlujících titulků. (Terva)

  • - Herci komunikují v ukrajinské znakové řeči. Lidé užívající západoevropské jazyky tak mohou rozumět zhruba 70 %. (Nine)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace