Reklama

Reklama

Velvet Havel

(divadelní záznam)

Obsahy(1)

Unikátní přímý přenos provokativní hudební inscenace Divadla Na zábradlí u příležitosti prvních narozenin ČT Art. Václav Havel a jeho doba pohledem mladé generace. Nová inscenace Velvet Havel, kterou pro Divadlo Na zábradlí vytvořil Miloš Orson Štědroň, originálním a vtipným způsobem nabourává pomník největšího Čecha naší novodobé historie – Václava Havla. Představení začíná koncem příběhu: Václavovi na márách gratuluje za vydařený pohřeb jeho strýček Miloš a nabízí mu umělecké ztvárnění jeho vlastního života. Filmový magnát Miloš Havel tak i nadále funguje jako elegantní průvodce inscenací. Bez chronologického řádu inscenace vrství scénky opírající se o reálné události, tak zcela fiktivní nereálné výjevy. Se střídáním jednotlivých čísel se mění i hudební motivy, rozkročené mezi rapem a swingem. Jde o osobitý generační pohled a zároveň o provokativní počin, který potěší a možná i popudí obě skupiny – ty, kteří Václava Havla bezmezně milují, i ty, kteří mu neumí přijít na jméno. (Česká televize)

(více)

Recenze (18)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Všechny děje, všechno světské, byť aktuálně seevíc exhaltované, vyšumí do "hopsání a kramářských písní". To je entropie, s tím se nedá nic dělat. Nejlepší je vyrovnat se s tím co nejdřív; kdo si troufne, tak ještě za života slavné osoby. Případová postmoderní studie Miloše Orsona Štědroně je samozřejmě v pořádku. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Hlavním pocitem jsou rozpaky. 1)  Nejvíce si pamatuji duchaplně napsané monology - dialogy 41letého Miloše Orsona Štědroně, které lépe či hůře deklamovali případně nepřípadní herci._____ 2)  Tvůrci si z Havla dělají legraci, ale je v tom cítit láska._____ 3)  Stovky odkazů na osoby a události asi trochu ztěžují srozumitelnost pro ty diváky, kteří o Havlovi a jeho době vědí jen to, že se stal z disidenta prezidentem._____ 4)  Je určitě na místě, že lehce recesní vzpomínku uvádí právě domovská scéna Václava Havla Divadlo Na zábradlí. Celá inscenace se nese v duchu absurdního divadla, jehož je Havel u nás čelným představitelem._____ 5)  Neustálé přeskakování v čase mi problémy nedělalo, i když mě to nutilo neustále si klást otázku, co že měl vlastně autor na mysli._____ 6)  Uměl bych si představit inscenaci jako výpravný muzikál, bylo by ovšem třeba přeobsadit herce, kteří nejsou zpěváci. Jejich hlasový deficit byl hodně znát. Písničky, zejména jejich texty, považuji za nejslabší článek představení._____ 7)  Výborná 65letá Marie Spurná (Olga) a zajímavě proměnlivá 41letá Natálie Drabiščáková (další postavy) se mi fakticky zamlouvaly. Zajímavý byl i 37letý Petr Jeništa (Havlův strýc Miloš). Zaznamenal jsem i docela pěkného 30letého Miloslava Königa (Havel)._____ 8)  Výstižný koment napsal dvopet***. ()

Reklama

kolodej1 

všechny recenze uživatele

Nutno tomu přiznat značnou originalitu. Dalším kladem pak byla postava Olgy v podání M. Spurné, tím ovšem klady končí. Ostatní herci za Spurnou výrazně zaostávali. Proč byl vybrán za představitele Václava Havla M. Konig, to mi není jasné. Stejně tak nevím, proč se postavy musely chvílemi hloupě pitvořit, i když se to vůbec nehodilo. Asi si autor myslel, že pak bude legrace. K zasmání tu ovšem nebylo prakticky nic. Zato častá a dlouhá hudební pásma - to byla příležitost k pláči, jak po textové, tak hudební stránce to byla žalostná produkce, na vypnutí televize. Dvě hvězdy je ještě shovívavé hodnocení. ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Když si odmyslím "filmařskou" stránku přenosu divadelního záznamu na televizní obrazovku, která byla myslím velmi zručně zvládnutá, zůstávají ve mě ze samotné hry dost rozporuplné pocity. Jsem nadšená z nápadu setkat se s Vaškem těsně po jeho velkolepé pohřební show, svrhnout ho z piedestalu nadšenců, co pokrytecky cinkají svazkem klíčů od svých maloměšťáckých vilek kdykoliv Lucka Borhyová po večerech předčítá pár zkreslených lží, kterým říká zprávy... Jsem okouzlená z Marie Spurné, stejně Charismatické jako sama Olga, geniálně se vypořádávající s každou obtíží a s přehledem odzbrojující každého, kdo by se ji pokusil svrhnout z její pozice...a přece tak svázané svými emocemi, myšlenkami a životem... Jenže...to že vložím této rádoby nepošpiněné osobnosti do náručí cizí ženy, přitom mu nechám v ústech spousty intelektuálních řešek a jeho závislost na Olze a snad i okolí vyjádřím spíš jen pár řečmi kolem, nějak společně nefunguje a nepůsobí ono slibované odhalení a zlidštění, ani přítomnost lehce komického barrandovského strýčka Miloše nic nespraví. A plácání Solidarity, Charty, Poláků, Čechů, dramat, prezidentování, lásek a písniček s hloupými texty nepřidává humor, a kromě hlášky "Pravda, láska a hlavně chlast" nic nového nepřináší. Rádoby nenucené absurdní drama o pravém mistrovi absurdních dramat se málokdy může povést. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

O tomhle představení úplně nevím, co si myslet. Na jednu stranu se nám tvůrci snaží představit Havla jako filozofa se snahou změnit systém, ale bez politických ambicí. Jistě, tuto myšlenku se nám autoři děl o jeho životě nesnaží vnutit prvně. Jenže velmi ochotně pak Vašek přijal myšlenku na své prezidentství a už se jí nevzdal. Též je nám ale představen jako člověk, který se rád obklopoval ženami, podváděl, ale kázal o morálce. Je to zajímavé dílo hlavně po hudební a taneční stránce. Taky televizní režie je zvláštní, neboť nám nabízí pohled do zákulisí. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama