Reklama

Reklama

Top Gear: Patagonský speciál

(pořad)
  • Velká Británie Top Gear: Patagonia Special
Dokumentární / Sportovní
Velká Británie, 2014, 120 min

Na počest motorů V8 vyráží trojice moderátorů pod vedením Jeremyho Clarksona v ojetých vozech s těmito motory napříč Argentinou do nejjižnějšího města světa - Ushuaiy. Čeká je 2400 km přes Andy až do Ohňové země... Dnes se ocitneme v Argentině ve městě Bariloche, kam přijíždí trojice moderátorů a vydává se na dlouhou cestu. Při té by rádi uctili mizející motory V8, proto použijí tři ojetiny právě s těmito motory. Jeremy přijíždí s nadčasovým Porsche 928 GT, Richard s poněkud přehnaným a jasně zeleným Fordem Mustang Mach1 a James překvapivě s rudým dvouturbovým Lotusem Esprit. Před jízdou si zkritizují vozy, poté míří do 210 km vzdáleného domu, kde se ukrýval Butch Cassidy. Užívají si krajinu, silnice a své vozy, čeká je ale nelehká cesta plná nástrah a problémů... (TV Prima)

(více)

Recenze (48)

laepus 

všechny recenze uživatele

Zajímavý výběr aut - zvláště Jamesův Lotus pobaví. Jinak v tomhle díle není nic, co by člověka opravdu nějak totálně rozsekalo, co by ještě předtím nikdy neviděl. Každopádně laťka kvality je stále velice vysoko - asi tak jako jihoamerické Andy, které několikrát musí překonat, stejně jako překonávají řeky, pouště, bažiny a jiná úskalí. ()

ondrula 

všechny recenze uživatele

Oproti starým speciálům musím říct, že mě zklamal výběr aut. V8 a co jako? Z toho se máme posadit na zadek? Kdyby si chlapi namísto toho vybrali pickupy, dodávky nebo třeba auta z východního bloku, byl by tam určitě větší prostor pro legraci než když si vyberou nadupaný sporťáky. Přestože bych řekl, že nepřízní osudu bylo dost a obtížný terén se taky nějaký našel, spektakulárních rozměrů speciálů z Botswany či z Indie to nedosahovalo. Když si James zlomil tři žebra a přesto natáčel dál, tušil jsem za tím nemilosrdnou smlouvu s BBC, tudíž to James musel přetrpět i za cenu toho, že zbytek filmu svým bolestínským nasráním poněkud kazil. Dramatizace konce, kdy po nich Argentinci hodí pár vajíček a šutrů, byla dle mýho zbytečná a zasadila humornému žánru svou stylizovanou dokumentární vážností dost velkou ránu. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Krásná bomba mezi oči všem kritikům, kterým se nelíbí, jak hrozně je tento pořad umělý a neautentický. Závěr byla jedna velká napínavá jízda, kde možná nešlo přímo o život, ale rozhodně šlo minimálně o zdraví, kde kluci ujížděl argentinskému lidu lačnícímu po krvi. Výběr vozů vskutku zajímavý. Na samotný vrchol speciálů bych ovšem tento díl rozhodně neřadil. Přesto rozhodně příjemné pokoukáníčko. Když je tato trojice pohromadě, tak je snad zhola nemožné, aby se divák alespoň trochu nebavil. [75 %] ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Ty jsi mi připojil brzdu na klaksón? - Ano, jistě." Je k jízdě po štěrku, horách, bažinách a sněhu lepší Porsche 928 GT, Lotus Esprit nabo Ford Mustang? Odpověď asi nikoho nepřekvapí - je to Citroën 2CV. Mne však nejvíce překvapil výkon nízkopodlažního Lotusu, který se s nástrahami trati vyrovnal nečekaně snadno. Jinak mne tři bludní Angličané zase dokázali pobavit a to zejména vzájemnými schválnostmi, jízdě na koních či intelektuálskými rozhovory na téma - proč mají pstruzi ze šneků hemeroidy. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Parádní přes tisíc kilometrů dlouhá jízda přes nejjižnější části Jižní Ameriky mně neskutečně bavila. A i když podařená trojka má za sebou skutečně obří štáb (což divák neplánovaně uvidí na konci) a i když ne všechny ,,nehody"" se staly opravdu náhle, klobouk dolů před tímto filmem, protože to natáčení muselo být náročné samo o sobě vzhledem k odlehlosti a náročnosti terénu. No a co s tím koncem? Jeremy je provokatér, to se ví. Nejednou naprdnul Frantíky i Němce a tak se dalo čekat, že v Argentině nebude vystupovat jako řádný turista... Ta SPZ byla provokace, o tom žádná, každopádně reakce byla fakt drsná a přímo úměrná temperamentu místních :-) ! Za mně je to samozřejmě za 5 rychlostí! * * * * * ()

Galerie (2)

Zajímavosti (4)

  • V sedmém díle 22. série Top Gear (od r. 1978) James May při tréninku ralley zmíní, aby byl jeho instruktor opatrný, neboť má nepříjemné zranění zad. Tím myslí zranění způsobené právě v tomto speciálu. (P. J. D.)
  • Natáčanie spôsobilo v Argentíne rozruch kvôli poznávacej značke na Porsche: H982 FKL. Argentínski nacionalisti si ju spojili s Vojnou o Falklandy. Štáb poprel, že by bola značka falošná alebo zvolená zámerne. Krátko na to bolo nevyhnutné evakuovať štáb z hotela. Pri návrate do Chile na konvoj áut patriacich štábu zaútočili aj napriek policajnému sprievodu. Štáb sa nakoniec bez ujmy na zdraví do Chile dostal, ale nepodarilo sa nakrútiť plánovaný záverečný futbalový zápas áut. Namiesto toho je v dokumente zostrih z návratu do Chile. (Gothar)
  • Na konci Speciálu trojici moderátorů napadne, že by svůj speciál mohla natočit namísto Argentiny - kde jsou nechtění - v Austrálii. To se později skutečně stane ve 22. sérii seriálu Top Gear (od r. 1978). (P. J. D.)

Reklama

Reklama