Reklama

Reklama

Zadrž ten úsvit

Drama / Psychologický
USA, 1955, 75 min

Obsahy(1)

Trojnásobný vrah Joe Cartos (John Agar) čeká v cele smrti na popravu, která se má uskutečnit příští ráno, tedy už za několik hodin. Zahořklý muž, plný nenávisti ke světu i k sobě, odmítá všechny, kdo mu chtějí poslední chvíle života nějak ulehčit: ředitele věznice, kněze a dokonce i svou sestru. Jeho posledním přáním je ukrátit si čekání ve společnosti nějaké lehké dívky. Policejní detektivové mu vyhoví a za dvě stě dolarů mu obstarají bývalou servírku Doru (Cleo Mooreová). Ta je finančně i psychicky na dně, a proto podivnou nabídku bez rozpaků přijme. Oba zkrachovanci mají pět hodin jen pro sebe. Je to sice krátká doba, ale přesto se jeden druhému dokáží svěřit s věcmi, které by nikomu jinému sdělit nedokázali. A poprvé v životě pocítí nejen důvěru, nýbrž i skutečnou lásku. Jenže úsvit se nezadržitelně blíží... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (7)

liquido26 

všechny recenze uživatele

Vůbec to nebylo špatný, nápad byl docela zajímavý a ten závěr přes všechnu svojí předvídatelnost, sentimentálnost, pobožnost a melodramatičnost se mi líbil. Bohužel jinak je to prostě jenom čistě studiová konverzačka, která se 80 procent času odehrává v cele mezi dvěma lidmi a úplně mě to po celou dobu nebavilo. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Hugo Haas často vo svojich amerických filmoch skĺzaval do melodramatických vôd, v tomto prípade ide o stret dvoch outsiderov, z ktorých má jeden predsa len viac síl zmeniť svoj svet. Ten druhý však čaká na rannú popravu a čas sa mu kráti... Poslanie filmu je očividné a správne, každý by mal využiť šancu na zmenu postojov. Prvý komentár. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pre mňa je naopak tento veľmi komorný film príjemným prekvapením. Východzia zápletka je veľmi originálna, na nič podobné si momentálne nespomínam. Dej sa síce uberá očakávaným smerom, ale má to svoje opodstatnenie a prekvapí pomerne otvorený záver, na dobu svojho vzniku určite odvážny prvok. Navyše sa celý čas pozeráme na krásnu Cleo Moore, takže ten uzavretý divadelný priestor vo filme vôbec neprekáža. ()

ComicGuy 

všechny recenze uživatele

Keď som toto prvý raz videl bolo to moje prvé stretnutie s čiernobielym filmom. A na dlhú dobu aj posledné. Česká originálna verzia ( ,ku ktorej sa autor tohto Amerického rip offu nikdy nepriznal ) je jednoducho lepšie. Z tohoto priam sála patriotizmus a typická americká naivita... ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Hugo Haas, který je nejen režisérem, ale i autorem scénáře, se zřejmě spolehl na to, že v USA nebudou znát povídku Nanebevstoupení Tonky Šibenice od Egona Erwina Kische, ani její dramatizaci od Emila Artura Longena, ani její filmovou adaptaci pro první český zvukový film Tonka Šibenice (1930) od Karla Antona, a tudíž zdroj „vypůjčené“ hlavní zápletky v titulcích svého snímku vůbec nepřiznává. Úrovně české filmové verze tu není dosaženo ani vzdáleně, a to nejen kvůli typicky hollywoodské přehnané melodramatičnosti, ale i kvůli nepříliš invenční režii. Ta zůstává v mantinelech nenápaditě snímané konverzačky a čtvrtstoletí starému brilantnímu Antonovu filmu může jedině závidět. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama