Reklama

Reklama

Strýček John

  • USA Uncle John (více)

Obsahy(1)

John je laskavý, oblíbený stařík z venkovského městečka. John právě zabil muže jménem Dutch. Dutch provedl řadě dobrých lidí spoustu špatných věcí. Nikoho ve městě by ani nenapadlo spojovat s vraždou právě Johna - tedy až na Dannyho, Dutchova násilnického bratra a opilce. Johnův synovec Ben narychlo přijíždí z Chicaga do svého rodného městečka poté, co se jeho strýc snaží vyhnout Dannyho narůstajícímu podezření a stupňujícím se hrozbám. V tomto mistrovsky zahraném příběhu o maloměstských intrikách může stát touha jednoho muže po pomstě mnohem více životů. (Cinemax)

(více)

Recenze (19)

Martrix 

všechny recenze uživatele

Velmi pomalé tempo by mi nevadilo, pokud by tvůrci budovali atmosféru a připravovali si půdu pro nějakou zásadní scénu. 123 minut sledujeme dvě násilné události, které jsou zakomponované do běžného života úplně normálních lidí a ...pointa je asi to, že i naši blízcí mohou mít tajemství, která by nás šokovala...? Takže obsahově to bylo stejně prázdné, jako multiplexoví bratříčci. ()

dubinak 

všechny recenze uživatele

Teď si připadám jako Alenka v říši divů. Já se tak strašně za těch 113 minut snažila najít alespoň jednu dobrou věc na tomto nízkorozpočťáku a prostě se mi to opravdu ale opravdu nepodařilo. A já mám pro filmy docela velké pochopení a snahu je ocenit a když tady všude vidím to čtyřhvězdí, připadám si až divně, že se to za mě blíží spíše k odpadu, protože příběh byl sice asi promyšlen velmi rodinně a citlivě a zároveň realisticky, ale ten děj mě prostě ani trochu nevtáhnul, ty dvě linie se táhly jako smrad, jedna horší než druhá, bez tempa, bez důležitých dialogů, jen takové to plynutí nikam. Když jsem se utěšovala tím, že až se ty linie protnou, bude to konečně na jiné vlně a trochu se ta stopáž vyrovná, mohla jsem si nafackovat, protože nasazení zůstalo pořád stejně nudné, prázdné, nic neříkající a v poměru k očekávání by se dalo ohodnotit jasnou nulou. Ať si o mně říká kdo chce, co chce, tohle bylo prostě dvouhodinové utrpení a nejhorší filmový drama zážitek za tento rok a nikdy jsem si nemyslela, že budu až tolik mimo tuto škálu hodnocení, ale tohle je prostě nudnej shit bez špetky čehokoliv zajímavýho. Půl hvězdy za slibný desetiminutový začátek u ohýnku. ()

Reklama

cheyene 

všechny recenze uživatele

Strýček John byl pro mě velmi milým překvapením. Neokoukané herecké tváře dodaly tomuto počinu na autenticitě a byť se řada scén může zdát mimo mísu (Během pálení těl vážně ani traktorista či policajt necítili pálící se lidské tělo? Nebo ještě dříví neprohořelo až k samotnému tělu?), tak jako celek tento film funguje a to jak v dějové linii Johna, tak i Bena. Po vzájemném splynutí pak naprosto skvěle. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Vše pro rodinu. Nádherně morbidní parafráze Strýčka Bucka s Johnem Candym, který by pro své blízké také udělal první poslední (a na kterého jedna z postav vzpomíná). Film je sice z větší části vážným dramatem s velmi intenzivní thrillerovou atmosférou (podobně jako snímky od Borderline Films), ale ve finále, kdy se paralelně schyluje k malé a k velké smrti, se svou nadsazenou zvráceností blíží Stokerovým od Chan-wook Parka nebo Zabijákovi Joemu od Williama Friedkina. Jestli vám závěrečný dialog nad „táborákem“ nepřijde vtipný, měli byste na svém cynismu ještě zapracovat. Coby režijní a scenáristický debut Strýček John překvapuje soustředěným vyprávěním, které diváka nevede za ruku, nedoříkává vše, co by chtěl vědět a nechává jej v nejistotě delší dobu, než je v konvenčnějších thrillerech obvyklé. Podstatné informace nejenže nejsou vícekrát opakovány, někdy je jenom na naší pozornosti, zda si jich všimneme, čemuž odpovídá i styl dlouhých celkových záběrů, z nichž si sami musíme vybírat to důležité. K vytváření napětí film naopak rychle stříhá mezi detaily tváří, které nám neumožňují vidět dost na to, abychom se nemuseli strachovat o bezpečí postav. Dvouhodinová stopáž u nízkonákladového počinu od party neznámých lidí nutí k obezřetnosti, ale má své opodstatnění ve struktuře vyprávění, které s citem pro realistické detaily rozvíjí paralelně dva zdánlivě nesouvisející příběhy. Od prvních minut přitom víme, že se může stát něco zlého, ale zároveň nedokážeme odhadnout, kdy, komu a co, neboť logicky předpokládáme, že do celé záležitosti bude nějakým způsobem zatažen také Ben, obývající navenek žánrově zcela odlišný svět, což nakonec je i není pravda. Velmi podstatné pro zvolený koncept dvou do sebe zapuštěných, žánrově prakticky neslučitelných příběhů (protože thriller na rozdíl od romantického filmu málokdy končí šťastně) bylo, aby film fungoval i jako rodinné drama a intimní vztahovka, což se zásluhou civilních dialogů a přirozených herců podařilo. Výsledkem je opojně vtahující hra s (nenaplněným) diváckým očekáváním a emocemi stejně nestálými, jako je zápletka morálně neukotvená. Už dlouho jsem neměl takovou radost z toho, jak chytře ve mně nějaký film vyvolal ambivalentní pocity. 90% ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Měl jsem během filmu dost zvláštní pocit, jak kdyby tvůrci celý ten námět trošku nadzdvihávali mysteriózní atmosférou založenou na biblických výjevech, tezích a jejich ortodoxnosti. Začátek se totiž rozjíždí poměrně záhy, kdy hodně slušnou kameru podporují citáty z Bible a já měl skoro až pocit, jestli nekoukám na nějaké propagační video církve Mormonů. Poté se rozjíždí spíše psychologický nářez, než čistokrevný thriller, který tedy až zbytečným tlačením na pilu ohledně rodiny, vytváří dojem komornosti, ale zároveň i nudy. No a závěr to opět trošku nadzvedává. Aneb, co zůstane u vidláků, zůstane u vidláků. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama