Režie:
André CayatteScénář:
André CayatteHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Annie Girardot, Hardy Krüger, Bernard Fresson, Edith Scob, Roger Miremont, Florence Giorgetti, Marthe Villalonga, Fernand Ledoux, François Perrot (více)Obsahy(2)
André Cayatte natočil tento film s vědomím, že hlavní role, postava matky, které unesou dítě, je hratelná. Ale jen jednou herečkou. Nikdo, zdá se, neumí beze slov zahrát pohled plný poznání, žalu a hrůzy tak, jak to předvádí Annie Girardot ve své vrcholné formě. (moudnik)
Recenze (71)
Na film jsem narazil úplně náhodou na youtube v dost hrozný kvalitě, ale zaujalo mě to natolik, že jsem film i přes ten mizernej zvuk a obraz dokoukal. Film stojí hlavně na výkonu Annie Girardot. Já jsem ji znal hlavně z komedií, takže pro mě docela překvapení. Jinak film má teda jednu docela podstatnou vadu na kráse. Pachatele poznáte už někdy v první polovině podle hlasu ve vysílačce, takže ta "šokující" pointa je vyzrazena dost předčasně. A trochu nelogický je, že postava Annie Girardot ten hlas nepozná... ()
Madeleine Girard (Annie Girardot) mi ve strhujícím dramatu ukázala, co znamená prožít si své peklo. Jednoho dne je její dcerka unesena a únosce požaduje peníze za její vrácení. Manžel Madeleine Bernard zkontaktuje policii a k předání nedojde. Madeleine bere situaci do vlastních rukou a ve velmi emotivním vystoupení v televizi požádá únosce, aby jí dal ještě jednu šanci. Tu dostane, peníze předá, ale dcerku Lorance dostane zpět mrtvou, zabalenou v modrém pytli na odpadky. Musí pozřít krutou realitu, jenže pohár krutosti a bolesti není ani zdaleka prázdný, a odhalení pravdy ji donutí vypít ten kalich až do poslední kapky. Strhující a kruté zároveň a pokud peklo existuje, pak vypadá asi nějak takhle... ()
Skutečně. Annie Girardot dokázala hrát i beze slov a to způsobem, který je téměř ohromující. Takhle se nehraje, takhle se totiž žije. Nenapadá mě nikdo, kdo by se s takovou rolí porval právě jako ona. Bylo moc příjemné sledovat Mistra při jeho práci, i když samozřejmě to není zrovna příjemný film. Takový konec jsem přesně chtěla. Jiný by se ani nehodil, protože by to pak všechno nemělo žádný smysl. ()
Napínavé komorní drama-thriller o matce, která si prožije peklo únosu své dcerky, vlezlosti novinářských hyen, necitlivého přístupu policie a drsného odhalení, které povede k drsnému rozhodnutí... Mám rád tyhle silné komorní příběhy a oceňuju, že se do příběhu skočilo rovnýma nohama až poté, co proběhl únos i první neúspěšná fáze vyjednávání, žádné zdržovačky, naopak. Pointa je sice snadno odhadnutelná, ale i tak je působivá a v příběhu nejde zdaleka jen o ni. ()
Annie Girardot byla v sedmdesátých letech jedinou francouzskou herečkou, která hrála jenom a výhradně hlavní role. Prožít si své peklo je jedním z vysvětlení, proč to tak bylo a že je to naprosto v pořádku, na prahu padesátky byla ve vrcholné herecké formě. I když i tady jí sekundovala řada dalších velmi dobrých herců, ona celý prostor naprosto bravurně ovládá. Scéna s pytlem je viditelná v každým béčkovým seriálu s tématem únosu, ovšem tady je to povýšeno na maximální prožitek, excelentní výkon a pro diváka neskutečné napětí. ()
Zajímavosti (1)
- Ve svých pamětech Annie Girardot (Madeleine Girard) vzpomíná, že natáčení mělo těžký dopad na její osobní život. Rozešla se s tehdejším životním i hereckým partnerem Bernardem Fressonem (Bernard Girard) a i s režisérem Andrém Cayattem, s nímž se nepohodla kvůli závěru filmu, který jí připadal příliš drastický a depresivní. (vesper001)
Reklama