poster

Kolos

  • Španělsko

    Colossal

  • Kanada

    Colossal

  • Austrálie

    Colossal

  • Nový Zéland

    Colossal

  • Velká Británie

    Colossal

Akční / Komedie / Sci-Fi / Fantasy / Drama

Španělsko / Kanada / USA / Jižní Korea, 2016, 109 min

Režie:

Nacho Vigalondo

Scénář:

Nacho Vigalondo

Kamera:

Eric Kress

Hudba:

Bear McCreary
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • korbitch22
    ****

    Nacho Vigalondo je režisér který sice má perfektní nápady, ale absolutně je neumí podat běžnému divákovi a možná o to ani nestojí. O tomhle filmu sem si vůbec nic nezjišťoval a o to víc jsem si ho užil. Lidská mysl je úžasná věc a pokud to vše okořeníte o fantasy prvky, máte zaděláno na pořádný zážitek. Začíná to jako obyčejná komedie která do rutinního děje míchá Japonskou monster tématiku a díky tuně zvratů se to změní v dost vážné sociální drama opět a stále kořeněné Japonskou monster tématikou. Tempo je pomalejší a ne každý divák ho ustojí a ocení. Díky hereckým výkonům je to ovšem nevšední zážitek a taky díky těm brutálním zvratům si to tak nějak ty 4* prostě obhájí. Jednoznačně nejlepší režisérův film a vůbec se té plejádě skvělých a významných herců nedivím, že se chtěli podílet na něčem tak neotřelém. S větším rozpočtem a jiným režisérem by to nebylo prostě ono. Někomu to sedne, někomu ne, proto to hodnocení celkové je tak nějak na půl. Za hodně dlouhou dobu jeden z nejoriginálnějších filmů, ale na další projekce to není ani náhodou. Jednou vidět, ocenit a nechat si prvotní dojem takový, jaký první projekce zanechala. 69%.(7.12.2017)

  • Morholt
    ***

    Nápad to není vůbec špatný a docela chápu, že na to herci kývli, ale zpracování tak trochu hapruje. Pokud má Vigalondo nějaký talent, tak to určitě není ten komediální, což je při pokusech o vtip zoufale znát. Až příliš spoléhá na Sudekise, který se sice snaží, ale v mnoha pasážích nemá příliš co hrát. Pak je tu žánrová nevyhraněnost, která filmu škodí. Předpokládám, že primárním motivem bylo podobenství, ale na to se nabalilo tolik bahna ze všech různých směrů, že ten základní smysl místy úplně zanikl. Na druhou stranu Anne Hathaway mě ani tady nezklamala, monstrum bylo také fajn a ačkoliv nedokážu přesně pojmenovat nějaké kladné aspekty, měl jsem z filmu občas dobrý pocit. Ale i tak to vidím jako promarněnou příležitost. 55%(18.8.2017)

  • kingik
    ***

    Kolosální zklamání. Možná se jen hvězdě Anne Hathaway splašily hormony, v době natáčení byla ve druhém měsíci těhotenství, možná ji vydíral někdo z cateringu, když na předchozím natáčení zblajzla krabici cukrovinek určenou pro celý štáb, možná má nějaký dluh či závazek vůči režisérovi Nacho Vigalondovi. Tak či onak si nedovedu dost dobře vysvětlit, co ji vedlo k účinkování a k produkování tohoto filmu. A ještě k sobě zlákala Jasona Sudeikise, který se zřejmě ve slabé chvilce kdesi prokecl, že by si už rád zahrál psychopata. Film je dramaturgicky zcela nestabilní. Až na muzikálová čísla, lze v něm uzřít všechny žánry. Rozhodně je dobré uvést na pravou míru, že se v žádném případě nejedná o katastrofický film v pravém slova smyslu. Nějakou chvíli to tak může vypadat, rázem ale příběh o obrovité příšeře terorizující Soul dostane jasné kontury. A pak už je to těžká "makačka" na bednu. Všichni totiž usilovně tápou, co chtěl režisér vlastně z toho filmu mít. Občas je to komedie, náhle to zabrousí do dramatu,pak něco z akce, prvky thrilleru, pak se objeví mysteriozní nános, který filmu vydrží podstatnou část, posléze zase výhybka, a na závěr se, sice na pár chvil, přesto se ocitneme v katastrofickém žánru. Copak o to, film technicky nevypadá špatně, kreatura sice tolik film neutáhne, robot, co se k ní přidá o něco později coby její protivník, už vůbec ne. Jenže o to kupodivu ani tak nejde. Film drží a díry ve scénáři plátovali Anne Hathaway a Jason Sudeikis. Jejich aura naštěstí funguje, a když si jdou po krku, většinou v baru a na klíčovém místě pro vyprávění, které představuje park, má film spád, jenže triviálnost vládne filmu natolik, až se snímek položil. Vysvětlení, proč je mladá žena se svým kamarádem z dětství (mimochodem Sudeikis vůbec nevypadal jako její vrstevník, i když to tak mělo být) napojena na útočná monstra na druhé straně zeměkoule, prakticky neexistovalo, a pokud přece jen ano, bylo tak abnormálně banální, že se regulérně poserete smíchy. Co na tom, že Anči to sluší a Jason je nepříjemný každým coulem a určitě byste si nepřáli být v jeho blízkosti. Celé je to scenáristicky a dramaturgicky ledabylé až blbé. A jestli někdo v tom našel podobenství, případně filosofický rozměr, lze mu jen závidět. Abych si dal repete, objevoval v něm cosi, co film nemá, to fakt ne. Ke všemu se to totiž i celkově vleklo. Body jsou za herce, neošuntělý nápad a porci technických fines. 5/10(16.8.2017)

  • burton
    odpad!

    Něco podobného už vymyslelo moje dítě, když bylo v prváku na vejšce. Byla jsem pochopitelně nadšená. Profesor už tak moc nadšený nebyl a tak by mě zajímalo, co by řekl na tohle. Scénu, kdy hrdinka drží telefon, zděšeně asi tak dvě minuty stopáže kulí oči a pak se zděšeně a s teatrálním výrazem zeptá: "Cože" ???!!! by určitě .ocenil :D Minimálně na pět. Myslím tím jakože pětku. Jakože známku, ne pět hvězd. Nebo za nula a tím myslím nula bodov, vážený priatelia. Vždy, když narazím na takový nějaký film (Enemy), říkám si: hele, slavní herci mají draze placenou dovču. Soráč Anne, ale nemile jsi mě zaskočila. Noa vy ostatní se na toto klidně podívejte, na mě nedejte. Páč taková Kleopatra, která je na body normálně podle mě docela skoupá, dává tady 4 hvězdy.(13.7.2018)

  • Tft
    ****

    Alkohol potkává Godzillu. Nacho Vigalondo přichází s dalším originálním filmem, tentokrát o alkoholičce Anne Hathaway, která se po rozchodu se svým přítelem vydává do rodného města na "odvykací kůru", následují však záhadné události, které mají jistou spojitost s jejím dětstvím. Děj Colossalu se odehrává ve dvou rovinách, které se zdají na první pohled nemožné spojit, opak je však pravdou a Vigalondo to dokázal, ba co víc dokázal ze svého originálního námětu vyždímat maximum. První rovina alá charakterové drama se tak setkává s rovinou kaiju monstra, který ničí jiho-korejský Soul. Chytrým spojením těchto dvou rovin vzniká metafora na lidskou bezohlednost, sobeckost a spoustu dalších neduhů dnešní doby v naší společnosti. Film tak funguje především díky své nepředvídatelnosti a Vigolandově sebevědomému přednesu i ve slabších pasážích snímku kdy to trochu skřípe, především co se týká logického chování postav. Je pravda, že film občas působí naprosto nelogicky v situacích kdy postavy činí naprosto nepochopitelná rozhodnutí, ale budiž Colossalu odpuštěno a v rámci toho, že se jedná o malé indie sci-fi/dramedii, které přece jen nesází na nějaké reálně skutečné vyprávění, se dá nějaká jemná vada na kráse s klidnou duší odpustit. Zbytek filmu totiž funguje v pořádku Anne Hathaway a Jason Sudeikis hrají skvěle, že i to nelogické chování se jim dá uvěřit a hlavní věcí je, že film má myšlenku, je pohodově natočený a chce divákovi něco předat a za to zaslouží velkou pochvalu. 78%(26.7.2017)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace