Reklama

Reklama

Šimon a Matouš jedou na Riviéru

  • Španělsko Simón y Mateo (více)
Trailer

VOD (1)

Klasická komedie s hrdiny kopírujícími Terence Hilla a Buda Spencera nabízí tradiční příběh dvou neohrožených hlupáků, kteří nevědomky pašují zbraně přes hranice. Ani tentokrát nechybí velká řada nezapomenutelných scén a geniální ústřední melodie. (Levné knihy)

Videa (1)

Trailer

Recenze (264)

HateBreeder 

všechny recenze uživatele

Skvela napodobenina panu Spencera a Hilla, dokonce tak dobra ze sem je driv ani nerozeznal :) Ale i kdyz sou hlavni predstavitele jini, tak oba filmy si kvalitou s jejich SH protejsky nezadaji. Film je vtipny, choreografie bojovych scen nevsedni, proste perfektni zabava k pivu a preclikum. Jen doporucuji ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Zatímco premisa, že tupí jsou pronásledování tupějšími a u toho se střídají honičky, flákance a dlabance, je známá, jména Smith a Cantafora už tolik ne. Jenže když dva dělají totéž, může to být totéž a chvílemi možná i lepší. Říkáte kacířský flusanec do obličeje dvojice Bud Spencer a Terence Hill? Lepší plivanec do tváře, než hněv Frou-Froua..! ()

Reklama

AGAMENON 

všechny recenze uživatele

Sic byla dvojice herců dána dohromady jenom proto, že Hill se Spencerem byli nesmírně populární, ale to vůbec nevadí i napodobeniny mohou být skvělé (někdy i lepší). Naprosto dokonalé hlášky, bitky, herci a skvostný dabing (Novu bych za jejich nový humusdabing nejradši vybombardoval!). "Kdyby nás viděl Fru Fru, byl by na nás pyšnej!" "Asi nás už neuvidí" ()

odpadlik123 

všechny recenze uživatele

Guido a Maurizio by mě přiměli kouknout na cokoliv. A nakonec nebyli tím jediným, co se dá pochválit. Tohle je totiž skvělé celé. Copak opravdu nikdo nevidí ten kolosální rozdíl mezi tímhle a originálem?! Nikdy nikde nikdo už neobjevil další takový fenomén, jakým je Terence Hill, největší dřevo, jaké se kdy vydávalo nesmírně úspěšně za herce, a který, jakožto ztělesnění "dobrého člověka" může dělat všechno, urážet kohokoliv, ztrapňovat davy lidí, ubližovat slabším, podrážet kamarády, vysmívat se všem, kteří mohou ohrožovat jeho status superstar, ale vždy, v rámci falešného výchovného postoje a vštěpování zkažené Barboniho morálky, vítězit. Pokračovatelé počali sahat tu po podobných námětech, atributech, a tato dvojice dokonce po stejné image. Vyrovnali se snad Barboniho komediím? Ani omylem! Těm se nikdo nevyrovná. Protože nikdo v Itálii od základu nezaloží film na ztrapňování ostatních, prostě to jednoduše není jejich styl. Může to mít bláznivý děj, jednoduchou zápletku a hory bitek, ale legraci si to dělá ze samotných hrdinů. Uprostřed tohoto filmu jsou dva snad zjevem podobní (což jen podporuje kontrast), originálu charaktery však zcela opační týpci, kteří lítají jako pometla, nic jim nevychází, jsou v neustálém nebezpečí a jestli se jejich vlivem někomu něco stane, ani jim to nedojde, neb to tito bezelstní a naivní hoši nezamýšlejí. Nejsou to Bud a Terence. Nemá tedy Matouš převahu nad parťákem, blahosklonně jej nepřechytračuje, nemá tedy Šimon v náplni práce jen bručet a mlátit ostatní, jsou to dva kamarádi, kteří prostě DRŽÍ SPOLU. A to je víc, než se snad zdá… A že jim pořád něco nevychází, to je přece základ onoho tak sympatického antihrdinství, které je Italům tak vlastní. Nepodrazí parťáka. Když je v nouzi, pomůže mu. Když se potřebuje o někoho opřít, má o koho. A kolem se objevuje spousta národních umělců od Bregy přes Pazzafiniho po Fajarda, libovolné velikosti výstupu, přec nesmírně důstojné úlohy. Nesmírně. Schizofrenik Carnimeo a autoři scénáře zde předvedli mistrovství situace a zejména dialogu, k čemuž zajisté neméně snaživě dopomáhá úžasný dabing. Děkuji za něj. A co tedy taková ta skupina, které se obyčejně říká gangsteři, která mívá u Barboniho právo jen na to chodit s nálepkou jsem zlý a Bud a Terence mě zbijí, ztrapní a zničí? Dominic Barto s nesmírným stylem a jeho prima partička s nesmírným entuziasmem dokáží, že i oni za to stojí a mají právo na senzační vtípky, sympatie a překvapivě i ohromný soucit. A jak krásně drží spolu… Vůbec je tu ohromně hezký postoj ke každému sebebezvýznamnějšímu lůzrovi, kdy ani po sešrotování jednoho pod Šimonovou postelí nemá člověk pocit morální nadvlády a vítězství hrdinů. A aby hrdinové pořád zdrhali před policií, nebyli stoprocentně nad věcí a měli i vlastní problémy, no to snad… lze toto vydávat opravdu za plagiát Barboniho? Pokud ano, tak velmi, velmi nezdařilý, kde k originálu odkazují pouze vlastně zcela navíc a zbytečně zařazené bitky. Ale vzhledem k tomu, že ty tam evidentně prostě být z komerčních důvodů musely, mě ke snížení hodnocení nepřimějí ani omylem. () (méně) (více)

choze 

všechny recenze uživatele

"JDI DO HAJZLU, TY IMPOTENTE, I S TVÝM TÁTOU, TVOU MÁMOU, TVOU SESTROU A TÍM VOLEM, CO TI VYSTAVIL ŘIDIČÁK!" První díl jsem neviděl, ale tenhle druhý je těžká klasika mého dětství (snadno rozpoznatelná podle chytlavého ústředního songu), kterou jsem měl radši než všechny Spencer-Hillovky, které kopíruje. První polovina filmu líčí cestu Šimona a Matouše kamionem na Riviéru a nese se v duchu porušování dopravních předpisů, demolování bezpočtu aut a pošťuchování s neschopnými gangstery (jejich šéf rozdávající pohlavky a přimhuřující oko je BOŽÍ), druhá po příjezdu do Marseille zase přináší klasické Spencer-Hillovské bitky vrcholící finálem na lodi. Dneska už to taková prča není, ale jako malej jsem to miloval. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • Rue Bazar 19 Marseille se ve skutečnosti nachází na adrese Via Baccio Baldini 12, Řím (Itálie). (Rattus Rattus)
  • Ked Matúš pri hre so zbraňou 1x vystrelí na Šimona a trafí koleso, tak v prestrihu vidno, ako boli prestrelene 2 pneumatiky kamióna, i keď je to nemožné, lebo vystrelil iba 1x. (Budisovie)

Reklama

Reklama