Režie:
David F. SandbergScénář:
Eric HeissererKamera:
Marc SpicerHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Teresa Palmer, Maria Bello, Billy Burke, Alexander DiPersia, Emily Alyn Lind, Alicia Vela-Bailey, Gabriel Bateman, Lotta Losten, Andi Osho, Rolando Boyce (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Když Rebecca odešla z domova, myslela si, že za sebou nechala i své strachy z dětství. Když v době dospívání zhasla, nebyla si nikdy úplně jistá, co je skutečné a co není ... a nyní její bratříček Martin prožívá stejně nevysvětlitelné a děsivé události, které kdysi vystavovaly zkouškám její příčetnost a ohrožovaly její bezpečnost. Znovu se objevila děsivá bytost tajemně propojená s její matkou Sophií. Ale tentokrát, s tím, jak se Rebecca přibližuje k odhalení pravdy, je třeba si přiznat, že životy všech jsou v ohrožení... jakmile se zhasnou světla. (Freeman Ent.)
(více)Videa (15)
Recenze (597)
David Sandberg se dostal do podvědomí svými originálními hororovými kraťasy s děsivým bubákem. Jenže atmosféra, která dokázala tak výborně fungovat na prostoru pouhých 3 minut, to v tomto celovečerním snímku bohužel nedokáže v takové síle, jako v kraťasu. Poznáváme historii Diany a její charakter má dobře vystavěný i fungující příběh. Herecky kraluje Teresa Palmer, která nejen, že je fakt nádherná, ale je i skvělá herečka. Líbil se mi její styl drsné metalistky a zájem o "dark arts." Plus plakát Avenged Sevenfold:) V roli její matky se představí výborná Maria Bello. Celkově však snímek funguje více na principu lekaček, než na vystavěné atmosféře. Lights Out za mnohé vděčí právě Terese a Marii. S méně schopnými herečkami by snímku zůstalo jen Dianino pozadí (příběhu samozřejmě:) a jen s tím a předvídatelnými lekačkami by Lights Out těžko obstálo. Závěr se asi inspiroval Klubem rváčů:) Žádný otevřený konec, žádné "o pět let později..." Měla jsem dojem, že filmu příliš nepomohl Hollywoodský přínos. ()
Tyjo, to hodnocení bych nečekal. Podle mě je to naprosto průměrný horor. Je fakt, že napětí je solidní, pár lekaček ujde, ale příběh je neoriginální, scénář a chování postav total stupidní. Přitom bych si dovedl představit, že by to mohla být fakt pecka. Kdyby tam bylo víc krve a duch by nebyl tak směšný. No co už, dávám 60%, na víc to fakt není, je mi líto... ()
Celkem solidní horůrek, který na jedné straně disponuje opravdu luxusními lekačkami (lekl jsem se dokonce i tehdy, kdy jsem věděl, že lekačka přijde) a výborným budováním mrazivé atmosféry a na straně druhé se tyčí nepříliš atraktivní a snad i lehce odfláknutý děj, což je v mých očích odborníka obrovská škoda. Jednotlivé charaktery jsou opravdu jen lehce načrtnuty a divák si k nim nemá šanci vytvořit jakýkoli vztah. Herečky nejsou zrovínka nejsympatičtější, ale na hororové standardy to bohatě stačí. Ten nápad, ať už byl ukradnut kdekoli, se zlou Diankou řádící výhradně ve tmě, byl více než fajn. Nevím, jak to vnímají ostatní diváci, ale hrozně rychle tento horůrek vyšumí z paměti. Bezprostředně po jeho zhlédnutí nemáte sebemenší potřebu si rozsvěcovat po cestě na toaletu. Věřím, že nad tímto snímkem ukápne slina nejednomu hororovému nadšenci, protože po hororové stránce vše šlape celkem obstojně. Jen už neukápne slina nikomu dalšímu, protože právě hororová stránka byla tou jedinou fungující. Já bych to viděl na pěknější tři kusy. ()
Spíš takovej pěknej žánrovej trénink, než skutečnej horor. Odpovídat tomu budou povětšinou i reakce publika - s příležitostným divákem to sem tam škubne, hororoví matadoři nehnou brvou. Sandberg dosud vytvářel tu více, tu méně sympatické kraťasy, z nichž byla většina určitým způsobem vtipná, nicméně dlouhá (no, dlouhá...) stopáž mu nesluší. Jednoduše moc neví, co s ní. Postavy i mytologie záporáka jsou jen letmo a na jistotu načrtnuté rekvizity, lekačky nepřekvapí a ústřední bubák je zajímavý spíš hrátkami se světlem a tmou, než že by dokázal opravdu děsit. Kdybych měl film shrnout - není tu vlastně nic vyloženě špatně, jen je toho málo a moment překvapení se nekoná. 5/10 ()
Tak na tenhle kousek jsem byl hodně zvědavej. Sandberg(ovi) hororový kraťasy byly ve většině případů povedený. Jenže kraťas není celovečerák. Takže jsem byl zvědavej jak se s tím Sandberg popasuje. Na rovinu říkám, že je to pro mě zklamání. Podle zdejších ohlasů jsem čekal daleko víc. Lights Out je stavěnej vyloženě na lekačkách. Za sebe nemůžu hodnotit, protože jsem proti lekačkám imunní. Ale podle reakcí lídí v sále fungovali na výbornou. Téměř rozdrcená ruka od sevření mé přítelkyně hovoří za vše. Jenže film nemůže fungovat jen na lekačkách. Průserem je, že se tady nedá mluvit o nějakým rozvinutějším příběhu. Tady by měl Sandberg na sobě ještě zapracovat. Kraťasy se možná bez většího příběhu utáhnout dají a celovečerák nikoliv. Plusem jsou ještě herecký výkony a celkem obstojnej ( nezkurvenej ) konec. Jako celek mi to, ale moc nesedlo. Určitě se tenhle snímek neztratí, ale podle mě v červenejch číslech dlouho nevydrží. Škona potenciál Diana měla, ale dojela na slabej příběh. Stejně si myslím, že to sponzoroval nějak velkej výrobce a distributor elektřiny a teď si mne ruky nad výdělkem, protože elektroměry jsou na strhnutí. No nic zhasínám. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (9)
- Na začátku film, když si Paul (Billy Burke) na obranu bere baseballovou pálku z vitríny, si můžeme všimnout figurky, vzhledově identickou s tváří z původního krátkometrážního Lights out (2013). (Kejf.)
- V domě Rebbecy (Teresa Palmer) si můžeme povšimnout také plakátů skupin Ghost a Slayer. (Dave24)
- Krátkou a téměř identickou scénu jako ve snímku Lights out (2013) si zde zahrála stejná herečka Lotta Losten. (machmej)
Reklama