Reklama

Reklama

Upíři

  • Itálie I vampiri (více)

Obsahy(1)

Upíři útočí na Paříž! Takové jsou novinové titulky, zdobící titulní stránky všech periodik vycházejících v hlavním městě Francie. Může za ně série nevyjasněných úmrtí mladých dívek, které všechny mají stejnou krevní skupinu. Už čtyři byly nalezeny bez jediné kapky krve v těle. Reportér Pierre Lantin se spolu s potenciální pátou obětí, tanečnicí Noron, vydávají pátrat po pravé totožnosti zabijáka. Zdá se, že stopa vede k výstřední šlechtičně. Jde o pouhou náhodu, nebo hraběnka opravdu potřebuje k životu krev mladých dívek? (Řitka video)

(více)

Recenze (33)

argenson 

všechny recenze uživatele

Natočit film o upírech v Paříži bez upírů a v Římě... ale proč ne. Horor to určitě není, ale docela slušná detektivka s mysteriózním nádechem jo. Solidní atmosféra, pěkná hudba, standardní hororové kulisy záhadného domu uprostřed moderního města. Za krásnou Giannou Marií Canale nijak nezaostává neméně pěkná Wandisa Guida. Vlastně ani nevím, proč jsem to chtěl vidět. Asi studijní důvody. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Taliansku horrorovú filmovú školu považujem za klenot svetovej kinematografie. Som ultra fanúšikom talianskych horrorov, gotických snímkov a giallo filmov z minulého storočia. Obdivujem tvorbu talianských režisérov. Preto som sa velice potešil, keď som naďabil na dvd s titulom "Upíri" (l vampiri). S radosťou a nemalým očakávaním som si pustil túto taliansku klasiku z roku 1957. Páni Riccardo Freda a Mario Bava ma nesklamali. Naservírovali mi tajomný, starosvetský, čiernobiely, kriminálny horror. Kto stojí za sériou úmrtí mladých žien? Prečo ich niekto zbavil všetkej krvi? Útočia v Paríži upíri? *** ()

Reklama

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Škoda, že o horor nejde ani náhodou. A když jsem se smířil s detektivním pojetím, podle jistých indicií jsem zadoufal, že by mohlo jít o nějakého předchůdce gialla, ale taky ne. Je to zkrátka jemňounkou sci-fi líznutá kriminálka, ne nijak oslnivá nebo zábavná, se zajímavým nápadem, ale v poněkud plochém podání. Ale hlavní síla tohoto filmu je jinde: v obrazech. Hřbitov, hrobka, i celý ten vévodkynin strašidelný zámek působí vpravdě bizarně - taková hřbitovní poetika, to není právě obvyklé. Nejsou tu chuchvalce mlhy, není tu špína a hnilobný rozklad, ale jen honosné mramorové mrtvolno... ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Trochu mě mrzí, že zde na csfd mají Upíři tak nízké hodnocení. Kdybych se na ně díval v době natočení, určitě bych byl unesen, protože na 50. léta je film určitě moc dobrý. Ale z dnešního pohledu vyhlíží bohužel dost nezáživně a prakticky všechno už bylo viděno v jiných a známějších filmech. I Vampiri je prostě film, na jehož obsahu se zub času nesmazatelně podepsal a dnes si už asi těžko bude hledat své diváky. Já se navíc nikdy nestal příznivcem upířích hororů, a proto to asi nebudu já, kdo tenhle film vzkřísí. Snad se někdy někdo najde. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Pravda, Maska démona je o hodně stupňů výše, ale mně se tenhle černobílý horror? líbí. Chvílemi připomíná poctivé gotické horrory, v některých scénách se mi vybaví staré francouzské filmy, zejména Kráska a zvíře. Příjemná vizuální stránka především interiérů domu hraběnky a sklepení evokuje obrazy z dávných časů. Vše doplňuje působivá hudba, která v italských filmech taková často bývá (F.Mannino, R.Vlad - jak příznačné jméno...). Především k dnešnímu pojetí upírů je název poněkud zavádějící, i když tenhle termín se často používal i metaforicky. Například kapitalisté byli upíři, kteří vysávali dělnickou třídu ( to by mě zajímalo, čím by se označili komunisti...kteří krev milovali - rudá vlajka, barva krve, revoluce, šátků, hvězdy.....). ()

Zajímavosti (2)

  • První italský horor v éře mluveného filmu (Holina)

Reklama

Reklama