poster

Zpovídám se

  • USA

    I Confess

Drama / Thriller

USA, 1953, 95 min

Kamera:

Robert Burks

Producenti:

Alfred Hitchcock

Střih:

Rudi Fehr

Scénografie:

John Beckman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • codeas
    ****

    Prvního "herce" ve filmu spatříme samotného mistra - Alfreda Hitchcocka. Záběry jsou krátké, pohyb kamery je krásně pomalý a proplouvá jako ryba ve vodě. Celkově není tolik dramatický jako většina jeho filmů. K přechodu mezi záběry jsou na můj vkus moc často používaná interpunkce v podobě prolínání záběrů. Za zmínku ovšem stojí dosti nevídané prolínačky - z panoramatického záběry do statického - se provede během dokončení panoramata. Ačkoliv nebyl Hitchock hlavním představitelem "film-noir" jeho hra se stíny je naprosto dokonlá, že by kde jaký představitel tohoto žánrů přímo " zčernal " (popřípadě zbělal) závistí. Celková délak filmu bude asi vypadat jako neuvážlivá,ale všechny záběry ve filmu plní ve filmu svoji funkci a plní ji velmi dobře. Tak často používané flashbacky hrají ve filmu svoji roli, jako herci, hudba, dekorace.Jejich množství je naprosto úměrné k jeho příběhu.Uznávám není to nejlepší Hitchcock, málo znalé by odradit a pro ty "již zkoukané" je to příjemné posezení u skoro poetického filmu...(25.3.2005)

  • Freemind
    ****

    Mistr opět nezklamal. Vynikající scénář nabízí mnohem víc, než "jen" velmi zajímavé dilema mladého kněze rozervaného mezi zpovědním tajemstvím, zakázanou láskou a touhou po pravdě a spravedlnosti. Film vypiplaný do posledního detailu, umně vpletené symboly a drobné perličky (padající kolo). Už podruhé mě svým výkonem uchvátil Montgomery Clift (naprosto excelentní v Norimberském procesu). Jednu hvězdičku jsem shodil dolů jen kvůli poněkud uslzené romantické vložce, jinak ale plná spokojenost a hlad po další hitchcockovině.(30.5.2010)

  • YURAyura
    ****

    7/10 Skoda toho zpomaleni v polovici filmu, mohlo to byt strhujici jako ostatni Alfredi - takto to dost otravilo me i cely film, ale stejne se jedna o to lepsi, co se da videt diky nesmirne zajimavemu rozdani karet a hloupe shode nahod, co udela ze zivota nekolika lidem. Docela by me zajimalo, jak by mohl film pokaracovat pro pathera a jeho snoubenku po titulcich...(20.8.2007)

  • Legas
    *****

    Po celou dobu jsem byl nervózní, jak to s tím přiznáním vlastně dopadne. Udusí kněz v podání Montgomery Clifta tajemství v sobě, nebo půjde s pravdou ven, když je nyní sám obviněn z vraždy? Závěr filmu je vynikající. Byl jsem s výsledným rozřešením navýsost spokojen, stejně jako s napínavým průběhem celého filmu. Měl jsem také možnost poprvé na plátně vidět charizmatického Montgomeryho Clifta a neodolatelnou Anne Baxter. I Confess řádím mezi mé nejoblíbenější Hitchcocky.(9.9.2007)

  • Rocky88
    ***

    Námět je určitě zajímavý, v kůži otce Logana bych být určitě nechtěl, herci opět nadprůměrní, ale v tomto případě Hitchcock poněkud nedotáhl scénář, nedokázal udržet tempo, aby film neupadl do nudy, a k tomu navíc navrhl postavu hlavního záporáka jaksi divně - chování Otto Kellera bylo poněkud nelogické. Jeden ze slabších Mistrových kousků.(11.8.2007)

  • - John Springer, přítel Montgomeryho Clifta, uvedl, že se Clift na roli připravoval tak, že strávil týden v klášteře. Potřeboval vypozorovat, jakým způsobem nosí kněží svůj šat, jak drží rukama oděv před sebou a jak zvláštně se při chůzi pohybují. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

  • - V originální hře byl kněz oběšen. Tento konec však musel být vystřihnut a nahrazen, aby se autoři snímku vyhnuli hněvu cenzora. (Kulmon)

  • - Když Logan jde městem, mine kino, ve kterém právě běží Enforcer s Humprey Bogartem. (Kulmon)