poster

Zpovídám se

  • USA

    I Confess

Drama / Thriller

USA, 1953, 95 min

Kamera:

Robert Burks

Producenti:

Alfred Hitchcock

Střih:

Rudi Fehr

Scénografie:

John Beckman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Němi
    ***

    Film, kteremu nemam moc co "hmatatelneho" vytknout, presto se nepresvedcim k vyssimu hodnoceni. Ano, scenar je krystalicky cisty a obsahuje vse, co "I Confess" potrebovalo. Ano, Hitchova rezie je jista, mnohdy nadcasova a kazda scena ma sve misto. Dokonce i herci odvadi presne vykony a ani jednou jsem nezapochyboval, co se snazi sdelit (zvlast Montgomery Clift dostal do otce Logana vsechnu potrebnou klidnou dustojnost, inteligenci a presvedceni jen skrze oci a priskrceny projev na vybornou). Ovsem pocit, ze sleduji zbytecny film, remeslny, ktery postrada kouska vzruchu, jiskru, kvuli ktere bych si ho chtel pripominat, prevladal. __ 3,5* smerem dolu s prihlednutim k tomu, jaky mistr Hitch umel jindy byt.(28.6.2010)

  • Djkoma
    ***

    Kněz a jeho zpovědník. V nekřesťanské společnosti je tento vztah nahrazen psychiatrem a jeho pacientem, ale nejde o totéž. Montgomery Clift se dostává mezi mlýny, které melou nečekaně rychle a je neprávem považován za vraha přestože zná skutečného viníka. Před Bohem přísahal, že nikdy neprozradí, co je mu ve zpovědnici řečeno a tak i koná přes všechny následky, které by tato přísaha mohla mít. Alfred Hitchock je rozhodně úžasný režisér, ale tento film jinak než technicky a režijně nezvládl. Film není po většinu času poutavý a první půlka se dá označit snad i za obyčejnou nudu. Soudní proces je příliš viditelně vykonstruovaný a místo napadání ze strany obhájce na vedení svědků a jejich nabádání k odpovědím nepřichází vůbec žádná námitka. V soudní síni existuje pouze obžaloba. Ani myšlenkové posuny policie nejsou zrovna vrcholem geniality lidského mozku, když během několika vteřin kvůli jednomu pohledu změní policejní inspektor názor o 180 stupňů a v mžiku vidí v jasném vrahovi nejbližšího spojence, který zná skutečného vraha. Atmosféře chybí hodně, aby se stala mrazivou a napínavou. Docela mě mrzelo i použití docela agresivní hudby ve vypjatých situacích, které vůbec nefungovalo a jen poukazovalo na staří snímku. Přes všechny tyto a další chybičky nelze než Zpovídám se označit za průměrný film, který ztrácí na místech, kde by jste očekávali jeho silná místa.(15.8.2007)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Omnoho viac ako krimi, je tento snímok romantickou seansou pre zamilovaných. Čakal som príbeh hodný režiséra, ktorý sa vie z daného hľadiska dokonale pohrať s mysľou diváka, a nastoliť tak vhodnú atmosféru. Bohužiaľ, miesto toho som po väčšine dostal film pre pamätníkov o láske dvoch ľudí, ktorým nepriazeň osudu, po celý život hatila cestu. No a keďže toto nebolo mojim očakávaním, aj môj záujem ledva dosiahol úroveň sledovania tohto snímku. Čakal som viac, toto je na majstra remesla príliš mdlé, pomalé, nezáživné. Keby nebolo záverečnej pasáže, odohrávajúcej sa na súde, moje hodnotenie by bolo ešte nižšie.(8.11.2017)

  • Natabar
    ***

    Krutě váhám mezi 3 a 4* - ach jo. prozatím zůstanu u třech. Ne, že by se Mistrovi nepovedlo, akorát povětšinou neměl ten správný šmrnc. Jenže zase - průměrným tento film určitě není. Tak ať si kdo každý vybere - já dávám 3,5*. BTW - Možná holky slintaly, ale mě "Tom Cruise" v Hitchcockovi dost vadil.(29.10.2008)

  • codeas
    ****

    Prvního "herce" ve filmu spatříme samotného mistra - Alfreda Hitchcocka. Záběry jsou krátké, pohyb kamery je krásně pomalý a proplouvá jako ryba ve vodě. Celkově není tolik dramatický jako většina jeho filmů. K přechodu mezi záběry jsou na můj vkus moc často používaná interpunkce v podobě prolínání záběrů. Za zmínku ovšem stojí dosti nevídané prolínačky - z panoramatického záběry do statického - se provede během dokončení panoramata. Ačkoliv nebyl Hitchock hlavním představitelem "film-noir" jeho hra se stíny je naprosto dokonlá, že by kde jaký představitel tohoto žánrů přímo " zčernal " (popřípadě zbělal) závistí. Celková délak filmu bude asi vypadat jako neuvážlivá,ale všechny záběry ve filmu plní ve filmu svoji funkci a plní ji velmi dobře. Tak často používané flashbacky hrají ve filmu svoji roli, jako herci, hudba, dekorace.Jejich množství je naprosto úměrné k jeho příběhu.Uznávám není to nejlepší Hitchcock, málo znalé by odradit a pro ty "již zkoukané" je to příjemné posezení u skoro poetického filmu...(25.3.2005)

  • - V jedné z prvních verzí scénáře byl Logan (Montgomery Clift) obviněn a ještě předtím, než byla prokázána jeho nevina, se oběsil. Zároveň existovala verze, ve které předtím, než se stal knězem, zplodil nemanželské dítě. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

  • - Karlu Maldenovi nabídl roli ve filmu představitel hlavní postavy Montgomery Clift.

  • - Když Logan jde městem, mine kino, ve kterém právě běží Enforcer s Humprey Bogartem. (Kulmon)