Reklama

Reklama

Pod obratníkem Kozoroha

  • Velká Británie Under Capricorn
Trailer

Obsahy(1)

Ingrid Bergman je krásnou manželkou bohatého austrálskeho Josepha Cottena, ale svoj nešťastný súkromný život utápa v alkohole. Keď sa dvojica na jednom večierku stretne s čerstvým írskym prisťahovalcom (Michael Wilding), s ktorým sa Ingrid pozná z mladosti, karty osudu sa nečakane zamiešajú. (POMO)

Videa (1)

Trailer

Recenze (58)

MarekT 

všechny recenze uživatele

Další titul z těch, které mi v pomyslné skříni ležely vícero let, abych se k nim dostal až nyní. Přece jen, někdejší absence i anglických (natož českých) titulků či pověst nezvyklého zástupce Hitchcockovy tvorby, se kterým i on sám nebyl příliš spokojen, nebylo příliš velkou motivací k projekci... Jakkoli celou tu dobu jsem měl na paměti, že se jednalo o třetí a poslední spolupráci s další mou velkou oblíbenkyní v hlavní roli. Kupodivu však kombinace romantiky a historických kulis nebyla až takovým šlápnutím vedle, schopnost napínat a procvičit pozornost prokázal Hitch i zde, vypíchl bych třeba scény s podáváním mléka... Stejně tak platí, že návrat v čase zde není až tak zásadní, že by jej bylo třeba vnímat, neboť jednotlivé postavy a jejich zápis do příběhu by byly schopny fungovat i v tehdejší současnosti a dají se srovnávat s charaktery jiných položek Alfredova filmového portfolia - při sledování se vybaví podobné motivy, jako například z "Podezření" či "Notorious", v kontextu herecké kariéry Ingrid se zase připomenou Cukorovy "Plynové lampy" (kteréžto mě svého času příliš nechytly). Tudíž jak mě některé ze společných chvil s Hitchcockem ne zcela uspokojily dle mých představ, zde jsem se o to víc rád nechal překvapit. 70% ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Uff, červená knihovna pro mne asi nikdy nebude a při sledování tohohle sladkobolného melodramatu se mi stále vybavovalo mých 5 min s Esmeraldou. Uvědomuju si, že srovnání s tupými telenovelami jihoamerických produkcí není zřejmě zrovna na místě, tohle je patrně jiné patro a já k němu nemám klíč, jenže veškerá úcta, kterou chovám ke svému oblíbenci Hitchcockovi a všechen už kdysi nabytý obdiv k herectví Ingrid Bergmanové se utopily v moři prosté nudy. ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Výborně rozehraná šachová partie, při niž hitchcockovské suspension rozhodně nechybí. Dialogů by sice mohlo být trochu méně, ale i tak jsou dobré a účelné; komorní prostředí trochu "páchne" divadlem, ale i to dá snést. Další komentář by mohl být jen nadbytečný (pokud není již tento) - šachy (kozorožská obrana) se obtížně popisují. Ostatně celé období 1945-9 považuji za první výrazný Mistrův vrchol . ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Rezisersky je film na urovni a poznat, ze Hitchcock sa pohral s reziou. Hodne sa keca a Augustuszial casto len do prazdna. Kulisy a kostymy na urovni, ale take Gone with the Wind je daleko lepsie, to len na porovnanie. Vela priestoru dostali Augustuszial medziludske vztahy a v strde filmu casto to sklzava az do samoucelneho tlachania o emociach a ludskych vztahoch. Fakt nepocuvatelne- nehovorim, emocie maju silu a aj medziludske vztahy funguju, ale treba ich riesit len s mierou. Ingrid Bergman /Spellbound, Casablanca 1942/ bola vyborna a prehravala len asi v 1. scene, Joseph Cotten /Obcan kane, 3rd Man/ na urovni a tiez prehraval len minimalne, vsimol som si aj Michael Wildinga /Stage Fright / a Margaret leighton /Posel 1970, Valcik Toreadoru 1962/. 70 % ()

Dexter1 

všechny recenze uživatele

Kostýmy fajn a to je asi tak všetko. Film, ktorý nemá nič spoločné s Hitchcockom je rozťahaný, ukecaný, mierne nudí a ani po formálnej stránke sa ani na tú dobu nejedná o nejaký lepší priemer. Jediné čo poteší (okrem tých kostýmov, na ktorých si zrejme dali všetci záležať) je zlatá Ingrid Bergman a Michael Wilding, ktorého image silno pripomína gentlemana doktora Frankensteina v podaní Petera Cushinga. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (7)

  • Alfred Hitchcock priznal, že natáčanie filmu zahájil len kvôli Ingrid Bergman. Neskôr však povedal, že lepšie je Bergmanovú vidieť ako počuť. (ČSFD)
  • Film nebyl u diváků příliš úspěšný a s výslednou podobou nebyl úplně spokojen ani sám Hitchcock. (ČSFD)

Reklama

Reklama