Reklama

Reklama

Virus

  • Itálie Inferno dei morti viventi (více)
Trailer

Obsahy(1)

Po chemickém úniku v továrně Hope Centre ve státu Papua Nova Quinea (společnost zaměřená na výživu lidí z rozvojových zemí 3. světa) se změní její zaměstnanci na masem se živící zombie. Komando složené ze čtyř mužů, které vede Mike London je posláno vyšetřit tuto událost. Jejich cesta je svede dohromady s televizním štábem pod vedením Lea. Oba týmy jdou za stejným cílem a tak se spojí. Brzy poznávají, že celá země je už pod kontrolou zombie. Jakou šanci mají naší hrdinové uprostřed nich, aby poslali okolnímu světu tuto zprávu? (brooklyn73)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Neskutečný brak, který jednak vykrádá co se ze "zombie-tématu" dá a jednak vyrádá vše možné, co se dá a to naprosto nesmyslně. Příkladem může být kameraman se stejnou kamerou jako hrdinové "Cannibal Holocaustu". Ale to je jen okraj. Film má příšerný scénář, otřesné herecké výkony, přičemž se paradoxně bere hrozně vážně. Obsahuje spoustu debilních scén, které diváka akorát znechucují. Jasně vidíme, že tohle prostě Mattei nezvládl a neukočíroval. Osobně jsem se ztrácel chvílemi i v geografických polohách, kde se má film údajně odehrávat. Neustálé "fetišisticko - zoofilní" zobrazování zvířat jasně čerpá z kanibalských filmů, ale proč?! Proboha, akorát to diváka znechucuje, přivádí do rozpaků a nudí. Chápu, že záběry na zvěř v kanibalských filmech mají svá opodstatnění, aby dotvořili atmosféru. Ale tady?! Proč? Je to film o zombiích, ne o kanibalech nebo přirodovědný cestopis ... Dal bych jednu hvězdičku, ale druhou musím dát za závěr filmu, který docela za něco stojí a dva poslední goreefekty, které se opravdu povedly. (Jinak gore scén je zde spousta, ale jsou špatné a nevýrazně vyrobené ...). Jeden z naprosto nejhorších zombies filmů, co jsem kdy viděl ... Ještě horší než "Zombi 4:After Death ... ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Ha, ha, ha :-) Mixér, experimentátor a zliepač nápadov iných - Bruno Mattei zasahuje! A to spôsobom svojim vlastným, na jednej strane nápaditým, na strane druhej ťažkou absenciou myšlienky poznačeným zombie titulom, ktorý dokáže rovnako dobre znechutiť ako aj rozosmiať. Je vidno, že Bruno Mattei má film ako taký rád a nebráni sa experimentom. Pre vysvetlenie - v jeho prípade znamená slovo experiment prevažne iba diplomatickejšie vyjadrenie dvojice slov “vykrádanie iných“. Pre moju radosť prameniacu zo záľuby ku klasickým zombie trashom, si Mattei svoju verziu o oživlej smrti našťastie nenecháva vo svojej hlave pre seba, ale VIRUS útočiaci na bránice divákov vypúšťa do sveta. Niekto by sa za takýto výsledok mohol aj hanbiť, Bruno ale vie, že radosť z tvorby podobných šialeností je prednejšia než akékoľvek ocenenie. Bruno sa baví a to nás baví! Veľkým dielom sa o to u VIRUS-u zaslúžila bohatá odkazová stránka, až parodicky drviaca filmy, na ktoré upozorňuje. Matteiho inšpiračné chápadlá siahajú dokonca až do francúzskej produkcie – pár záberov a jednoduché načrtnutie lokácii Novej Guinei si požičiava z filmu Barbeta Schroedera La Vallée [The Valley] (1972) či z mondo dokumentu Nuova Guinea, l'isola dei cannibali (1974). Keby hippie výprava putujúca do srdca panenskej prírody v roku 1972 vedela, v akých sračkách sa ich vysnívané údolie (valley) ocitne v roku 1980, išli by sa zhulákať a prepojiť s prírodou niekde inde. Kto to vtedy ale mohol vedieť, že :) Okrem prepojenia ku LA VALLÉE obohacuje Mattei v spolupráci s Claudiom Fragassom (údajne režijne zastrešil až polovicu filmu, plus sa podieľal aj na iných postoch v rámci výroby) svoj VIRUS aj o reálne zábery rituálu rozlúčky sa so zosnulým vyňaté zo shockumentu Des morts (1979), či o naturálne zábery zo živočíšnej ríše vytiahnuté z iných dokumentárnych filmov. Aby toho nebolo málo, aj soundtrack k filmu je komplet vykradnutý. Pozostáva z trojice soundtrackov od progresívnej skupiny “Goblin“, z ktorých hudba už zaznela v Dawn of the Dead (1978), Contamination (1980) a z menšej časti aj v Joe D'Amatovom Buio Omega (1979). Mattei si ale jemne neodpustí zareagovať aj na známe mená a ich filmy: slávnejších kolegov ako Ruggero Deodato - CANNIBAL HOLOCAUST (1980) a Lucia Fulciho – ZOMBI 2 (1979). Tomu hovorím bohatá odkazová nádielka. Ak to miestami u VIRUS-u začne trocha pokrivkávať po obsahovej stránke, tá odkazová tento príležitostný nedostatok hravo a bez zbytočných prieťahov zapláta na výbornú. Stále je na čo pozerať, na čom sa smiať, na čom sa znechutiť, na čom sa zamyslieť a hľadať paralely. Ja som spokojný. Skvelo som si oddýchol a pobavil. Parodicky poškuľujúci VIRUS je tá správna voľba pre fanúšikov pravého zombie trashu, ak sa teda chcú odreagovať na niečom bezhranične úsmevnom a vtipnom. Prostredníctvom VIRUS-u je možné trocha poodhaliť myšlienkové pochody Bruna ako autora, dozvedieť sa čo ho na filmoch fascinuje, z čoho ťaží a čo dokáže na poli hororovej zábavy vykonať. Okrem diváckej pozornosti si VIRUS Bruna Matteia všimli aj takí cenzori z Veľkej Británie, ktorí ho po tunajšom vydaní na VHS nosiče zásluhou distribučného štúdia “Merlin (VCL)“ z októbra 1982 dokonca úplne zakázali. BBFC Matteiho VIRUS, v Británii známy ako “Zombie Creeping Flesh“, zaraďuje začiatkom osemdesiatych rokov na zoznam tzv. Video nasties. Film sa preto musí stiahnuť z obehu na domácom trhu Británie. Od roku 2002 je v UK k dispozícii VIRUS v remasterovanej uncut podobe prostredníctvom DVD vydania štúdiom “Vipco“ (101 minút). Pre porovnanie kino release v Británii dosahoval dĺžku trvania údajne iba 82 minút - heavy cut. PS – videný 101 minútový uncut. PS2 – S výpoveďou Bruna Matteia, ktorá je orientovaná aj na VIRUS, je možné sa oboznámiť zhliadnutím krátkeho dokumentu Hell Rats of the Living Dead (2002). () (méně) (více)

Reklama

petero 

všechny recenze uživatele

Tento film je medzi horormi asi tak trápny ako je mezi sci-fi trápny A Sound Of Thunder (2005). Triky sú lacné až nijaké. Hrdinovia by tu mali byť členovia prepadové komando v monterkách, ktorý v úvodnej scéne proste vyvraždia nebezpečných teroristov, ktorý samozrejme nie sú vôbec nebezpečný. Tým chceli ukázať asi, aký sú drsný. No sú to úplný idioti, z ktorých maximálne iba jeden dokáže pochopiť, že zombíka môžeš zabiť iba strelou do hlavy. A z tohoto filmu vyplíva iba jedno. Keď chcete aby vás zombíci nechali na pokoji musíte sa správať ako úplný magor a sami sa im ponúkať aby sa do vás zahryzli. Vtedy sa maximálne budú po vás sápať a ne trhanie nejakého mäsa ani nepomyslia. Už fakt neviem čo znamenali tie spomalené prírodopisné zábery ako z nejakého dokumentárneho filmu, ale odštartoval to fakt nemožný záber z člna na odlietajúcich vtákov, na ktorom muselo kameramana tak mykať, že jeho pád do vody bol neodvratiteľný. Kultovka pre fanúšikov brakov a zlých filmov. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Nadprůměrné gore a ucházející masky jsou zřejmě jedinými důvody ke sledování tohoto trashe, který je nadmíru zmateně sestříhán a i v dost primitivním ději se člověk chvílemi ztrácí, zejména co se týče geografické orientace. Ztotožnění s postavami je zde dotaženo do naprosté absurdity z toho důvodu, že herci kteří by nám mohli být sympatičtí svými výkony či jednáním, zde představují postavy, které nejsou schopné za ¾ celého snímku pochopit, že Zombie se musí střelit do hlavy. Něco tak tupého se jen tak nevidí a vzhledem k tomu, že scénárista na mnoha místech nevěděl, jak se dotyčných /hrdinů/ zbavit, se ve valné většině dá pochopit, proč postavy běží smrti vstříc s otevřenou náruči. Toto chování je nesmírně iritující a když mu navíc zdatně sekundují rádoby dokumentární prostřihy, viditelně z jiných filmů, divák přestává mít chuť otrocké putování partičky vojáků s několika civilisty sledovat. Odvážlivcům a vytrvalcům kteří vydrží až do konce bude nabídnuto efektní vytržení jazyka a bláboly o ekonomicko/ekologických dopadech, se kterými musí bojovat zaostalé země. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Nijak výrazně vybočující zombiárna s typickými znaky italského horroru 70. a 80. let. Zombie mají ještě svoji pomalou šouravou chůzi, což nevadí, jelikož překvapené oběti jsou tak vyděšené k smrti, že odevzdaně čekají, až budou roztrhány. Masakrování nebožáků patří také k tomu nejlepšímu, pokud přehlédneme občas viditelně gumové prsty či lýtka. Mezi šťavnatější kousky patří na příklad kočka hovící si v břiše stařeny či masakr mladé ženy, kde si jeden vzpomene na klíčovou scénu z Pastora Thomase od Fulciho. Film je prokládán záběry z přírody tak, jak je tomu u řady kanibalských filmů. Krásné přírodní scenérie či lovící zvířata a ptáci však mají mnohem skromnější prostor než je tomu v Cannibal Holocaust a dalších podobných snímcích. Jednání postav je mnohdy nepochopitelné (když vím, že mám mířit na hlavu, nestřílím do hrudi), avšak v daném žánru té doby nepřekvapující. Goblin nezklamal... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (3)

  • Film bol zakázaný v Západnom Nemecku. (Paldiny)

Reklama

Reklama