poster

Nechte mrtvoly chytat bronz! (festivalový název)

  • Francie

    Laissez bronzer les cadavres !

  • Slovensko

    Nechajte mŕtvoly slniť sa

    (festivalový název)
  • Kanada

    Let the Corpses Tan

Thriller

Francie / Belgie, 2017, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • totalySICK
    ***

    Forma zvítězila nad obsahem. Je to mistrně natočený film, kamera je nádherná, záběry opravdu zajímavé a výstižné, prostředí, zvuk... ale postupem času to začne ubíjet, už jsem nemohla vydržet další blízký záběr na ty samé hnusné tváře a i snové sekvence působily jaksi nuceně. Ano, vím, že krev na zlatu měla být symbolická a co měla vyjadřovat. Ale působilo to hrozně uměle, vytrženě, jako kdyby vám k tomu filmaři dali návod a uráželo by to vaší inteligenci. Film mě iritoval čím dál tím víc. Možná kdybych byla chlap... tak by to střílečky a prsa mohly zachránit, nevím. Asi na mě té uměleckosti bylo až příliš. Každopádně posledních 20 minut pro mě byla čirá nuda, jen jsem si přála, aby už konečně byli všichni mrtví a já mohla odejít z kina. :) Škoda, úvod byl slušný a poutavý. Ale kouzlo nevydrželo.(6.3.2018)

  • ancientone
    ***

    Laissez bronzer les cadavres! spĺňa vysoké štandardy autorskej dvojice, no nikam ich neposúva – čo je pri tvorcoch označkovaných prívlastkom “experimentálny” vážny nedostatok. Preskúmanie nového žánru neprinieslo do tvorby filmárov žiadne nové postupy. Viac na: http://25fps.cz/2017/nenechajme-autorov-slnit-sa/(21.9.2017)

  • Seabeast
    ***

    Po předchozích autorských audiovizuálních orgasmech, jimž byla prvotina Amer a druhý celovečerní zásek Podivná barva slz tvého těla, přichází třetí v pořadí thriller Nechte mrtvoly chytat bronz! od tohoto svébytného dua Forzani/Cattet. Tak jak je zvykem, osobitost podání optiky je zcela na úrovni, čemuž opět výborně sekunduje zvuková složka. Ale to je pro mě bohužel vše vážení. I když předchozí dílka byly příběhově velmi prosté, nechaly vás aspoň opájet se vším, co dolehlo na vaše oči a uši. Imaginace v hlavě bouřlivě rostla a nedala vydechnout, natož pustit. Scénaře sice nikdy nebyly silnou stránkou, ale alespoň se k té mozaice obrazů a zvuků hodily. U Mrtvolek jakoby stále něco chybělo a audiovizuální bombardování nic nezachraňuje. Spíš naopak, utváří naprostý chaos v orientaci příběhu, dialogů (co nemají vlastně žádný význam) a postav, kterých je vám v příběhu putna. Dohromady je vám tak servírován nesoudržný a nezajímavý celek u kterého jsem se tolik nebavil jako u předchozích počinech a kraťasů. Tvorbu Forzaniho a Cattet mám rád a těšil jsem se na novinku, ale místo toho jsem z kina odcházel bez hlubšího zážitku. Slabší tři.(29.3.2018)

  • darkrobyk
    *****

    Artový western připomene nejen Tentkrát na západě jak hudbou E. Morriconeho (mj. Faccia a Faccia či Severamente), tak i smyslem pro detail a některými delšími záběry, kterých ale není mnoho. Ač snímek stojí na kameře, přesto nelze říci, že by forma přebíjela obsah. Jen tu máme další vizuální počin dua C+F, jež ví, že film jsou především obrazy. Surrealistická vybíjená, kdy není jednoduché si tipnout, kdo nezemře. Snové scény mají blízko k hudebním videoklipům - zlacení těla, odstřelování šatů až na nahou kůži či halucinogenní milování. Nechybí piss, bdsm na kříži, krev, vystřelené oko ani hořící zlato. Barvy. Rudá, zlatá, modrá, zelená, černá. Oheň. Blankytná obloha, azurové moře, bělostné hřebínky vln. Smrt na každém kroku. Alegorie s mravenci je výstižná. Lidské pinožení často postrádá vyšší cíl. Pro okrajové publikum, které se nebojí u filmu snít.(16.7.2018)

  • Lukoboss
    **

    Jak už tady někteří psali, forma vyhrává nad obsahem a je to nakonec na škodu. Tak, jak jsem si na začátku říkal "hmm, hodně zajímavý a precizně natočený", ke konci už to bylo jen "ty vole, ať už tam žádnej další střih, detailní záběr nebo barevnej filtr není!". On ten příběh je na jednu stranu jednoduchej, na druhou stranu s těma všema kamerovýma kudrlinkama je to čím dál víc nepřehledný, chvilkama už jsem moc ani nevěděl, kdo po kom střílí nebo kdo s kým vlastně je. A nejhorší na tom je, že mně to i bylo jedno, nevytvořil jsem si absolutně žádnej vztah k postavám. Tam, kde např. Tarantino tuhle techniku mistrně využívá, aby podtrhl jednu scénu, detail atd., tady je to na každým kroku. A čeho je moc, toho je příliš.(18.6.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace