poster

Contratiempo

  • anglický

    The Invisible Guest

Thriller

Španělsko, 2016, 106 min

Režie:

Oriol Paulo

Scénář:

Oriol Paulo

Kamera:

Xavi Giménez
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    *****

    Síla vyprávění v akci, film na sebe vrství různé verze jedné a též události, nabízí odlišné pohledy až nakonec vše rozetne snad až Shyamalanovským rozuzlením. O překvapení však nejde, největší předností filmu je naprosto skvělá atmosféra a samozřejmě i chytrý příběh. Je vidět, že brilantní scénář lze realizovat i bez drahých triků a slavných herců, aby stál výsledek za výbornou... 9/10(5.8.2017)

  • honajz
    **

    SPOILERY Než slabé tři hvězdičky, tak dám jen silné dvě. Proč? Protože film skutečně nemá chytře vymyšlený scénář. Začátek je dobrý, vtáhne a nabídne zajímavé možnosti a cesty, je poutavě natočený, má atmosféru. Jenže pak - tak kolem 25. minuty - začnou už jen různé variace příběhu, a z každého úhlu pohledu se věci mohly odehrát jinak. Skutečně jsem pak už v závěru čekal, že odněkud vylezou živí jak ten student, tak ta milenka, a budou tvrdit, že to celé byla konspirace. A při zpětném pohledu je zde spousta hluchých míst. Například naprosto prázdné silnice a divočina kolem, ale najednou jedou v krátké době po zapadlé silnici hned tři auta? A ten svědek proč mlčel celou dobu - skutečně čekal, že dostane zaplaceno? To by ho ale prohnilý právník přece nemusel hledat, že? Tak proč se svědek nepřihlásil rovnou na policii? Nebo celá ta záležitost s hotelem. Když se chcete zbavit milenky, zajedete s ní promyšleně do hotelu a pokoje, odkud nebudete mít únik? A když vezmeme, že šlo o sraz na popud milenky a víte, jaký je váš milenec rabiát, opět platí předešlé, že ho vylákáte do odlehlého hotelu, odkud nebudete mít jak utéct nebo jak se bránit? Zkrátka ta historka pak ani z jednoho úhlu pohledu (z podnikatelova, milenčina, rodičů) nedává smysl. A vlastně ani nezjistíme, kde se tolik hodin zdržela ta správná právnička. A podnikatel neví, kdo ho má navštívit, ani jak vypadá? A v takové krizi ani jednou nepojme pořádné podezření, že paní není tou, za kterou se vydává? A dráťák v propisce má skutečně větší dosah než sto metrů, aby se dalo v baráku na protější straně z mikrofonku zachytit každé slovo a nahrát na koutoučák (jo, na kotoučák)? Zkrátka na mne až moc náhod tam, tu i onde. Jinak zkušenější divák, který má nakoukáno více filmů, by musel být debil, aby mu hned po pár minutách nedošlo, že původní právnička není právnička.(24.5.2017)

  • Lukoboss
    ***

    Thrillery mám rád a Španělé umí točit dobře, takže je laťka vysoko, přesto ne úplně nejvýš. A to z jednoho prostýho důvodu. V první půlce se divák začne celkem nudit, říká si, že je tam spousta nelogických věcí, divnýho chování postav (už jenom to řešení dopravní nehody?!) atd., ale to se přece jenom v druhé části začne postupně vysvětlovat. Jo, poslední půlhodina je jedna obrovská gradace, kde to šplhá do nebeských výšin. Jenže... to by to nesmělo být tak překombinovaný. Najednou se na vás z obrazovky začnou hrnout různý varianty jednoho příběhu, a když už si konečně říkáte, že takhle to mohlo být, tak zase najednou se to otočí jinam a takhle pořád dokola. Matení diváka je u tohoto žánru v pořádku, stejně tak nějakej ten twist (ne Oliver). Jenže tady je těch změn a zvratů snad sedm, a to už je teda moc. Když pak nakonec zjistíte, jak to vlastně celý je, působí to takřka neuvěřitelně, že by se něco takovýho dvěma "obyčejným postarším rodičům" podařilo. Takže ne, nebyl to průser, ale příště prosím míň těch kombinací. Děkuji :) P.S.: A nejsem si jistej, že by dokázal přesně na mapě zakřížkovat místo činu, když tam byl v noci a ještě v celkem neznámým prostředí. Asi má v hlavě GPS.(18.3.2017)

  • darkrobyk
    *****

    Skvělý thriller potvrzující, že Španělům se v poslední době více daří na poli detektivních, krimi a napínavých snímků, než hororů, především duchařských. Zatímco si velkopodnikatel, který si může dovolit cokoliv (třeba vymazání svého jména ze všech policejních dokumentů), povídá se svojí obhájkyní, sledujeme jeho příběh o lásce a smrti. Funguje zde naprosto vše - herci, kamera, hudba a samozřejmě příběh, který si nechává překvapení až nakonec. Zdánlivě nevinný Doria má co skrývat...(31.3.2017)

  • Vančura
    ****

    Za mě dosti rozporuplný dojem - ten film umí skvěle vtáhnout do děje a celé je to natočeno velmi efektně, ale vykonstruovanost scénáře občas dosahuje míry téměř nesnesitelné. Předkládanému ději jednoduše nelze věřit ani při nejlepší možné vůli, a je to u mě hlavním důvodem, proč jsem byl z toho filmu nakonec tolik rozčarovaný. Na druhou stranu akceptuji, že zákony filmového světa se naší realitou řídit nemusí, a pokud se k filmu přistoupí čistě jako k odpočinkové zábavě, funguje to v podstatě bez výhrad. Neodpustil bych si asi jen svůj kritický názor vytvořený již před nějakým časem, že Mario Casas je herecky dost nemožný (naopak Bárbara Lennie je standardně výborná). Každopádně Oriol Paulo se jeví jako mimořádný talent, od něhož bych si v budoucnu dal klidně líbit něco dalšího.(7.7.2017)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 2. (Stanley619)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace