Reklama

Reklama

Nejsledovanější

  • angličtina Following (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jsme svědky generačního přerodu audiovizuální zábavy. Televizní produkci konkuruje nezávislá tvorba internetových tvůrců, kteří už stihli zaujmout v žebříčcích celebrit první místa. Rodiče panikaří, když jejich děti tráví celý den přimrzlé u obrazovek notebooků a smartphonů. Nejsledovanější je komunikačním mostem mezi dvěma generacemi. Co to vlastně znamená být YouTuberem? A proč se stali YouTubeři fenoménem, který má už dnes na společnost nepřehlédnutelný vliv? Celovečerní dokument poodhaluje tajemství jejich úspěchu a nahlédne do každodenních životů, které drží stranou kamery. Vyslechne názory všech, kterých se sledování a vytváření YouTube videí dotýká. Rodičů dětí, marketingových specialistů, sociologů, psychologů a samotných diváků. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (73)

PanZahadnyCZ 

všechny recenze uživatele

Tenhle dokument nemá příliš konkrétní výpovědní hodnotu, ale nemyslím si, že je na tom něco špatně. Podobným stylem, kdy lze ze záběrů cítit spíše kritičnost, sem tam nám někdo něco povídá do kamery, ale jinak jsou záběry spíše směřovány k tomu, aby si o nich udělal obrázek sám divák, točí i Vít Klusák, kterého já osobně vnímám jako jednoho z nejlepších dokumentaristů současnosti. Ačkoliv pořád přesně nevím, co si o tomto dokumentu myslet, rozhodně bych poukázal na jeho autora. Jiří Sádek mě už stylisticky zaujal svou Polednicí a myslím si, že tento mladý filmař má potenciál. Co se týče jeho pokusu natočit dokument o youtuberech, nedokážu říct, zda se mu film podařil či nikoliv. Působí to poměrně zdlouhavě a moc to nemá nápad, ale na druhou stranu tento dokument velmi dobře rezonuje v divákovi díky své otevřenosti a nevnucuje mu žádný názor. A jak zapůsobil tento dokument na mě? Prohlubil mé znechucení vůči současnému youtube fenoménu, vůči nezodpovědným rodičům, které nemají ponětí o tom, jak neproduktivně jejich děti tráví volný čas, a také jsem dospěl k poznání, že youtube je dost silný manipulační nástroj, který rodiče zatím bohužel berou na lehkou váhu, a který podmanivně oslovuje masy, v tomto případě většinou žactvo. Vliv bych klidně připodobnil ke vlivu marxismu na dělnickou třídu. Více se tu rozvášňovat nebudu, to si radši nechám do hospody k pivu, až budu zas nadávat na život, ale musím říct, že mě to poměrně rozesmutnilo. Holt současná realita. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Nebudu zde mluvit o tom, co si o celkovém yotube femonému myslím. Duležité je hlavně to, že Nejsledovanější jsou vhodní spíš pro televizi. Dát je do kina, byla trochu absurdní kampaň. Dokumentu totiž i přes standardní režii, chybí nějaké větší sdělení. Nicméně, i tak mě donutil na některé učinkující změnit názor. Pokuď byl záměr ukázat yotubery jako obyčejné lidské duše, tak mohu i říct, že se docela zdařil. A víc jsem od toho, ani očekávat nemohl. Takže dávám 3. ()

Reklama

Sabrewulf odpad!

všechny recenze uživatele

Kus hovna. Dokument o lidech, kteří umí akorát tak prd a jenom proto, že na sebe nějakým záhadným způsobem nabalili hromadu ultratupých dětiček (čti oveček), kteří jim to NIC žerou i s navijákem, tak si myslí, že jsou nějaké hvězdy. Ty vole, oni si to někteří fakt myslí!!! Třeba ta tupá kráva, co si myslí, jak není vtipná a zajímavá, přitom při sledování jejich ukázek jsem studem málem zalezl pod koberec. Šaškárna se šaškama. ()

radomiil 

všechny recenze uživatele

):-(přitom my nejsme ještě tolik vzdálená předchozí generace,ovšem takovéhle zabavení je vskutku mimo jakoukoli zdravou/normální realitu=jejich vnitřní svět patří do jiné dimenze a vlastně ani litovat se nějakým ospravedlňujícím způsobem nedají;natož aby jim měli pomáhat psychologové, kteří jsou i na toto krátcí aneb každý strůjce svého osudu*študovaná běs a hrůza ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Podle mě nepříliš zdařilý dokument, a to ze 2 důvodů. Jednak mi nepřišel informačně nějak zajímavý nebo dokonce přínosný. Člověk s orientací v tématu se tam v podstatě nemá šanci dozvědět něco nového. A za druhé mám osobně pocit, že spíše než o objektivní vystižení tématu zde šlo o to, že se tvůrci chtěli svézt na vlně jeho popularity (podobně jako např. v dokumentu zmíněný festival Utubering, který se jednak dovedně přisál na byznys s tímto fenoménem spjatý, a jednak ho vydatně podpořil). Čili s tím, jak se o existenci youtuberů dozvídá i poslední Franta Vaňous z Horní Dolní, se na jejich slávě chce přiživit kdekdo, to není nic nového pod sluncem - vystižení podstaty celého fenoménu jsem ale zatím od nikoho neslyšel (přičemž nemám na mysli jeho původ, který samozřejmě přišel ze zahraničí, jako všechno na českém internetu), a zatím se mi zdá, že je to prostě generační záležitost, kdy řekněme lidi nad 30 fenomén youtuberství nechápou a vysmívají se mu (odtud nízké hodnocení dokumentu na ČSFD, protože diváci nedokáží odlišit kritiku filmu od kritiky youtuberství jako takového), zatímco z mladších ročníků konzumují youtuberský obsah v podstatě všichni. Pokud jde o mě, youtubery zcela ignoruji a nezajímají mě (irituje mě už to samotné slovo youtuber, které mi přišel strašné), podobně jako mi je ukradená produkce českých televizí. Televizi zde zmiňuji záměrně - podle mě prostě teenageři přestali koukat na telku a místo ní sledují YouTube - přičemž oboje mi přijde jako srovnatelně podobná sračka. My jsme koukali v 90. letech na všechny ty debility v telce a měli svoje celebrity, dnešní mladí koukají pro změnu na YouTube a mají zase svoje celebrity - a samozřejmě budou vehementně tvrdit, že YouTube s televizí nesnese srovnání a že tvorba youtuberů - minimálně některých - je výrazně lepší než to, co běží v telce, a že sledovat někoho na YouTube není tak pasivní jako tupě zírat do bedny, protože na zhlédnuté video můžete reagovat nebo na něj dokonce natočit vlastní videoreakci atd. - tomu bych oponoval tím, že mi youtuberství naopak přijde horší než to sledování televize, protože na televizi jste měli svaté právo nadávat a nikdo vám to nebral, zatímco kritizovat youtubery je zcela nepřípustné, a kdo je kritizuje, ten "tomu nerozumí", a publikum sdružené kolem každého youtubera včetně jeho samého se chová jako sekta, která každou kritiku označí za hejt, a s hejtry se přece nikdo nebaví - tento nedostatek sebereflexe mi osobně přijde velmi zhoubný). Osobně se stejně nemůžu zbavit dojmu, že podstata úspěchu tohoto obsahu prostě spočívá v nenáročném, nebál bych se napsat až pokleslém vkusu teenagerů - lidi v tomhle věku mají prostě špatný vkus (my jsme kupříkladu četli Bravíčko a poslouchali příšerný devadesátkový pop), projde si tím většina z nás, a většině lidí to i zůstane do dospělosti. Samozřejmě netvrdím - jestliže obsah youtuberů ignoruji - že se mezi nimi nemůžou vyskytovat i kvalitní osobnosti (ten Kovy k ní má celkem nakročeno, alespoň jak na mě povrchně působí), ale ta masová popularita youtuberů, přinejmenším těch českých, tak jak se mi to jeví, je vyloženě postavena jednak na dovedném budování osobního brandu (pokud je silný, fanoušci pak logicky hltají i ta nejbanálnější videa, protože brand tvůrce jim poskytuje aureolu zajímavosti), jednak na sociální konformitě, sjíždění a kopírování aktuálních trendů, vycházení vstříc poptávce nenáročného publika, které disponuje dostatkem volného času, a konečně i ostentativní podpoře konzumentského stylu života, zbujnělého exhibicionismu, falešného pozlátka luxusu, produktů od Applu a nejčistší komerce jako takové - ve většině jejich produkce nelze rozeznat sponzorovaný obsah od toho přirozeného, což je jen další trend, který youtuberství kopíruje od dalších mediatypů prolezlých reklamou (příznačná mi kupříkladu přijde i podobnost youtuberů s tradičními "offline" celebritami, např. jejich velice pečlivé balancování mezi tím, co dalšího ze svého soukromí nadávkují publiku, a co si naopak budou střežit). Za sebe se tak bráním přiznávat youtuberství nějakou výlučnost, jak se snaží tvrdit tento dokument, a přijde mi jako jeden z mnoha výhonků současné pokleslé doby, která postavila nevkus, komerci a banality na piedestal. Jednou započatý úpadek se bude dál jen prohlubovat. () (méně) (více)

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Když štáb natáčel v USA, v San Franciscu, stala se nemilá věc. Zloději vykradli štábu auto. (sibuk)
  • Dokument byl původně koncipován jako časosběrný, což ve střihu nakonec není tolik patrné, ale hlavní hrdiny sledoval 6 let. Vzniklo 400 hodin materiálu, který musel být sestříhán. (hansel97)

Reklama

Reklama