Reklama

Reklama

Nejsledovanější

  • angličtina Following (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jsme svědky generačního přerodu audiovizuální zábavy. Televizní produkci konkuruje nezávislá tvorba internetových tvůrců, kteří už stihli zaujmout v žebříčcích celebrit první místa. Rodiče panikaří, když jejich děti tráví celý den přimrzlé u obrazovek notebooků a smartphonů. Nejsledovanější je komunikačním mostem mezi dvěma generacemi. Co to vlastně znamená být YouTuberem? A proč se stali YouTubeři fenoménem, který má už dnes na společnost nepřehlédnutelný vliv? Celovečerní dokument poodhaluje tajemství jejich úspěchu a nahlédne do každodenních životů, které drží stranou kamery. Vyslechne názory všech, kterých se sledování a vytváření YouTube videí dotýká. Rodičů dětí, marketingových specialistů, sociologů, psychologů a samotných diváků. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (73)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Pokud už točíte dokument, musíte umět zaujmout, aby se diváci těch 91 minut nenudili. Tohle zaujme cílovou skupinu (děti ve věku 7-14, zhruba) a zbytek se bude nudit. Přiznám se, že dva roky zpátky jsem sledoval asi 20 populárních českých youtuberů a dneska to jsou asi dva, na jejichž videa OBČAS kouknu. On problém youtube je spíš v něčem jiném, ale k tomu se dostanu později, teď zhodnotím dokument. Film je o tom, co vlastně znamená slovo youtuber. Fajn. A kvůli tomu se musí točit 91 minut trvající dokument? Ti starší se na to stejně nepodívají a poleze jim to na nervy. Jedna definice slova nacpaná do 91 minut nudy o naprosto obyčejných lidech, kteří kdyby neměli to štěstí, jsou stále obyčejnými lidmi a nikdo se za nimi neotočí. Jenže, hlavní problém je, že tenhle dokument je jednostranně zaměřený. Youtuberství je dle toho strašně kladné a v pohodě, děti se u toho baví, youtubery to baví (největší lež, rozeberu později) a když bude mít vaše děcko štěstí a prorazí, bude stát na pódiu vedle nich. Pokud to teda stihne do doby, než youtuberství úplně padne. Jenže tahle "práce" má i negativa, v dokumentu se zmínil snad jenom stalking. Děti si myslí, že když je tohle baví a budou mít štěstí, získají vysněnou práci - vydělávání peněz za nic. Youtuberství ale nevydrží věčně a za několik let nejspíš upadne v zapomnění a pak si osoby v dokumentu budou muset začít pracovat tak, jako ostatní. Samozřejmě, youtuberství uživí jenom některé, tolik peněz z toho fakt není. Co se týče výběru youtuberů, vybralo se to nejnezávažnější. Ale o takových TVTwixx, MikeJePan a spoustě dalších odpadů a lidí, ze kterých by si dítě příklad brát fakt nemělo nepadlo ani půl slova, jako jo, v jedné části to bylo skryto, takže neznalí nepoznají naprosto nic. Nejhorší je ale fakt, že tenhle film vysvětlí základy a na hlubší otázky jako třeba "Proč je to takový trend?" nebo "Je to skutečně něco, čeho by se měli děti držet?" se z vysoka se*e. Celek vypadá spíš jako reklama než jako dokument, ale to je jedno, děti nemají tušení, co je má obsahovat dokument, hlavně že je tam KOVY pane bože!!!!! A teď ke slíbenému problému youtube - dřív to bylo místo, kde si každý mohl nahrát cokoli. Video z dovolené, někdo natočil svého pejska... Teď je to byznys. Pochybuji, že youtubery to ještě baví, vsadím se, že se za svá stará videa stydí a za svoji nynější tvorbu se budou za rok stydět taky. Víte jak poznáte youtubera, kterého to fakt baví? Natáčí dál, i když ho už skoro nikdo nesleduje. Takového člověka to fakt baví. Problém je ve fanoušcích, kteří čerpají názory, informace, všechno od svých vzorů. Nechtěně kopírují jejich videa a hlášky, v komentářích se vždycky snaží být ukrutně vtipní a ke svým haterům (hater je dneska i člověk, co vám něco vytkne) jsou někdy i extrémně vulgární. Nenapíšu konkrétní příklad, nechce se mi to cenzurovat. A někdy fanoušci narazí třeba na 60 let starého pána, co pracuje jako dřevorubec a natáčí si videa někde ze z Zlatých Hor. Jenže nedělá to moderně jako youtubeři a tak mu klidně ve videu vynadávají. Fanoušci se prostě dokáží chovat jako hovada, pohádat se jenom kvůli tomu, kdo je lepší a kdo horší. Pak mezi fanoušky koluje takový mýtus, že na youtube musí nahrávat Co se youtuberů týče - je to neskutečně trapná zábava, občas se něco vtipného najde, ale nespoléhejte na to. Celý tenhle trend je tak pro děti zhruba do 17 let, pokud jste dost dětinští. Pro starší se tady nic nenajde. Jednu dobu na youtube vládne nějaký trend. Někdy jsou v trendu ti, co na všechno nadávají, pak je to youtube válka (dva youtubeři se hádají mezi sebou a jejich fanoušci taky = sračka) a pak má zase každý fidget spinner a loví Pokémony (na aplikaci = další volovina). To tak zhruba stačí, pak existuje ještě na youtube věc, co se jmenuje trendy a většinou tam poznáte peklo samotné, když koukáte na ta videa tam. No, to asi stačí, rozepsal jsem se až moc. Zkrátka dokument je spíš reklama a neskutečně nudí, pokud nejste dítě a nesledujete to většinu svého volného času. () (méně) (více)

Djoker odpad!

všechny recenze uživatele

Možná jsou nejsledovanější, ale nejzábavnější jsou reakce na jejich film. Stále existuje množství jedinců, kterým fenomén youtuberů z nějakého důvodu unikl. Možná jen čekali, že jde o další blbost, která rychle skončí, ale teď zběsile hledají příčiny jeho vzniku a zatím nepřicházejícího konce. Dovolím si tedy odhalit to tajemství. Můžou za to ti malí neandrtálci, které má jistě řada z diváků doma. To oni denně s chutí hltají haldu hoven produkovanou výše uvedenými umělci, protože jejich život se zúžil na prostor mezi mobilem a tabletem. Někdo to stádo musel zabavit, a tak přišli oni. Youtubeři. ()

Reklama

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Ne, nezbláznil jsem se. Ať má tahle reklama Jútubu (dokument to totiž není ani náhodou) třeba 300% a vidí ji co nejvíc lidí. Hlavně teda rodiče, protože vaše děti si dneska myslí, že jsou pro někoho vzorem proto, že na sebe míří telefonem. Neříkám, že jsou tím pádem všichni hloupí, ale není sakra zajímavější vědět, jak vypadá strom nebo kámen, než co je to hejtovat a vlogovat? Koukat se na svět skrz telefon je jako souložit přes zeď a já jsem zatraceně rád, že pocházím z generace, která trefí do kina bez aplikace a sdílí život s lidmi, ne s monitorem. ()

PanZahadnyCZ 

všechny recenze uživatele

Tenhle dokument nemá příliš konkrétní výpovědní hodnotu, ale nemyslím si, že je na tom něco špatně. Podobným stylem, kdy lze ze záběrů cítit spíše kritičnost, sem tam nám někdo něco povídá do kamery, ale jinak jsou záběry spíše směřovány k tomu, aby si o nich udělal obrázek sám divák, točí i Vít Klusák, kterého já osobně vnímám jako jednoho z nejlepších dokumentaristů současnosti. Ačkoliv pořád přesně nevím, co si o tomto dokumentu myslet, rozhodně bych poukázal na jeho autora. Jiří Sádek mě už stylisticky zaujal svou Polednicí a myslím si, že tento mladý filmař má potenciál. Co se týče jeho pokusu natočit dokument o youtuberech, nedokážu říct, zda se mu film podařil či nikoliv. Působí to poměrně zdlouhavě a moc to nemá nápad, ale na druhou stranu tento dokument velmi dobře rezonuje v divákovi díky své otevřenosti a nevnucuje mu žádný názor. A jak zapůsobil tento dokument na mě? Prohlubil mé znechucení vůči současnému youtube fenoménu, vůči nezodpovědným rodičům, které nemají ponětí o tom, jak neproduktivně jejich děti tráví volný čas, a také jsem dospěl k poznání, že youtube je dost silný manipulační nástroj, který rodiče zatím bohužel berou na lehkou váhu, a který podmanivně oslovuje masy, v tomto případě většinou žactvo. Vliv bych klidně připodobnil ke vlivu marxismu na dělnickou třídu. Více se tu rozvášňovat nebudu, to si radši nechám do hospody k pivu, až budu zas nadávat na život, ale musím říct, že mě to poměrně rozesmutnilo. Holt současná realita. ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Šestice youtuberů se v dokumentu zdá být povětšinou sympatická a rozumná, takže proti nim nic. Ani proti jejich video tvorbě, která se zdá být určená hlavně dětem a mládeži do patnácti let. Nejsledovanější je nicméně jako takový velice povrchní a plochý, zcela selhává ve vysvětlení, proč je natáčení videí na YouTube takový fenomén, proč je to takové kontroverzní téma a proč se tolik dětí kouká na tvorbu svých oblíbenců s takovým nadšením a neskrývanou oddaností. K youtuberům se dokument staví zcela nekriticky, ba naopak je konstantně vychvaluje, jací jsou úžasní, a to i prostřednictvím výpovědí jejich fanoušků, takže to místy vypadá spíš jako self-promo na zakázku, než jako dokument. Což moc nevadí, protože cílovými diváky jsou zřejmě právě fanoušci, kteří se pouze těší na nové obrazové materiály se svými oblíbenými youtubery a nějakou hlubší sondu do české YouTube scény beztak neočekávají. A těm bude film pravděpodobně velmi vyhovovat. Delší recenze ZDE. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Poprvé v českém filmu se sami diváci stali spoluautory filmu určeného pro kina. (ČSFD)
  • Když štáb natáčel v USA, v San Franciscu, stala se nemilá věc. Zloději vykradli štábu auto. (sibuk)

Reklama

Reklama