Reklama

Reklama

V tomto dokumentu sledujeme po dobu jednoho kalendářního roku život tzv. youtuberů. Jde o lidi, kteří mají na webové stránce youtube.com vlastní účet, na který nahrávají vlastní videa s různorodou tématikou. Tento film se zaměřuje na ty nejznámější youtubery – Gabrielu Heclovou alias Gabrielle Hecl, Nikolu Čechovou alias Shopaholic Nicol, Petra Floriána alias Pedra, sestry Ehrenbergerovy (Nicole a Lucie) alias A Cup of Style a Karla Kováře alias Kovyho. Youtubeři jsou pro současnou mladou generaci velkými vzory, nicméně pro ty starší jsou to pouze šašci. Rodiče nechápou, co se dětem na youtuberech líbí. V tomto dokumentu jsou zachyceny názory dětí, dospělých a pak i přímo rodinných příslušníků jednotlivých youtuberů, kteří také kolikrát nechápou, čemu se to jejich potomci věnují. Někteří youtubeři se věnují módě, jiní natáčí příspěvky o kulturních akcích, někdo vytváří vlastní pořady a Pedro se například natáčí při hraní her. Děti si dokážou v takové skupině vždy najít někoho, ke komu vzhlížejí. Dokonce se konají velké akce, na které děti chodí, aby youtubery viděly naživo. Rodiče na takových akcích většinou trpí a nudí se. V dokumentu hrají hlavní role především youtubeři, kteří vyprávějí o svém životě, o svojí kariéře, o tom, co je žene vpřed. Na konci pořadu se dozvíme, co se s youtubery po natáčení pořadu stalo. Někteří skončili, jiní pokračují dále a Kovy se dokonce přestěhoval do zahraničí a nyní natáčí své pořady v angličtině, čímž si získal výrazně širší publikum. (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (73)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Rád bych se podíval na film, který české youtuberství vysvětluje a dochází k pozitivnímu závěru (byť pro mě něco stěží představitelného). Bohužel Nejsledovanější k němu dochází jen proto, že klouže po povrchu, nepokládá opravdu palčivé otázky a nepoukazuje na opravdové problémy - zcela propadá té jízdě, kterou zažívají hrdinové, a odmítá si vůči ní udělat víc než jen předstíraný odstup (lepší by bylo rovnou odstup ani nepředstírat). Přitom to neposkytuje odpověď ani na otázku: Proč na to děti koukají a co ti lidi umí? Kritiku to odmítá a vysvětluje výhradně jako generační nepochopení - takže v důsledku to je především svědectvím absurdní prázdnoty youtuberství a pasivní agresivity vůči kritice PS: Na anglicky mluveném Youtubu sleduju nemálo pořadů, nejsem proti té platformě vymezený, ale jde vždy o youtubery, kteří se rozvíjejí v nějakém konkrétním oboru, něco umí a něco vědí - prázdnota lidí představených tímto dokumentem není prázdnota platformy, ale jen její české do sebe zahleděné, sebereflexe neschopné reality. A vzhledem k tomu, že tenhle dokument je jejich mluvčím, ne jejich pozorovatelem (k čemuž jde dojít i na základě vyjádření tvůrců), vztahuju tuhle kritiku i na Nejsledovanějšího. 40 % ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

KINO Lucerna/// Obsazení 5/10 Děj 6/10 Hudba 5/10 Kamera 6/10/// PLUS:film určený fanouškům, vhodný pro děti, kteří by rádi svým rodičům ukázaly co je na těch YouTuberech tak cool MÍNUS: díky zacílení pro fanoušky určený pouze malému okruhu diváků./// Shrnutí: Poměrně zručně natočený dokument o současných možnostech sebeprezentace dnešní mládeže, kdy si až po shlédnutí filmu připustíte sílu tohoto fenoménu./// Celkem 56%/// ()

Reklama

Djoker odpad!

všechny recenze uživatele

Možná jsou nejsledovanější, ale nejzábavnější jsou reakce na jejich film. Stále existuje množství jedinců, kterým fenomén youtuberů z nějakého důvodu unikl. Možná jen čekali, že jde o další blbost, která rychle skončí, ale teď zběsile hledají příčiny jeho vzniku a zatím nepřicházejícího konce. Dovolím si tedy odhalit to tajemství. Můžou za to ti malí neandrtálci, které má jistě řada z diváků doma. To oni denně s chutí hltají haldu hoven produkovanou výše uvedenými umělci, protože jejich život se zúžil na prostor mezi mobilem a tabletem. Někdo to stádo musel zabavit, a tak přišli oni. Youtubeři. ()

johnn333 

všechny recenze uživatele

Natažená televizní repka je pořád televizní repka. Tvůrci se bohužel nezmůžou na nic lepšího a objevnějšího než obyčejné rozhovory, filmařsky je to děsná, mechanická nuda. Nejzajímavější "ukončení kariéry" jedné z youtuberek je odbyto titulkem na konci. Chápu, že to chtělo říct, že youtubeři jsou taky lidi, to ale přece nestačí. 40% ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Ne, nezbláznil jsem se. Ať má tahle reklama Jútubu (dokument to totiž není ani náhodou) třeba 300% a vidí ji co nejvíc lidí. Hlavně teda rodiče, protože vaše děti si dneska myslí, že jsou pro někoho vzorem proto, že na sebe míří telefonem. Neříkám, že jsou tím pádem všichni hloupí, ale není sakra zajímavější vědět, jak vypadá strom nebo kámen, než co je to hejtovat a vlogovat? Koukat se na svět skrz telefon je jako souložit přes zeď a já jsem zatraceně rád, že pocházím z generace, která trefí do kina bez aplikace a sdílí život s lidmi, ne s monitorem. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Dokument byl původně koncipován jako časosběrný, což ve střihu nakonec není tolik patrné, ale hlavní hrdiny sledoval 6 let. Vzniklo 400 hodin materiálu, který musel být sestříhán. (hansel97)
  • Poprvé v českém filmu se sami diváci stali spoluautory filmu určeného pro kina. (Stoka)
  • Když štáb natáčel v USA, v San Franciscu, stala se nemilá věc. Zloději vykradli štábu auto. (sibuk)

Reklama

Reklama