Režie:
Jiří SádekKamera:
Antoan PepelanovHudba:
Jan MaxiánHrají:
Karel Kovář, Gabriela Heclová, Nikola Čechová, Petr Florián, Lucie Ehrenbergerová, Nicole Ehrenbergerová, Martin Carev, Milan Peroutka ml. (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Jsme svědky generačního přerodu audiovizuální zábavy. Televizní produkci konkuruje nezávislá tvorba internetových tvůrců, kteří už stihli zaujmout v žebříčcích celebrit první místa. Rodiče panikaří, když jejich děti tráví celý den přimrzlé u obrazovek notebooků a smartphonů. Nejsledovanější je komunikačním mostem mezi dvěma generacemi. Co to vlastně znamená být YouTuberem? A proč se stali YouTubeři fenoménem, který má už dnes na společnost nepřehlédnutelný vliv? Celovečerní dokument poodhaluje tajemství jejich úspěchu a nahlédne do každodenních životů, které drží stranou kamery. Vyslechne názory všech, kterých se sledování a vytváření YouTube videí dotýká. Rodičů dětí, marketingových specialistů, sociologů, psychologů a samotných diváků. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (73)
Dokument o dnešním fenoménu, kterým jsou youtubeři a humbuk kolem nich, kdy se z obyčejných lidí/dětí stávají uměle vytvořené celebrity. Pro mnohé nepochopitelné (kdokoliv starší 30 let) pro jiné styl života (od 12 let níž). Každopádně, ačkoliv se člověk nic moc nedozví, dokument ani není nijak kontroverzní, ale přesto je docela zajímavý a nejedná se o zbytečnost, kterou jsem očekával. ()
Rád bych se podíval na film, který české youtuberství vysvětluje a dochází k pozitivnímu závěru (byť pro mě něco stěží představitelného). Bohužel Nejsledovanější k němu dochází jen proto, že klouže po povrchu, nepokládá opravdu palčivé otázky a nepoukazuje na opravdové problémy - zcela propadá té jízdě, kterou zažívají hrdinové, a odmítá si vůči ní udělat víc než jen předstíraný odstup (lepší by bylo rovnou odstup ani nepředstírat). Přitom to neposkytuje odpověď ani na otázku: Proč na to děti koukají a co ti lidi umí? Kritiku to odmítá a vysvětluje výhradně jako generační nepochopení - takže v důsledku to je především svědectvím absurdní prázdnoty youtuberství a pasivní agresivity vůči kritice PS: Na anglicky mluveném Youtubu sleduju nemálo pořadů, nejsem proti té platformě vymezený, ale jde vždy o youtubery, kteří se rozvíjejí v nějakém konkrétním oboru, něco umí a něco vědí - prázdnota lidí představených tímto dokumentem není prázdnota platformy, ale jen její české do sebe zahleděné, sebereflexe neschopné reality. A vzhledem k tomu, že tenhle dokument je jejich mluvčím, ne jejich pozorovatelem (k čemuž jde dojít i na základě vyjádření tvůrců), vztahuju tuhle kritiku i na Nejsledovanějšího. 40 % ()
Možná jsou nejsledovanější, ale nejzábavnější jsou reakce na jejich film. Stále existuje množství jedinců, kterým fenomén youtuberů z nějakého důvodu unikl. Možná jen čekali, že jde o další blbost, která rychle skončí, ale teď zběsile hledají příčiny jeho vzniku a zatím nepřicházejícího konce. Dovolím si tedy odhalit to tajemství. Můžou za to ti malí neandrtálci, které má jistě řada z diváků doma. To oni denně s chutí hltají haldu hoven produkovanou výše uvedenými umělci, protože jejich život se zúžil na prostor mezi mobilem a tabletem. Někdo to stádo musel zabavit, a tak přišli oni. Youtubeři. ()
Kus hovna. Dokument o lidech, kteří umí akorát tak prd a jenom proto, že na sebe nějakým záhadným způsobem nabalili hromadu ultratupých dětiček (čti oveček), kteří jim to NIC žerou i s navijákem, tak si myslí, že jsou nějaké hvězdy. Ty vole, oni si to někteří fakt myslí!!! Třeba ta tupá kráva, co si myslí, jak není vtipná a zajímavá, přitom při sledování jejich ukázek jsem studem málem zalezl pod koberec. Šaškárna se šaškama. ()
Ne, nezbláznil jsem se. Ať má tahle reklama Jútubu (dokument to totiž není ani náhodou) třeba 300% a vidí ji co nejvíc lidí. Hlavně teda rodiče, protože vaše děti si dneska myslí, že jsou pro někoho vzorem proto, že na sebe míří telefonem. Neříkám, že jsou tím pádem všichni hloupí, ale není sakra zajímavější vědět, jak vypadá strom nebo kámen, než co je to hejtovat a vlogovat? Koukat se na svět skrz telefon je jako souložit přes zeď a já jsem zatraceně rád, že pocházím z generace, která trefí do kina bez aplikace a sdílí život s lidmi, ne s monitorem. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (5)
- Dokument byl původně koncipován jako časosběrný, což ve střihu nakonec není tolik patrné, ale hlavní hrdiny sledoval 6 let. Vzniklo 400 hodin materiálu, který musel být sestříhán. (hansel97)
- Přezdívky jednotlivých youtuberů: Karel Kovář - Kovy, Petr Florián - Pedro, Nikola Čechová - Shopaholic Nicol a Gabriela Heclová - Gabrielle Hecl. (ČSFD)
- Jedná se o první celovečerní film o youtuberech. (DA_NO)
Reklama