poster

Nejsledovanější

  • anglický

    Following

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Najsledovanejší

Dokumentární

Česko, 2017, 91 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kamca_
    ***

    Nevim no, moc mi to jako dokument nepřišlo ... A co si myslím o tom celém youtube fenoménu? O těch lidech vůbec nevím, co si myslet. Přiznávám se, že občas na nějaký video taky kouknu, ale že bych u toho seděla celý hodiny jako ty děti, co byly ve videu, to fakt ne ... Některá tvorba se mi líbí. I když mi přijde, že většina těch lidí točí jen blbosti. Málokdo to fakt umí. A to nemluvím jen o youtuberech, co byly v tomto dokumentu. Někdy mi přijde, že tohle všechno moc umění není. Videa celkově sledují hlavně děti do 15ti let a je docela šílený si uvědomit, že youtuběři jsou pro ně nějakým způsobem hrdinové. Myslím, že jsou to obyčejní lidi, co se jednou začali nudit a tak začali točit videa, vydělávat si tak a pak ty peníze utrácet za drahý auta apod ... Pak mi přijde docela ujetý se tím vším ještě chlubit na sociálních sítích a ve vlogu ... Dnešní doba je vážně zvláštní. Lidi by měli jít spíš ven než koukat celý hodiny tupě na youtube. A nemyslím si, že je dobrý nápad takhle ve filmu ukazovat svoji rodinu a děti ... Ale je to jejich volba ... Pak ať se potom nediví, že ztratí svoje soukromí. Toť asi vše, co jsem k tomu chtěla napsat. 50%.(23.2.2018)

  • Deimos
    ***

    KINO Lucerna/// Obsazení 5/10 Děj 6/10 Hudba 5/10 Kamera 6/10/// PLUS:film určený fanouškům, vhodný pro děti, kteří by rádi svým rodičům ukázaly co je na těch YouTuberech tak cool MÍNUS: díky zacílení pro fanoušky určený pouze malému okruhu diváků./// Shrnutí: Poměrně zručně natočený dokument o současných možnostech sebeprezentace dnešní mládeže, kdy si až po shlédnutí filmu připustíte sílu tohoto fenoménu./// Celkem 56%///(23.9.2017)

  • johnn333
    **

    Natažená televizní repka je pořád televizní repka. Tvůrci se bohužel nezmůžou na nic lepšího a objevnějšího než obyčejné rozhovory, filmařsky je to děsná, mechanická nuda. Nejzajímavější "ukončení kariéry" jedné z youtuberek je odbyto titulkem na konci. Chápu, že to chtělo říct, že youtubeři jsou taky lidi, to ale přece nestačí. 40%(17.9.2017)

  • anicin
    **

    Cenim zamer, ze vubec neco vzniklo, no, akorat film nema zadne tema - “youtuberi” preci nejsou zadne tema, youtuberi jsou samotne medium. Je pochopitelně velmi tezke vydolovat neco pikantniho z lidi, kteri se v podstate dokumentaci svych zivotu zivi, ale prave proto nemuze dokument o youtuberech fugovat jako klasicky dokument a je nesmyslne film postavit na tech postavach. Jde v podstate jen o lehkou biografii a zakulisi nekolika vybranych ceskych youtuberu, ale pritom proto, ze nic podobneho zatim nevzniklo, mel dokument moznost vzit situaci vice zesiroka, vice do hloubky. Byvalo by mozna lepsi se nad timhle zamyslet a povenovat se youtuberstvi treba prave v korelaci s tim, jaky vliv z hlediska sociologie/psychologie/filozofie maji soc site na nejmladsi generaci, nebo treba natocit dokument vylozene o vlivu vloggeru na marketingove strategie spolecnosti a jejich promenu za uplynule desetileti.... Velka skoda, ze se nekterych temat (generacni stret, soukromi, idealizace a vzory...) dotkne film jen tak zdalky, povrchne; lide, co se v problematice neorientuji, se nezorientuji, zatimco lide, co se orientuji, se u filmu nudi. Btw velmi spatna je hudba, tak spatna, az to vypada jako koncept - ze tvurci vybrali ty nejvice cheesy pianka v hudebni bance, zrovna tak, jak to delavaji youtuberi.(2.4.2018)

  • honajz2
    *

    Pokud už točíte dokument, musíte umět zaujmout, aby se diváci těch 91 minut nenudili. Tohle zaujme cílovou skupinu (děti ve věku 7-14, zhruba) a zbytek se bude nudit. Přiznám se, že dva roky zpátky jsem sledoval asi 20 populárních českých youtuberů a dneska to jsou asi dva, na jejichž videa OBČAS kouknu. On problém youtube je spíš v něčem jiném, ale k tomu se dostanu později, teď zhodnotím dokument. Film je o tom, co vlastně znamená slovo youtuber. Fajn. A kvůli tomu se musí točit 91 minut trvající dokument? Ti starší se na to stejně nepodívají a poleze jim to na nervy. Jedna definice slova nacpaná do 91 minut nudy o naprosto obyčejných lidech, kteří kdyby neměli to štěstí, jsou stále obyčejnými lidmi a nikdo se za nimi neotočí. Jenže, hlavní problém je, že tenhle dokument je jednostranně zaměřený. Youtuberství je dle toho strašně kladné a v pohodě, děti se u toho baví, youtubery to baví (největší lež, rozeberu později) a když bude mít vaše děcko štěstí a prorazí, bude stát na pódiu vedle nich. Pokud to teda stihne do doby, než youtuberství úplně padne. Jenže tahle "práce" má i negativa, v dokumentu se zmínil snad jenom stalking. Děti si myslí, že když je tohle baví a budou mít štěstí, získají vysněnou práci - vydělávání peněz za nic. Youtuberství ale nevydrží věčně a za několik let nejspíš upadne v zapomnění a pak si osoby v dokumentu budou muset začít pracovat tak, jako ostatní. Samozřejmě, youtuberství uživí jenom některé, tolik peněz z toho fakt není. Co se týče výběru youtuberů, vybralo se to nejnezávažnější. Ale o takových TVTwixx, MikeJePan a spoustě dalších odpadů a lidí, ze kterých by si dítě příklad brát fakt nemělo nepadlo ani půl slova, jako jo, v jedné části to bylo skryto, takže neznalí nepoznají naprosto nic. Nejhorší je ale fakt, že tenhle film vysvětlí základy a na hlubší otázky jako třeba "Proč je to takový trend?" nebo "Je to skutečně něco, čeho by se měli děti držet?" se z vysoka se*e. Celek vypadá spíš jako reklama než jako dokument, ale to je jedno, děti nemají tušení, co je má obsahovat dokument, hlavně že je tam KOVY pane bože!!!!! A teď ke slíbenému problému youtube - dřív to bylo místo, kde si každý mohl nahrát cokoli. Video z dovolené, někdo natočil svého pejska... Teď je to byznys. Pochybuji, že youtubery to ještě baví, vsadím se, že se za svá stará videa stydí a za svoji nynější tvorbu se budou za rok stydět taky. Víte jak poznáte youtubera, kterého to fakt baví? Natáčí dál, i když ho už skoro nikdo nesleduje. Takového člověka to fakt baví. Problém je ve fanoušcích, kteří čerpají názory, informace, všechno od svých vzorů. Nechtěně kopírují jejich videa a hlášky, v komentářích se vždycky snaží být ukrutně vtipní a ke svým haterům (hater je dneska i člověk, co vám něco vytkne) jsou někdy i extrémně vulgární. Nenapíšu konkrétní příklad, nechce se mi to cenzurovat. A někdy fanoušci narazí třeba na 60 let starého pána, co pracuje jako dřevorubec a natáčí si videa někde ze z Zlatých Hor. Jenže nedělá to moderně jako youtubeři a tak mu klidně ve videu vynadávají. Fanoušci se prostě dokáží chovat jako hovada, pohádat se jenom kvůli tomu, kdo je lepší a kdo horší. Pak mezi fanoušky koluje takový mýtus, že na youtube musí nahrávat Co se youtuberů týče - je to neskutečně trapná zábava, občas se něco vtipného najde, ale nespoléhejte na to. Celý tenhle trend je tak pro děti zhruba do 17 let, pokud jste dost dětinští. Pro starší se tady nic nenajde. Jednu dobu na youtube vládne nějaký trend. Někdy jsou v trendu ti, co na všechno nadávají, pak je to youtube válka (dva youtubeři se hádají mezi sebou a jejich fanoušci taky = sračka) a pak má zase každý fidget spinner a loví Pokémony (na aplikaci = další volovina). To tak zhruba stačí, pak existuje ještě na youtube věc, co se jmenuje trendy a většinou tam poznáte peklo samotné, když koukáte na ta videa tam. No, to asi stačí, rozepsal jsem se až moc. Zkrátka dokument je spíš reklama a neskutečně nudí, pokud nejste dítě a nesledujete to většinu svého volného času.(28.12.2017)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace