Reklama

Reklama

Nejsledovanější

  • angličtina Following (festivalový název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jsme svědky generačního přerodu audiovizuální zábavy. Televizní produkci konkuruje nezávislá tvorba internetových tvůrců, kteří už stihli zaujmout v žebříčcích celebrit první místa. Rodiče panikaří, když jejich děti tráví celý den přimrzlé u obrazovek notebooků a smartphonů. Nejsledovanější je komunikačním mostem mezi dvěma generacemi. Co to vlastně znamená být YouTuberem? A proč se stali YouTubeři fenoménem, který má už dnes na společnost nepřehlédnutelný vliv? Celovečerní dokument poodhaluje tajemství jejich úspěchu a nahlédne do každodenních životů, které drží stranou kamery. Vyslechne názory všech, kterých se sledování a vytváření YouTube videí dotýká. Rodičů dětí, marketingových specialistů, sociologů, psychologů a samotných diváků. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (73)

Kamca_ 

všechny recenze uživatele

Nevim no, moc mi to jako dokument nepřišlo ... A co si myslím o tom celém youtube fenoménu? O těch lidech vůbec nevím, co si myslet. Přiznávám se, že občas na nějaký video taky kouknu, ale že bych u toho seděla celý hodiny jako ty děti, co byly ve videu, to fakt ne ... Některá tvorba se mi líbí. I když mi přijde, že většina těch lidí točí jen blbosti. Málokdo to fakt umí. A to nemluvím jen o youtuberech, co byly v tomto dokumentu. Někdy mi přijde, že tohle všechno moc umění není. Videa celkově sledují hlavně děti do 15ti let a je docela šílený si uvědomit, že youtuběři jsou pro ně nějakým způsobem hrdinové. Myslím, že jsou to obyčejní lidi, co se jednou začali nudit a tak začali točit videa, vydělávat si tak a pak ty peníze utrácet za drahý auta apod ... Pak mi přijde docela ujetý se tím vším ještě chlubit na sociálních sítích a ve vlogu ... Dnešní doba je vážně zvláštní. Lidi by měli jít spíš ven než koukat celý hodiny tupě na youtube. A nemyslím si, že je dobrý nápad takhle ve filmu ukazovat svoji rodinu a děti ... Ale je to jejich volba ... Pak ať se potom nediví, že ztratí svoje soukromí. Toť asi vše, co jsem k tomu chtěla napsat. 50%. ()

Djoker odpad!

všechny recenze uživatele

Možná jsou nejsledovanější, ale nejzábavnější jsou reakce na jejich film. Stále existuje množství jedinců, kterým fenomén youtuberů z nějakého důvodu unikl. Možná jen čekali, že jde o další blbost, která rychle skončí, ale teď zběsile hledají příčiny jeho vzniku a zatím nepřicházejícího konce. Dovolím si tedy odhalit to tajemství. Můžou za to ti malí neandrtálci, které má jistě řada z diváků doma. To oni denně s chutí hltají haldu hoven produkovanou výše uvedenými umělci, protože jejich život se zúžil na prostor mezi mobilem a tabletem. Někdo to stádo musel zabavit, a tak přišli oni. Youtubeři. ()

Reklama

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Nemohu se ubránit dojmu, že se dokument trochu veze na komerční vlně vzedmuté novými marketingovými kanály internetu, kde se novodobým bavičem může stát kdokoli. Tato velmi prostinká lidová tvorba z podstaty věci logicky oslovující hlavně věkovou kategorii "9 mínus", může u někoho budit úvahy o úpadku kultury či při pohledu do archívu ČT nostalgii po Jů a Hele nebo postavičce jménem Čertík Bertík._____No ale viděno z druhé strany: pokud někomu v jeden osudový okamžik náhodou ujely nohy a právě odehrál svou tisícdvěstěprvní partii Člověče nezlob se, pikal pětsekrát, schován pod postelí byl dvěstěkrát, ve skříni stopadesákrát, nakonec mu asi vůbec nebude vadit, když k tomu všemu alespoň na dvě hodiny z počítače vyjukne jutuberský mírně retardovaný čertík bertík. ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Film je úkaz sám. Ale zpracování nezajímavé a nezáživné. Klouže po líbivém povrchu. Dobrý film by měl znejišťovat a objevovat. Až v závěru se objeví kritičtější sebereflexe. Zaskočí chování rodičů malých fanoušků , které nevyvede z míry, že jejich děti papouškují po svých idolech prázdné fráze. Škoda že tahle ambiciózní skleníková generace interiérových v posledních letech přivedla ke krachu zničila 90% diskoték a tanečních klubů když si o víkendech vystačí s blitím nesmyslů na sociálních sítích. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Podle mě nepříliš zdařilý dokument, a to ze 2 důvodů. Jednak mi nepřišel informačně nějak zajímavý nebo dokonce přínosný. Člověk s orientací v tématu se tam v podstatě nemá šanci dozvědět něco nového. A za druhé mám osobně pocit, že spíše než o objektivní vystižení tématu zde šlo o to, že se tvůrci chtěli svézt na vlně jeho popularity (podobně jako např. v dokumentu zmíněný festival Utubering, který se jednak dovedně přisál na byznys s tímto fenoménem spjatý, a jednak ho vydatně podpořil). Čili s tím, jak se o existenci youtuberů dozvídá i poslední Franta Vaňous z Horní Dolní, se na jejich slávě chce přiživit kdekdo, to není nic nového pod sluncem - vystižení podstaty celého fenoménu jsem ale zatím od nikoho neslyšel (přičemž nemám na mysli jeho původ, který samozřejmě přišel ze zahraničí, jako všechno na českém internetu), a zatím se mi zdá, že je to prostě generační záležitost, kdy řekněme lidi nad 30 fenomén youtuberství nechápou a vysmívají se mu (odtud nízké hodnocení dokumentu na ČSFD, protože diváci nedokáží odlišit kritiku filmu od kritiky youtuberství jako takového), zatímco z mladších ročníků konzumují youtuberský obsah v podstatě všichni. Pokud jde o mě, youtubery zcela ignoruji a nezajímají mě (irituje mě už to samotné slovo youtuber, které mi přišel strašné), podobně jako mi je ukradená produkce českých televizí. Televizi zde zmiňuji záměrně - podle mě prostě teenageři přestali koukat na telku a místo ní sledují YouTube - přičemž oboje mi přijde jako srovnatelně podobná sračka. My jsme koukali v 90. letech na všechny ty debility v telce a měli svoje celebrity, dnešní mladí koukají pro změnu na YouTube a mají zase svoje celebrity - a samozřejmě budou vehementně tvrdit, že YouTube s televizí nesnese srovnání a že tvorba youtuberů - minimálně některých - je výrazně lepší než to, co běží v telce, a že sledovat někoho na YouTube není tak pasivní jako tupě zírat do bedny, protože na zhlédnuté video můžete reagovat nebo na něj dokonce natočit vlastní videoreakci atd. - tomu bych oponoval tím, že mi youtuberství naopak přijde horší než to sledování televize, protože na televizi jste měli svaté právo nadávat a nikdo vám to nebral, zatímco kritizovat youtubery je zcela nepřípustné, a kdo je kritizuje, ten "tomu nerozumí", a publikum sdružené kolem každého youtubera včetně jeho samého se chová jako sekta, která každou kritiku označí za hejt, a s hejtry se přece nikdo nebaví - tento nedostatek sebereflexe mi osobně přijde velmi zhoubný). Osobně se stejně nemůžu zbavit dojmu, že podstata úspěchu tohoto obsahu prostě spočívá v nenáročném, nebál bych se napsat až pokleslém vkusu teenagerů - lidi v tomhle věku mají prostě špatný vkus (my jsme kupříkladu četli Bravíčko a poslouchali příšerný devadesátkový pop), projde si tím většina z nás, a většině lidí to i zůstane do dospělosti. Samozřejmě netvrdím - jestliže obsah youtuberů ignoruji - že se mezi nimi nemůžou vyskytovat i kvalitní osobnosti (ten Kovy k ní má celkem nakročeno, alespoň jak na mě povrchně působí), ale ta masová popularita youtuberů, přinejmenším těch českých, tak jak se mi to jeví, je vyloženě postavena jednak na dovedném budování osobního brandu (pokud je silný, fanoušci pak logicky hltají i ta nejbanálnější videa, protože brand tvůrce jim poskytuje aureolu zajímavosti), jednak na sociální konformitě, sjíždění a kopírování aktuálních trendů, vycházení vstříc poptávce nenáročného publika, které disponuje dostatkem volného času, a konečně i ostentativní podpoře konzumentského stylu života, zbujnělého exhibicionismu, falešného pozlátka luxusu, produktů od Applu a nejčistší komerce jako takové - ve většině jejich produkce nelze rozeznat sponzorovaný obsah od toho přirozeného, což je jen další trend, který youtuberství kopíruje od dalších mediatypů prolezlých reklamou (příznačná mi kupříkladu přijde i podobnost youtuberů s tradičními "offline" celebritami, např. jejich velice pečlivé balancování mezi tím, co dalšího ze svého soukromí nadávkují publiku, a co si naopak budou střežit). Za sebe se tak bráním přiznávat youtuberství nějakou výlučnost, jak se snaží tvrdit tento dokument, a přijde mi jako jeden z mnoha výhonků současné pokleslé doby, která postavila nevkus, komerci a banality na piedestal. Jednou započatý úpadek se bude dál jen prohlubovat. () (méně) (více)

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Jedná se o první celovečerní film o youtuberech. (DA_NO)
  • Když štáb natáčel v USA, v San Franciscu, stala se nemilá věc. Zloději vykradli štábu auto. (sibuk)

Reklama

Reklama