poster

Páv se zlatým okem

  • anglický

    Reflections in a Golden Eye

  • český

    Odlesky ve zlatém oku

    (festivalový název)

Drama / Thriller

USA, 1967, 108 min

Režie:

John Huston

Předloha:

Carson McCullers (kniha)

Scénář:

Gladys Hill

Producenti:

John Huston, Ray Stark

Střih:

Russell Lloyd

Scénografie:

Stephen B. Grimes

Kostýmy:

Dorothy Jeakins
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pohrobek
    *****

    Strhující drama manželství, jež nemělo vzniknout. Marlon Brando pátrající po svém vlastním já tu podal herecký výkon, který zastínil vybranou Hustonovu režii, střídající tempa a spíše pozvolna, ovšem nevyhnutelně spějící k fatálnímu rozuzlení. Konflikt, napětí, nešťastně propletené vášně z postav přímo sálají; dívat se na na chlapáka si hrajícího Branda je neskutečný požitek. I Elizabeth Taylor se své role zhostila na výbornou, její postava vcelku milé, avšak dost přízemní paničky s rozpolceným Brandem ale srovnávána být nemůže. Snímek, ve kterém každý detail cosi znamená, který dnes ztratil dost ze své kontroverze, avšak nic ze svých kvalit.(4.8.2006)

  • agathon
    ***

    Pozvolné, skoro únavné tempo vyprávění. Symbolický filmařský jazyk plný běloušů cválajících podzimním lesíkem, nahých mužských těl sedících v sedle černoušů a neidentifikovatelných detailů vševidoucího zlatého oka. Huston se v tomhle filmu pokusil jít v symboličnosti a mnohoznačnosti výpovědi snad nejdál v celé své kariéře a téměř úplně tady opustil pole fyzické akce. Veškeré drama přesunul do nitra svých postav, respektive na jejich nehybné nebo naopak extaticky vytržené tváře. Elizabeth taylorová jako andělská mrcha. Marlon Brando jako velitel vojenské základny objevující ve světě svalů, železné disciplíny a chlapského soužití taje svojí sexuality Film o ožehavém tématu, které dnes vyhrává Oscary, ale v době svého vzniku (tedy v době dosluhujícího Hayesova mravnostního kodexu alias filmové autocenzury) musel zavánět kacířskou hranicí. Skvěle natočené, chlapák Brando v roli, v jaké ho jinde neuvidíte, přesto strašně rozvleklé a navíc při své obraznosti překvapivě vyprázdněné. Škola filmového estetizmu.(20.7.2006)

  • kubilov
    ****

    To by mě tedy zajímalo, kolik herců by dokázalo odehrát takového zoufalce, jakým je zde postava majora Pendertona, s tak neuvěřitelně mocným charismatem.. možná tak nanejvýš tři, přičemž Marlon Brando by byl tím úplně prvním a nejlepším. Brando hraje očima, Elizabeth Taylor zase tělem, Huston kouzlí s "barevnou" kompozicí a vojenské prostředí zase obstarává depresivní stránku filmu. Skutečně neobvyklá studie nefungujícího manželství, které bylo již od začátku odsouzeno k záhubě.(13.6.2014)

  • Mulosz
    ****

    Nadprumerne psychologicke drama, jemuz k nejlepsimu hodnoceni chybi vyvarovani se obcasne zdlouhavosti a opakujicich se motivu (zvlast hysterie Liz Taylor, ktera misto, aby se neustale stupnovala, misty spise stagnuje). Jinak mam takovy pocit, ze jsem jeste Liz Taylor ve filmech z teto doby nevidel v jine roli nez je tato - neuroticka hysterka se vztahem k alkoholu (Kdo se boji Virginie Woolfove...). Marlon Brando byl ve filmu takovy, jaky byl, v podstate nemusel hrat, stacilo, aby se dival. A dival se dobre.(20.7.2006)

  • T2

    Rozpočet $4,5milióna(3.5.2009)

  • - Role majora Weldona Pendertona (Marlon Brando) byla původně zamýšlena pro Montgomeryho Clifta. Studio však odmítlo Clifta pojistit kvůli jeho problémům s drogami a alkoholem, ale Elizabeth Taylor, která hrála Leonoru, pojištění zařídila sama. Bohužel Clift zemřel na selhání srdce ještě před zahájením natáčení. (everlong)

  • - Robert Forster v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace