poster

High Life

  • Německo

    High Life

  • Francie

    High Life

  • USA

    High Life

  • Polsko

    High Life

  • Velká Británie

    High Life

  • Slovensko

    High Life

  • Nový Zéland

    High Life

  • Kanada

    High Life

  • Austrálie

    High Life

Drama / Sci-Fi / Psychologický

Německo / Francie / USA / Polsko / Velká Británie, 2018, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz2
    ***

    Na tohle jsem se celkem těšil, i přes negativní hodnocení a negativní recenze. Taky jsem se tu dočetl, že film prý začíná koncem (což je lež) a zjistil jsem, že Claire Denis je tu jinými brána jako špatná režisérka a jinými jako dobrá, no, já od ní znám jenom dva filmy a to jsem je ani neviděl, jenom vím, že existují. Takže do toho jsem šel s tím, že uvidím, co z toho vyleze. Začátek na mě působil zbytečně utahaně, nic moc se tam nedělo, ale po asi 25 minutách se to zvedlo a mě ta pomalá atmosféra filmu začala bavit, i když pár utahaných částí tady je. Pasažéři na lodi mohli být dost zajímaví, když má jít o trestance odsouzené k smrti, ale na to, aby je někdo promyslel, na to se tu kašlalo. U asi dvou lidí máme vysvětleno, co udělali a o těch ostatních nevíme nic. Většina postav tu jenom je, protože tu prostě je, někteří tu jsou jenom proto, aby tu udělali něco zvráceného nebo jenom zdechli. Ono obecně je na té posádce vidět, že většina jsou zvrhlé povahy, včetně té doktorky, která tu testuje na všech lidskou sexualitu. A to se tady projevuje často, dojde i k znásilnění a taky se dozvíme, odkud pochází to děcko, co vidíme hned na začátku filmu. Jelikož ale část s posádkou je flashbackem (co trvá hodinu filmu), takže to taky dospěje ke konci, kde několik postav spáchá sebevraždu bez nějakého důvodu (ačkoli cesta pilotky k černé díře je jedna z nejlepších scén filmu) a u některých postav se ani nedozvíme, co se s nimi stalo. Třeba u toho černocha, který je tu mimochodem nejsympatičtější ze všech (a co udělal se samozřejmě nedozvíme), tak ten tu jen je, protože tu je, občas se objeví a pak úplně zmizí. Zabil se? Zabil ho Monte? Co se s ním stalo? Ne, to nikdo neřekne, diváku domysli si to sám, na to tady není prostor, přitom by to mohlo zaplnit hluchá místa, která tady prostě jsou. Poslední půlhodina mě ale bavila hodně a čekal jsem, jak to celé vyvrcholí, a naštěstí, s koncem jsem spokojený. Nakonec se mi i ten film líbil, sice některé scény mi tu lezly na nervy, některé mi přišli utahané a jsou tu nelogičnosti, ale i tak to bylo docela dobrý. Pattinson tu dokonce i nějak hraje a jeho role v tom filmu překvapivě funguje, což bych od někoho, kdo se do historie filmu navždy zapsal jako ten upír ze Stmívání, fakt nečekal. Pravda, není to pro každého, většinu diváků to znudí, někteří nepřekousnou sexuální scény, ale já s tím filmem jsem ve finále překvapivě spokojený. Sice tu je dost chyb, ale jako celek, když odmyslím nelogičnosti, to celkem drželo pohromadě a ani to nebylo blbé. Silné 3*, až se mi to rozleží v hlavě, možná dám víc.(27.4.2019)

  • honajz
    **

    Podmanivá hudba i vizuál, podle mne slušná výprava. Ale co mi ten film chce vlastně říct? Od nějakých tuláků se dostaneme k jako že posedlosti za každou cenu přežít? To spolu souvisí asi jako jazz s heavy metalem. Navíc o postavách se nic moc vlastně pořádně nedozvíme kromě pár povrchních detailů a znaků, ale nic o jejich charakteru. Některé postavy jen tak zmizí z děje. Na začátku filmu máme scénu, kde se chlápek nerozpakuje z kryokomory vyházet šest kolegů, snad by i sám skočil, ale uřvané děcko, které ho dohání k šílenství, to bude chránit? Ono hodně matkám v reálu jeblo, když jejich děcko neustále dny a noci řvalo, až je vyhodily z okna - a tady chlápek popraví kolegy, div ne sebe, ale ve vztahu k děcku je klidný? By mě zajímalo, jestli paní režisérka má vlastní dítě. A kde kurnik se vzal na lodi druhý skafandr přímo dělaný na tu holku, když na začátku zbyl skafandr jen jeden? A když se doktorka odpálila sama do vesmíru, jak to, že ji na začátku vyhazoval z kryokomory? A ten konec - předsmrtná představa? Takže to celé k ničemu nevedlo a ten život sakra neochránili? Tak o čem ten film teda byl? O smrti po všech možných snahách? Nihilismus? No, tak děkuji pěkně, fakt pozitivní. Nehledě na to, že se ten film dějově táhne jak sopel z nosu.(12.5.2019)

  • filmfanouch
    ****

    V současnosti se najde spoustu herců, jejíž kariérní vývoj je zajímavý a vyplatí se ho sledovat. A kdybych měl vybrat aktuálně nejzajímavější vývoj tak vyberu vývoj Roberta Pattinsona. Tento sympatický brit se už pár let pokouší vymanit ze stínů svých legendárních rolí Cedrika Diggoryho respektive Edwarda Cullena (něco podobného co aktuálně zažívá Daniel Radcliffe, který se snaží vymanit ze stínu Harryho Pottera). Pattinson si tak vybírá především projekty, které se hodně prodávají skrz herecké výkony. Objevil se ve Vodě pro slony, Ztraceném městě Z nebo Dobrých časech a příští rok se objeví v novince Christophera Nolana. Ještě před Nolanem se ale Pattinson objevil ve sci-fi High Life. Aktuálně 72-letá režisérka (21. 4. oslaví 73 let) Claire Denis se rozhodla že nabídne filozofickou sci-fi o podstatě sexu a života. Od začátku byla jasné, že půjde o kontroverzní kousek a že rozhodně nebude sedět každému. High Life opravdu není film pro každého a nepřekvapilo mně, že lidé uprostřed projekce odcházeli. Já si to ale celý neskutečně užil a zbaštil ji i s navijákem. Pattinson dle mně předvedl zatím svůj nejlepší výkon za celou kariéru (v Nolanovi má co překonávat) a definitivně dokázal, že časy Twilight Ságy jsou pryč. High Life je Interstellar pro lidi v sexuální výchově pokročilé. Nejedná se sice o takový masterpiece jako v případě zmíněné Nolanovky a rozhodně má výrazně víc děr, pár paralel se ale najít dá..... Srdcem příběhu je Monte v podání Roberta Pattinsona a vztah s jeho dcerou. Monte si o sobě nemyslí, že by měl otcovské vlohy, uvědomuje je si, že je tak trochu magor a otcem se v podstatě stane proti své vůli. Jakmile se ale malá Willow narodí, Monte se rozhodne, že se o ní postará jak by to měl správný táta dělat. Denis napsala i scénář (společně s Jean-Paulem Fargeauem a Geoffem Coxem) a vztah mezi Montem a Willow neskutečně lidský. To malé batole je mimochodem opravdu šikovné a působí neskutečně přirozeně. A chemie mezi ní a Pattinsonem funguje tak neskutečně, že bych chvilkama uvěřil, že je ta malá Pattinsonovou dcerou v reálu. Neskutečně jede taky Juliette Binoche, která dokáže být ve svých 55 letech sexy a uhrát sexem posedlou vědkyni. Nechci se moc rozepisovat, jelikož by měl Ladislav Špaček pokáral, že takováto slova do recenze filmu nepatří, takže jenom řeknu, že se to musí vidět! Kdo nemá žaludek na pánské zadky, ženské poprsí a především mnoho a mnoho spermatu, měl by rozhodně zůstat doma. Kdo se ale do filmu zadívá, High Life už ho nemůže pustit. Na to je svou drzostí High Life až příliš zajímavý a divákovi nedá se film dokoukat. Pochopím, že po druhé třetině už někdo nemusí popadnout dech a říct, že na tohle do prdele nemá, na druhou stranu je ale těžké se do filmu skutečně nezamilovat. Je to vlastně celou dobu tak přes čáru, že by člověk čekal, že ve finále půjde ještě dál. Ve finále tak může třetí třetina zklamat, já jsem se ale nenechal pustit si posledního záběru... Je to plné krásných kamerových záběrů, na malý rozpočet slušných efektů a zajímavého soundtracku. Ve finále bych možná chtěl aby byl film trochu delší a vysvětlil nějaké mezery ve vyprávění, otevřený konec mě ale neurazil, spíše naopak. High Life asi není film, který bych nutně potřeboval vidět znova, jsem ale rád, že jsem ho viděl. Do normální distribuce jde jinak film až 25.4.2019, takže kdybyste po Avengers: Endgame nevěděli co dál, ve vedlejším sále můžete narazit právě na High Life.....(24.3.2019)

  • RUSSELL
    *

    Úmorně nudné a nezáživné sci-fi drama, jenž dělá vše proto, aby diváka co nejrychleji otrávilo a vzbudilo v něm nezájem vnímat děj. Nesmyslně zvolený způsob nelineárního vyprávění, které je zde zcela kontraproduktivní a zbytečné. Ono by z toho námětu nejspíš šlo udělat něco kloudného, ale Claire Denis chtěla být za každou cenu artová a antidivácká, a proto natočila film, který docení tak akorát pár domýšlivců a stádo povýšených kritiků.(14.10.2018)

  • Lukoboss
    *

    Naprosto nudná a ubíjející záležitost, která se snaží být tak umělecká, až z toho vznikla naprostá sračka. C. Denis tak moc jde za filozofickým přesahem, až najednou zjistíte, že to je o ničem, že se tam nic neděje a že je vám vlastně úplně jedno, co se tam stane. Kdyby ta loď jen přes hodinu sama letěla vesmírem a jinak nic, vyšlo by to nastejno. Pro mě v tom nebyla žádná emoce, která by mě strhla, která by mnou zacloumala. Nevím, navíc se dost skáče v různých časových úsecích, takže to nějakýmu přehledu taky nepřidá. Za mě nepovedená záležitost, takovou nudu jsem dlouho nezažil.(29.4.2019)

  • - Pro roli Monteho (Robert Pattinson) byl také zvažován i Daniel Craig. (Stoka)

  • - V procesu psaní scénáře spolupracovala Claire Denis s francouzským astrofyzikem a filozofem Aurélienem Barrauem, který se specializuje na astrofyziku částic, černé díry a kosmologii. (Stoka)

  • - Původní scénář byl dlouhý jen 30 stran – velká část rozhodnutí a změn proběhla při natáčení. (Stoka)