Režie:
Johnny MartinKamera:
David StragmeisterHudba:
Frederik WiedmannHrají:
Nicolas Cage, Anna Hutchison, Talitha Eliana Bateman, Don Johnson, Deborah Kara Unger, Joshua Mikel, Elena Sanchez, Michael Papajohn, Emily Sandifer (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Čtvrtého července se v pozdních nočních hodinách vrací domů z venkovní slavnosti Teena Maguireová (Anna Hutchisonová) s dvanáctiletou dcerou Bethie (Talitha Batemanová). Nad hlavou jim svítí měsíc a probleskují zbloudilé petardy z ohňostrojů, jejichž praskání je stále slyšet ve vzduchu. Rozhodnou se vydat zkratkou přes oblíbené a neklidné místo, které Teena často navštěvovala na střední škole. Nebyl to ovšem dobrý nápad, protože tam narazí na bandu zločinců, kteří Teenu brutálně znásilní a Bethie tomu musí s hrůzou přihlížet. Jako první dorazí na místo činu detektiv John Dromoor (Nicolas Cage), který se s Teenou krátce předtím seznámil. Je to vdovec a válečný veterán, který má osobní zájem na tom, aby bylo spravedlnosti učiněno za dost, zvláště poté, co si gang najme úlisného, protřelého právníka Jaye Kirkpatricka (Don Johnson), který je podle všeho schopen muže očistit. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (91)
Hned na začátku se divák přesvědčí o platnosti klišé, že když začne nějaká vedlejší postava mluvit o tom, že se na něco těší nebo něco udělá, do dvou minut je po ní. První hvězdička je za Annu Hutchisonovou, kvůli které jsem se na to díval, druhá za scénu, v níž katolický kněz doporučuje matce dvou sexuálních útočníků toho nejlepšího obhájce slovy: "Dělal už osmnáct případů pro Vatikán." ()
Já se přiznám, že mám sadistickou slabost pro tyhle nízkorozpočtová béčka, které se snaží být hrozně závažná a snaživý režisér se v nich snaží vehementně uplést z hovna bič, ale ty sračky se mu rozpatlávaj po prstech, padaj na zem a když už držej u sebe, tak vůbec nemrskaj jak by měly. Vengeance: Never Go Fully Retard Name má pár efektních, nekompromisních scén a záběrů, které dávají najevo, že na rozdíl od zbytku štábu alespoň režisér bral celý projekt alespoň trochu vážně. Takže například úvodní (a jinak úplně zbytečné) chytání padoucha či odpravení posledního zloducha donutí uznale pokývat hlavou. Zbytek je strašnej maglajz s příšerným vedením herců nevalných kvalit (kdo obsadil matku násilnických bratří zaslouží odevzdat castingovou průkazku), podivuhodným řazením scén a bez jakékoli gradace. Vidět ale po delší době zase Nicolase Cage v něčem takovym je paráda srovnatelná s návštěvou muzea mučících nástrojů, takže jsem smířlivý. ()
Film nie je zlý účasťou Nicolasa Cagea, ten si robí to, čo furt, a neškodí jeho obsahu. Ale citový kalkul so zbytočným nátlakom na diváka je tak očividný, že sa mi tu najviac nakoniec zhnusila samotná obeť znásilnenia. Tešil som sa aspoň na kvalitný právny spor, ten ale zbytočne odbočil ku krvavej pomste. ()
Co se Cage týče, tak nic novýho. Zase vejral jak vyoraná myš. Ale jinak mě tohle béčko plné vyčichlých tváří docela bavilo. Skupinka vidláků byla nádherně na pěst, svůj prostor tu dostal Johnsonův slizký právník a když se to tak vezme kolem a kolem, tak Cage se s tím nakonec taky sympaticky nemazal. Jo, dokázal bych si to představit jako soudní thriller s revenge vložkou a v tomhle ohledu zamrzí, že to nevzal do ruky někdo renomovanější, ale sakra točil to režisér Skeleton Mana a ve světle toho se vlastně jedná o filmový skvost. 60% ()
To jsem si zas naběhl. Marně jsem doufal v hodnocení 54% (u filmů s Cagem rozhodně silný nadprůměr) a místo toho jsem dostal polomrtvého Cage,který oplývá energií asi jako pacient po lobotomii.Dále opravdu skvělý a originální příběh o znásilnění dívky a následném soudním procesu.....zápletka kterou jen tak nikde neuvidíte.A hlavní hrdinka? ...no ze začátku působí velice sympaticky než se z ní ale bohuzel stane duševně narušena osoba. Prostě ve filmu není nic co by mohlo zaujmout, takže mi nezbývá než tenhle film vřele nedoporučit. Za mne 30%. ()
Reklama