Reklama

Reklama

Nebe peklo Lucie

(TV film)
všechny plakáty
TV spot

Obsahy(1)

Dramatický padesátý rok života nejslavnější české zpěvačky Lucie Bílé. Jako Lucie Bílá dosáhla všeho, čeho mohla. Jen ne úcty, o kterou jí tolik jde. Ve svém padesátém roce se tedy rozhodla opustit roli Lucie Bílé a vrátit se sama k sobě – k Haně Zaňákové. Najde tím i klid v duši a lásku, kterou tak hledá, nebo jde vlastně jen o další projekt? „Představovala jsem si, že to bude rok plný oslav, ale byl plný obrovských a těžkých zkoušek," říká Lucie Bílá. Štáb režisérky Terezy Kopáčové s ní strávil 12 měsíců, ve kterých musela zvládnout smrt maminky, tři vlastní mediální smrti, největší koncert i největší průšvih své kariéry. Čím větší výšky a hlubší propady, tím víc bojuje se samotou, ke které se odsoudila. „K lásce jsem si čuchla, ale opravdu jen na 5 minut. Nejde to," přiznává Lucie Bílá ve filmu Nebe peklo Lucie. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (37)

Torpid 

všechny recenze uživatele

Spíš nežli o dokumet se jedná o sebeprezentaci, ale ono to ve výsledku je stejně zajímavé. Lucie Bílá je natolik nevyrovnaná osobnost, že v pohodě sama svým monologem utáhne celou délku filmu. Vlastně jsem se jí celou dobu snažil amatérsky diagnostikovat, což mě bavilo. Ježíš za nás zemřel a Lucie se za nás rozdala /jak několikrát ve filmu sama připomene/. Po jejím koncertě si lidi naplnění láskou dávají přednost do dveří. To je pak už jen krůček od Mesiášského komplexu říznutého komplexem nízkého vzdělání a s polevou velké 30 ti leté slávy a s ní spojené izolace. Když totiž nezpíváte jenom písničky, ale především šíříte Lásku, to pak je asi těžké přijmout jakoukoli kritiku, protože ten kdo vás odmítá zároveň odmítá i univerzální dobro. Možná by to uklízení / Lucii v dokumentu láká profese uklízečky/ na pár let skutečně pomohlo. ()

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Lucii Bílou si pamatuju z klipu, který se odehrával na Petříně, a její album Jampadampa jsem před patnácti lety poslouchala do omrzení. Časy se mění a z Lucie se mezitím stala ostře sledovaná celebrita, kterou chce každý vidět, slyšet, hodnotit a probírat její soukromý život (takže všichni víme, že moc chce miminko, ale mít ho nemůže). Co mi ale dokument Nebe peklo Lucie ukázal, je, že Lucie jede na krev. Zpívání a koncerty jsou pro ni víc než partner (v době natáčení na mě působilo, jako by partnerský život vzdala) a pro dobrý koncert udělá nemožné. Pak jsou tu ale všechny ty růžence, andělíčci, srdíčka, lidičky, Václavové Klausové, knězi (mmch to, jak se chovala k Czendlikovi na Andělech se mi úplně nelíbilo, na druhou stranu se asi nic jiného nedalo čekat). No a pak je tu celý ten bengál okolo Andělů a Ortela... Myslím, že ani tohle Lucka Bílá úplně dobře neustála. Bílá je jako Gott - je to profík, ale její osobní život by měl zůstávat jen jí. Tím myslím, že ona sama by měla chtít nechat si ho jen pro sebe. Tenhle dokument tak totiž nepůsobí: mám z něj pocit jako při zpovědi, kdy Lucie/Hana mluví o Lucii Bílé. ()

Reklama

hrudka 

všechny recenze uživatele

Říkám si, jak moc relevantní vlastně je hodnotit dokument. Špatný, nebo dobrý? Režisérka patrně ukazuje Lucii Bílou tak, jak Hana Zaňáková chce. Nejspíš nezáměrně ji občas zobrazí ve vlastním sebestředném světě, přičemž je z toho obviněna mediální scéna. Ačkoli jsem byl z alba Hana docela potěšen, dojem z filmu je slabší. Chybí sebekritika. Chybí kritický pohled jak ze strany hudebních publicistů, kteří by její úspěch dali do kontextu, tak ze strany nejbližších přátel, takže se z dokumentu dozvíme jenom to, co si o sobě a o svém okolí myslí Hana Zaňáková/Lucie Bílá. Nakonec nesmělý vtip ve scéně, kde figuruje bývalý prezident Václav Klaus jako "přítel", ledacos vysvětluje. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

K Lucii Bílé nepociťuji žádné sympatie ani antipatie, ale mrzí mě, že režisérka možnost natáčet v její bezprostřední blízkosti nezužitkovala lépe, resp. že neměla přesnější představu, jak chce film pojmout. Na jedné straně neretušovaný zákulisní časosběr, plně vytěžující dramatický potenciál přihodivších se situací (zrušení koncertu), na straně druhé nekriticky glorifikující sekvence, stylizované tak, jako kdyby se odehrávaly přímo v hlavě hlavní aktérky. Pokud už jsme svědky nějakého krizového momentu, je kontextem „překreslen“ tak, že z něj Bílá, které patří první i poslední slovo, vychází jako oběť (velké trémy, mediálního tlaku, samoty…). Jen zcela výjimečně do kamery promluví (bez její přítomnosti) někdo jiný než Bílá, kdo by zpěvaččinu pozici zhodnotil z odstupu. Po celou dobu tudíž sledujeme Lucii Bílou, jak ji vnímá Lucie Bílá. Oproti mnohem podnětnějšímu (a méně milosrdnému) dokumentu o Richardu Müllerovi vznikl solipsistický portrét umělkyně, kterou občas přemůžou její emoce. Nemá velkou vypovídací hodnotu a neponechává moc prostoru pro diskuzi. 50% ()

gonga 

všechny recenze uživatele

No spíš to tedy bylo to peklo, já samozřejmě chápu, že za takovou dobu se člověk často nevyhnutelně stane obětí sebe sama, ale sledovat to takřkav přímém přenosu? Tolik, tolik, tolik Lucie, tou se nedalo vydržet. Co dělala režisérka, to fakt nevím, film vypadal jako self promo Lucie Bílé v její režii. Nicméně fanoušky jistě uspokojí, ostatní budou jen nevěřícně zírat na jedno velké WTF. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama