Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Jae-il JungHrají:
Kang-ho Song, Seon-gyoon Lee, Yeo-jeong Jo, Hye-jin Jang, Woo-shik Choi, So-dam Park, Seung-min Hyeon, Hyun-jun Jung, Myeong-hoon Park, Keun-rok Park (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Černá komedie režiséra Bong Joon-hoa (Snowpiercer, Okja) sleduje chudou, ale mazanou čtyřčlennou rodinu, která se rozhodne infiltrovat do bohaté domácnosti byznysmena Parka. Co se může stát, když se setkají dva tak odlišné světy? Originální dílo mistrovsky pracuje s prvky thrilleru, dramatu i satiry a přináší vtipný a nepředvídatelný divácký zážitek. Parazit byl oceněný Zlatou palmou a podle mnohých ohlasů se tak stal nejzábavnějším vítězem festivalu v Cannes od dob Pulp Fiction. (Aerofilms)
(více)Recenze (900)
Asi nejsem typický konzument takového filmu. Oskara nechápu. První hoďka ušla, přišlo mi to relativně zábavné, ikdyž né originální. Druhá půlka vyloženě nuda, že jsem myslel, že to snad nedokoukám a závěr slátanina. ()
Tak tohle jsem nečekal. ()
No po všech těch nadšených ohlasech jsem hodně zklamanej. Zvláštní humor i nadsázka, kterou jsem nebyl schopnej za celou dobu naladit . Přitom řekněme 3/4 filmu se mi líbila vychcanost ,,parazitů" a jejich rozehraná hra. A byl jsem moc zvědavej kam to povede a ono to vlastně nikam nevede :-) Zhruba od sklepních scén až do vyústění mi to přišlo tak strašně pitomý, že se mi tomu nechtělo ani věřit. Asi se můžeme bavit o nějakých hlubších úmyslech o sociálních rozdílech apod., ale ten konec ?! Prostě nic, spíš zklamání ať se snažím sebevíc. ()
Som extrémne prekvapený, aký originálny kúsok sa Korei podaril. Extrémna dramatická komédia, pri ktorej som sa váľal smiechom. Snáď na ten až moc presladený koniec naprosto famózny film, ktorý si istotne toho Oscara zaslúžil. Jedno z najväčších prekvapení roka 2019 a tiež jeden z najlepších filmov roka, ak nie aj najlepší. ()
,,Může vypadat jako ovce, ale uvnitř dřímá liška.“ Od Parazita jsem měl jistá očekávání, protože jsem již před tím viděl Pečeť vraha. Jenže v té byla sociální kritika pouze doplňkem ke krimi příběhu, v Parazitovi jde čistě o kritiku společnosti (nejen jihokorejské), která rozevírá nůžky mezi bohatými a chudými. Jenže to by nebyl Pon, kdyby to bylo trapně černobílé. V Parazitovi divák zjistí, že paraziti jsou vlastně všichni, bohatí i chudí. Chudoba ani bohatství lidi nedělá lepší. Žánrově se tento film pohybuje od komedie až po horor a to s překvapivou lehkostí. Výsledkem je chladně vykreslená šedá realita, ve které není místo pro dobré konce. Pochválit musím také kameru, která se postarala o velmi chytře postavené kompozice, které diváka dráždí k přemýšlení. Parazit je výborný film, o kterém budu ještě dlouho přemýšlet. ()
Moc jsem od tohohle nečekal a nakonec jsem se bavil celou dobu. Rodinka byla pěkně vychcaná :) 85% ()
Nijak zásadně se mi to nelíbilo. Hlavně ten námět, který tu všichni opěvují. Sledujeme jednu hodně vyčůranou rodinu, která se infiltruje k jiný, bohatý, ale totálně tupý. Vlastně kdyby se tam dostali bez podvodů, je všechno v pořádku. Ale oni chtěli víc a víc, vlastně všechno. A to je problém, který s tím filmem mám. Prostě tomu nevěřím ani chvilku, že by někdo byl tak blbý, aby si ničeho nevšiml. No a závěr je už jen dokonání celého zmaru. Velmi nadhodnocený film, alespoň pro mě. ()
85 %. Originalita a režijní preciznost se nedá Parazitovi v žádném případě upřít. Poměrně průzračná alegorie s výstižnými narážkami – tu na zbohatlého a duševně prázdného hostitele, tu na chudého a vychytralého příživníka. Víc mě asi bavila černokomediální, scenáristicky nijak převratná první polovina než thrillerové drama druhé půlky, kde se v některých pasážích dalo napětí krájet. Práce s kamerou vůči očekávání a podezřívavosti diváka skvělá. Nemůžu si ale pomoct, nelogické až ukvapené vyústění a slabý emoční apel mi brání přiklepnout pátou hvězdu. S uzurpací festivalových i jiných cen nicméně nemám sebemenší problém. ()
Doslova parazitska rodinka. Dobře natočené. Za mě oscary zasloužene. 8/10 ()
Za dva roky (pokud teda záznamy zde neklamou) jsem viděl 60 korejských filmů a 7 seriálů. Spousta z nich je naprosto neznámých, některé jsou známější a něco točil Kim Ki-duk (to je pro mě úplně jiná kategorie). Nic ale nemělo za sebou ocenění a díky tomu i PR jako Parazit. Za ty dva roky jsem dal šestkrát pět hvězdiček, tedy minimálně šest filmů bylo lepších než toto. Dokonce jsem jsem znal i Pong Džun-hoa, protože jsem viděl jeho Matku a Okju. Oba ty filmy nebyly špatné, Okja byla úplně jiná, Matka na první pohled trochu příbuzná sociálním zakotvením, ale nešla tak do hloubky a dřeň jako Parazit. Vždy mě na korejských filmech fascinovala ta až nezdravá úslužnost a podlézavost vůči bohatým lidem. Zde je to trochu obráceno naruby a snaží se je hlavně ojebávat. Celé to je fantasticky napsané a zahrané. Zároveň jsem nedal plný počet, protože ve mně zůstal pocit, že tomu prostě něco chybí. Jen nedokážu popsat co. Ty scény, kdy se rodina z dokonalých konspirátorů stane nekňuby a celé si to zkazí? Možná. ()
Přeceňovaná ptákovina. ()
Tarantino po korejsky? Film, který vstřebal tak dokonale současné západní kulturní vzorce, že autenticky korejské jsou zde snad jen fyziognomie herců. Což o to, natočeno je to zručně a pro současný většinový globální divácký vkus i atraktivně. Jen přemýšlím, jestli je vůbec ještě nějaký kvalitativní rozdíl mezi americkými Oscary a Zlatou palmou z Cannes. ()
asi teda nejsem fajnsmekr. prvni polovina fakt dobry, ve 3/4 jsem si zacinal rikat ze se to zacina srat a zaverecne vyusteni v naprosto zbytecny masakr jsem vubec nepochopil. Smysl switche z celkem vtipne komedie v supervazny jatka me proste nebavil, tenhle zpusob vygradovani umi Tarantino, tady mi to prislo hloupe a nasroubovane. ()
Jednoznačne film roka! ()
Jiný kraj, jiný mrav. Stačí ale, aby to byl KOREJSKÝ film, a hned tu máme tlupu pozeru s plnou palbou. Vážně?! ()
I přes renomé a doporučování ze všech světovejch stran mě to dokázalo odzbrojit. Pan Pon se teda předved. Namíchat takový množství žánrů a stylů bez ztráty soudržnosti je opravdu počin. Moc se mi nedařilo hádat, jakym směrem se bude příběh ubírat, přesto každá událost, každý rozhodnutí postav, byť bizarní, působily zcela samozřejmě, jako logický vyústění událostí předchozích. Až je zpětně k nevíře, jak lehce a suverenně střídá jedna šílenost druhou, aniž by to člověk vnímal. Zorientovat se mi daří až po opuštění světa, do kterýho jsem byl dokonale vtažen navzdory tomu, že nebylo komu fandit. A čím víc o Parazitovi přemýšlim, tím mi přijde lepší. ()
Až na pár nejasností a príšerne naivnej bohatej rodinky bolo všetko prekvapivo v poriadku. Juhokórejský BORGMAN sa môže pýšiť perfektným parazitným kvartetom, trefným scenárom a nádherne budovateľným príbehom, ktorý nakoniec vyvrcholí tarantinovským záverom v kaluži krvi. Nechýbala ani narážka na severného suseda Kima :). ()
Do kina jsem šel s notnou dávkou nedůvěry, páč asijských filmů jsem moc neviděl, ale už po pár chvílích ji nahradil úsměv na tváři, kterej trval třičtvrtě filmu, aby ho pak po zbytek vystřídal výraz jakože cotodoprdeleje a jak tohle může dopadnout?! To už mi narozdíl od několika jedinců v sále vůbec vtipný nepřišlo a já se opět utvrdil v tom, že místo abych zápolil s pochopením cizí kultury, kolikrát nerozumím ani tý svojí a že některý lidi jsou fakt hovada. Každopádně jsem ale odcházel s hodně pozitivním dojmem ze skvěle vymyšlenýho, zahranýho, natočenýho a ohudebnělýho bijáku s několika fakt vynikajícíma scénama, u kterýho mi vážně chyběla snad jen jedna věc ....nuda. 85%. ()
Překvapivě vtipnej a napínavej korejskej thriller ale není to asi úplně můj šálek kávy. ()
Děsně překombinovaná nuda, za slabé dvě hvězdy. Nesympatické postavy, rádoby absurdní scénář a nepovedená sociální kritika. Naah. ()