Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Jae-il JungHrají:
Kang-ho Song, Seon-gyoon Lee, Yeo-jeong Jo, Hye-jin Jang, Woo-shik Choi, So-dam Park, Seung-min Hyeon, Hyun-jun Jung, Myeong-hoon Park, Keun-rok Park (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Černá komedie režiséra Bong Joon-hoa (Snowpiercer, Okja) sleduje chudou, ale mazanou čtyřčlennou rodinu, která se rozhodne infiltrovat do bohaté domácnosti byznysmena Parka. Co se může stát, když se setkají dva tak odlišné světy? Originální dílo mistrovsky pracuje s prvky thrilleru, dramatu i satiry a přináší vtipný a nepředvídatelný divácký zážitek. Parazit byl oceněný Zlatou palmou a podle mnohých ohlasů se tak stal nejzábavnějším vítězem festivalu v Cannes od dob Pulp Fiction. (Aerofilms)
(více)Videa (6)
Recenze (901)
Parazit je film, o ktorom je najlepšie nič nevedieť. A potom sa to začne. Minúta za minútou, hodina za hodinou (má to 132 minút, ale nevadí to). Dej sa šponuje, je to svojím spôsobom zábavné a svojím spôsobom napínavé a mrazivé. Pritom netušíte, aký žáner pozeráte (!). Možno to nebudete vedieť ani po záverečných titulkoch (!!). Napriek tomu, alebo možno práve preto, je to skvelý, originálny film so scenárom, na aký by len tak niekto nemal odvahu (asi fakt len Kórejci). Fakt neviem, čo by som k tomu napísal bez spoilerov. Tak radšej už iba dodám, aby ste si to pozreli. Čím skôr, tým lepšie. Pre vás. ()
Tak tohle je ten vychvalovaný, téměř geniální thriller? Od Džun-ho Ponga jsem nikdy nic neviděl, ale podle ohlasů jsem byl připraven na superbombu. Dočkal jsem se snímku s několika vyšinutými, ale mnoha nepravděpodobnými situacemi, které jsou v Asii dost časté. Jsem ochoten dát 70%, ale ani o ťuk víc. ()
Je fakt, že na tento film tak ľahko nezabudnem a je ťažké ho žánrovo niekam zaradiť. Dojem, ktorý zanechal by som skôr prirovnala k rozpačitosti. Technicky je film brilantný, no nepomôžem si, akosi mi to celé podanie neulahodilo. Dominuje namixovaná všehochuť, ktorej chýba hlbšia myšlienka. Všetko je veľmi precízne zrežírované, no hlavný point chýba. Nemám nič proti bizardnosti, ak je správne a tvorivo vo filme podaná, naopak ju veľmi oceňujem. Tu je forma krásna a pútavá, obsah prázdny. Príbeh je nepredvídateľný, nezasiahol emočnú rovinu a celkovo šiel mimo mňa a nie do mňa. ()
Kličová událost košického Art Film Festu samozřejmě z fleku vyprodala největší sál festivalu. Já si trošku připadal jak na csfd projekci, vedle mě freddy, za mnou pan hnědý, před hajzlem seznamení s dalším csfd drakem. Joon-ho Bong je master, protože dokáže míchat žánry, které by leckoho ani nenapadlo hodnit do jedný míchačky, co začíná jako komedie, pokračuje jako sociální drama a končí thrillově. Scénář originálnější než multikino v iglů, nuda vyfakovaná daleko od filmu, nebyl záběr, kdybych si zívnul. Režie působí naprosto sebejistě a výborně pomáhá s vyprávěním i s prolínajícímy žánry. Joon-ho Bong si prostě hraje se žánry, s dějem, s postavama a mě ty jeho hrátky přišly filmově neskutečně fresh. Jihokorejský den na košickém arťáku se vydařil na výbornou. ()
Kultovní tuzemská hláška "Nezlobte se, že vás zase obtěžuji, ale zapomněla jsem se zeptat, jestli máte sklep. Máte sklep? A mohla bych ho vidět?" rozpracovaná do podoby celovečerní (zdaleka nejen) thilleroidně-černohumorné třídní satiry, kde nikdy nevíte, na čem zrovna jako divák jste. Což mohlo lehce skončit jako trapný mišmaš (a i to se již v minulosti Bong Joon-hoovi přihodilo), ale vznikl z toho jízlivý majstrštyk, který navrací dech v poslední době poněkud uvadající jihokorejské vlně. Co navrací... Toto není prostá resuscitace, ale plnohodnotný comeback; a to rovnou ve více ohledech. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (17)
- Konferenčný stolík bol navrhnutý špeciálne pre tento film. Tvorcovia merali stôl tak, aby sa pod neho mohli vojsť štyria dospelí. (mivr)
- První píseň závěrečných titulků napsal sám režisér Džun-ho Pon a nazpíval představitel hlavní role Woo-shik Choi. (filmovyfan)
- Dům, který je nosným prostředím filmu, byl kompletně postaven pouze pro potřeby natáčení. (filmovyfan)
Reklama