Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V druhé půli 19. století zuřily sociální bouře, chudí dělníci protestovali proti vykořisťování, domáhali se zlepšení životních podmínek. V této kulise se odehrává kriminálně laděný příběh kolem hledání kompromitujících materiálů, které by prozradily ledasco nelichotivého na boháče. Jsou totiž skryty v titulové sošce... Nevýrazný film podle předlohy, která rozhodně nepatří k vrcholům tvorby Josefa Nesvadby. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Zas tak tak hrozné jak tu někteří popisují, to nebylo. Po příběhové stránce to sice je podprůměrná záležitost, ale herecké výkony Cupáka a především mladé Jany Preissové (které to vážně slušelo) mi to vynahradili. Celou dobu jsem si říkal, jestli je vážně už těhotná (film je ze stejného roku jako Popelka, kterou musela Jana odříct kvůli těhotenství) – no a ona to ve filmu na konci sama vzpomene. Místy to mělo zajímavou atmosféru, místy se to trochu vleklo, ale průměr tomu přesto vlepím. ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Jednu hvězdičku dávám navíc jako rezervu do budoucna. Až si třeba najdu cestu k postavám p. Cupáka. Cítím, že to byl skvělý herec. Takový dojem hlubokého smutku a melancholie dovedl navodit málokdo jiný. Ale právě přes tu temnotu se špatně dostávám. Moc pěkná pí. Preissová si zaslouží též zmínku. Pozoruhodné je i to, jak film tak napůl zpracovává historické události svárovské stávky: Svárov ~ Svahov, továrník Liebig ~ Riessig. ()

Reklama

Hennes 

všechny recenze uživatele

Povedený detektivní příběh z roku 1871. Otakar Brousek jako drsný baron a továrník. Eduard Cupák v roli učitele, který bravurně zvládá řemeslo detektiva. Vražda, vydírání, další vražda. Vše se točí kolem zlaté sošky Buddhy, která obsahuje cenné dokumenty pana barona. Ve snímku kromě Brouska a Cupáka vystupují další české herecké hvězdy, mlaďoučká Jana Preissová jako hokynářova dcera, Václav Postránecký jako její nápadník, starosta obce Illja Prachařa, komtesa Milena Dvorská a další. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Kleinův výlet na práh fin de siècle natočený na prahu normalizace, po dvou dosti slabých filmech, ještě čerpá z estetiky předešlé dekády, což mu ovšem usnadňuje především historický rámec a téměř arbesovsky prostínovaný příběh, který z Nesvadbova románu originálně vyčetl Ladislav Fuks, autor scénáře. Učitel Krasl, pokrokový mladý muž, jehož skvěle ztvárnil Eduard Cupák, se vrací do rodné vsi jako cizinec: svět, který znal, se změnil k nepoznání, a on pomalu snímá ze skutečnosti závoje. Nachází jen propletené osudy a masky – a pod nimi prázdno. Poslední rouška mu odhalí, že se mýlil již na samém počátku. Ideologická příměs je na svou dobu snesitelná, v podstatě se příliš nevymyká dobové realitě a artikuluje-li socialistické ideje Krasl, integrují se pevně s jeho vlastní cestou: jeho přese vše nepolevující víra v lepší, sociálně spravedlivou společnost překonává jeho deziluzi a na prahu sedmdesátých let dvacátého století, sto let po příběhu, adresuje staletí ještě vzdálenější. ()

JimLogan 

všechny recenze uživatele

Dojmy z tohoto filmu mám poněkud rozpačité. Na jedné straně musím ocenit výbornou černobílou kameru, co všechno šlo vytvořit s nijak velkou výpravou i jistou atmosféru příběhu. Ale zase na druhou stranu je tu hrozně cítit odtažitost a jistá roztříštěnost celé příběhu. Škoda. Realistický konec vyšuměl díky dvěma monologům hlavní postavy (úvodního a závěrečného), které chtěly v podstatě říct - tehdy mu to mohlo projít, dnes (míněno v době vzniku filmu) už ne... ()

Galerie (5)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama