Reklama

Reklama

Skif

  • Rusko Скиф (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jsou časy, kdy jedna civilizace nahrazuje jinou. V centrální Eurasii nastává nová doba, kdy Skytové jsou skoro vyhlazeni. Pár z jejich potomků se stává bezohlednými žoldáky, takzvanými "Áresovými vlky". Lutobor, pravá ruka knížete Olega, se zaplete do nekalých intrik a ocitá se v ohrožení života, přičemž musí zároveň zachránit svou manželku a syna, které unesli právě Skytové. Spolčí se s jedním zajatým "vlkem", kterého zradil vlastní lid, a vydávají se směrem k poslední osadě Skytů, kde by oba měli naplnit svůj osud. (C0r0ner)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (37)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Nestává se mi příliš často, abych narazil na fantasy film, ze kterého se postupně nevyklube úplná kravina, nebo v němž tvůrci nezvládnou vizuál. Tady se to povedlo a Rusové ukázali, že když opravdu chtějí, mohou vyškolit i hollywoodské tvůrce s jejich často až slaboduchými scénáři. Děj byl přímo našlapaný akcí, pohani prolévali krev se stejným zápalem, jako kdyby pobírali plat od svaté inkvizice, a přestože byl příběh jasně předvídatelný, hodně mě bavil. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„CHTĚJÍ MANŽELKU A SYNA VÝMĚNOU ZA VÁŠ ŽIVOT...“ /// V první řadě pohanství, pak špína, chlad a hnusní lidští tvorové. Řeknu hodně málo - 6. století... Úvod prostej jakýhokoliv příběhu – proč taky. Stačí smrt, krev, drsný týpci a nejdrsnější Lubor, tedy ten, kterej vyráží hledat ženu a syna. Zdrhnul z mučidel, bosej, jen v gatích.... (tak ne, nakonec se vobleče, srab...). Drsnej příběh z drsnejch časů. Všude samej nepřítel... vlastně zlořád, z různejch prapodivnejch kmenů a všichni chtěj jedno – smrt! Vobčas to na mě působí jako prehistorickej Mad Max. Dvojka (přibližně, prostě...). Taková jednoduchá kravina, postavená na bitkách a krvi. Takže jediný překvápko přinese závěr... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Tu dobu žeru. 2.) Když se pomatlám soplem, vypadám děsivě! 3.) Thx za titule „mindhunter29“. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE **** NAPĚTÍ * ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Už se nám zde ti zdejší samozvaní hororoví exprdi začínají vzájemně intelektuálně křížit, a tak úvodem musím pogratulovat jednomu z nich k dokonale livingdedovskému komentáři s obsahem. Chápu, že stát se zdejší tolik uznávanou komunitní autoritou mnohdy obnáší čumět na kamryp s anglickým dabingem a turkmenskými titulky na své Nokii 6210, jen abych tu měl zvratek jako první a bylo mi z toho teplo u šulínka, popřípadě po vzoru labilní trolí Psychorkonkurence to sem rovnou naprudko tolik fundovaně napálit jen na základě přívěsu či podle gůgltranslátorem špatně přeložených anotací k filmu s premiérou v roce 2022, avšak pak se jednomu při následném „erudovaném“ chytračení může lehce stát, že se nejen o nějakých 15, 16 století sekne v období, kdy se film odehrává, ale také vcelku snadno v tom rozpixelizovaném zrnění doprovázeném pro dotyčného zcela nerozluštitelným praskajícím angloturkmenským galimatyášem ani nepochopí, kdo je kdo. Takže už to nehul, Evile, a příště se ani neobtěžuj čumět na nesrozumitelné pohyblivé obrázky, prostě si jen přečti ruský název a rovnou expertně napiš, že se jedná o dramatický životopisný film o neohroženém slovanském skifaři Chalupovi, odehrávající se v době napoleonských námořních válek, což v konečném důsledku bude úplně stejně veselé a informačně hodnotné. Takže, Sojuzmultfilm sice spařil po několikáté zalitý lógr z bylin a vesele čorkařil od Барбарa Конанa, přes Викингov Михаила Крайтонa až po kultovního Морозкa, ale výsledkem je krásně udělaná, soubojově vytuněná, roztomile brutální a kulantně odsejpající fantasy pohádka o krajně nesympatickém ňoumovitém družiníkovi zmrdského knížete Olega I. Černigovského (cca 1050 – 1115 n.l.!) , který sice nepádloval, ale i tak se, doprovázen skoro věrným druhem, pankovým skifařem Kolčavou, vydal po požití kouzelného lektvaru druida Babojagixe pod heslem „Kdybys nebyl čurákem, nestal by ses medvědem“ na zábavnou dobrodružnou výpravu za vyrváním své milované Nastěnky ze spárů skythských vražedných nájemníků, t.č. již méně pyšných a téměř před úplným vyhlazením. Ale kdo ví, mohli to být i tak zvaní Chetité ve službách ázerbajdžánského prezidenta, kteří v 18. století před naším letopočtem útočili na Peru a Lutobor byl laponský národní hrdina, co od nich vyčistil Island. Teď fuckt nevím a mohu být mírně hystericky neakurátní, ta slangová turkmenština někdy děsně polyká koncovky. Každopádně se mi to líbilo! ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Jako úplně špatné to není - výprava je skvělá, formálně dobře natočené, souboje a bitky rovněž. Ale ta revenge historka je taková prvoplánová, kdo je hlavní padouch, to je myslím zřejmé všem, ale nějak tomu chybí hlubší pocit, nevím, jak přesně to popsat, je to prostě chladné jak kus ledu, bez emocí, ačkoliv tam jde o velké věci. Ani to pozadí, kdy každý národ má svého boha a kníže prosazuje za každou cenu, i cenu zrady, podrazu a násilí toho křesťanského, tady nejde moc do hloubky, a to navštívíme tuším hnedle tři svatyně. A fakt jsem moc nepobral i ten kotrmelec, kdy z násilných vrahů Skytů, kterým nevadí povraždit majitele nějaké hospůdky při cestě plus návštěvníky, aby měli kořist (to představení je hodně nešťastné pro veletoš v další fázi, neměl jsem je od začátku rád), tak z těchto násilných Skytů se najednou stanou dobromilové, kteří si po vzoru vlčí smečky jen chrání své území a má mi jich být líto? Tak to ne, soudruzi, všechny ty rasy a národy jste sice představili jako krvelačné, ale tenhle obrat vám fakt nežeru. Problém je, že ono se moc nedá fandit ani Lutoborovi, zvlášť poté, co v sobě najde medvědí sílu , prostě je to celé takové, že není komu fandit, není moc s kým co objevovat, jen zrady, krev, násilí. Možná to tak v tehdejších dobách bylo, možná ne, ale příliš mne to nebralo. ... Btw, vidím tady v žánrech fantasy. Proč? Ta to rozhodně není - není tam ani jeden kouzelník, ani trpaslíci, natož drak. ()

Charlie84 

všechny recenze uživatele

Skif je historický film asi jako Barbar Connan. Záhy se totiž na plátně objeví vražední lesní trpaslíci, chlapíci s dredy místo mečů nebo obřími vejci na hlavách. Rychle tedy víte, na čem jste. Ti nejvostřejší z nich se po požití hopsinkové šťávy z místních hvozdů začnou náhodně měnit v medvědy. Ale proč ne. Bitkám to dodává originalitu a ano, souboje jsou na Skifovi to nejlepší. Parádní kamera, choreografie, předměty, s jejichž pomocí se hoši vzájemně zbavují rukou, obličejů (ty jsou, jak už tomu tak v dávnověku bývalo, ideálním materiálem na slušivý oděv), případně srdce, střev…těm, co mají v sobě medvěda, na to stačí pěsti. Pochopitelně. Největší problém (u ruských eposů již tradičně) je až komická neschopnost vyprávět příběh. Ten není objevný, ale pro podobou rubačku by byl více než dostačující. Závěr mě vyloženě potěšil. Leč marná sláva, jde se z bitky do bitky a finále, které mělo nemalý potenciál, tak vyzní až nechutně naprázdno. Celé je to (opět tradičně) podané dost blbě (rozuměj „rusky“), leč na papíře musely být některé scény působivé, a odlesky toho, jaký Skif mohl být, kdyby jej natočil kupříkladu Mel Gibson, tam jsou. Je to vlastně dost škoda. Až na totální (i když přiznávám - zábavný) úlet s Velesovými uctívači, to fakt není zase taková p******a. Možná to nevypadá, ale vzhledem k žánru a ruské provenienci, tady celou dobu vlastně chválím. Šanci si Skif zaslouží. ()

Galerie (64)

Reklama

Reklama