poster

Zrno

  • Turecko

    Buğday

  • Německo

    Grain - Weizen

  • anglický

    Grain

  • Slovensko

    Zrno

    (festivalový název)

Drama / Podobenství

Turecko / Německo / Francie / Švédsko / Katar, 2017, 127 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • viap
    ****

    Film Zrno je piaty film od režiséra S. Kaplanoğlu , ktory som videla . Je trosku iný, ako ostatne jeho filmy , odbočuje od režiséroveho obľúbene zameranie na Tureckého vidieku, ale zachováva všetky prvky , typické pre jeho filmy- perfektná kamera , krásne dlhé zábery, spojenie nádhernej hudby /Mustafa Biber/ a charizmatického Jeana Marca Barra. Trilógia Vajce, Mlieko a Med ma očarila , ale dostal ma jeho film Angel's Fall(29.11.2017)

  • rivah

    http://www.hollywoodreporter.com/review/grain-review-1033555 http://variety.com/2017/film/festivals/sarajevo-film-festival-grain-semih-kaplanoglu-dystopian-human-condition-1202525776/(12.11.2017)

  • Baldrick
    ***

    New age mystika, zabalená do precizně komponovaného a skvostně černobíle nasnímaného obalu, který se svou výtvarnou stránkou a (v podstatě jednoduchou, na zajímavých lokacích postavenou) výpravou citlivého srdéčka dotýká. Ale rozum trpí. Tak prostoduchá moudra typu "vzdej se svého ega, ty trubko", a hlavně zarámovaná jakýmsi postapo á la bubu GMO (a tím nemyslím, že by na dané téma nešlo vytvořit přesvědčivé dílko), navíc doplňovaná občasnými inscenačními zoufalostmi, ty by poučený divák od pana režiséra (také vzhledem k jeho předchozím filmům) zrovna nečekal. Konec to trochu posouvá do jiných dimenzí, které milosrdně zahalí některé rozpaky, nicméně i tak působí ve výsledku klíčová volba "pšenice, nebo dech" víc rozpaků než usebrání. A ta epizodka s Andrejem v mokřadech, mno, ještě by z toho mohl někdo vyvozovat, že se dokonce vypravil do nějaké jakože turecké zóny, kde se ovšem hovoří v angličtině, páč je to koprodukce a zřejmě to pak pude na nějaký ten Netflix, že ano, tak aby se to taky rentovalo, vono zas tak levný to taky zrovna nebylo, že ano...(22.3.2018)

  • Biopler
    ***

    Film v počiatkoch budí záujem, predstavuje zaujímavú postavu v zosobnení Barra, vydávame sa na púť do neznáma... tu to začína ísť z kopca pri frázach, ktoré omieľa Cemil, a ktoré už dnešného diváka nevedia až tak zaujať. Pri dlhých záberoch, čiernobielom obraze určite nejedného diváka napadne, že sa rejža inšpiroval Tarkovským a hlavne jeho Stalkerom. Záver som až tak nepochopil, ale dojem sa ustálil kdesi v strede.(13.12.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace