poster

Il coltello di ghiaccio

  • Španělsko

    Detrás del silencio

  • angličtina

    Knife of Ice

  • USA

    Silent Horror

Krimi / Mysteriózní / Thriller

Itálie / Španělsko, 1972, 91 min

  • clint123
    *****

    Solídne giallo s krásnou Carroll Baker v réžii skvelého Umberta Lenziho. Film má všetky prvky klasického gialla - tajomnosť, mysteriózne prvky, napätie, zápletku, pátranie po vrahovi, ktorý nie je do poslednej chvíle jasný . Hudba od Marcella Giombiniho je štýlová - veľmi dobrá ústredná skladba (melódia). Hlavná postava Martha zostala nemá po traumatickej udalosti z minulosti, keď jej zahynuli rodičia pri nehode. Dej sa točí okolo tajomných vrážd - nevedno kto je vrah, satanizmu či spomienok a predstáv. Pre mňa určite zaujímavé dielo!(30.12.2012)

  • Karlos80
    **

    Tímto filmem jsem zkompletoval všechny Lenziho Gialla natočené v rozmezí let 69-75 (celkem jde o 7 filmů, z niž ve 4 hrála americká herečka Carroll Baker, žánrová ikona Lenziho filmů). V pořadí šlo už o 5 kousek, následovalo ještě netradiční "Spasmo" a poslední "Gatti rossi in un labirinto di vetro". Děj a zápletka spíše průměrné, ve své podstatě jde o remake filmu "Točité schodiště" z roku 45, ale podobně jako pepuovi mi zde satanistická tématika moc nesedla, jednak na ní byl film příliš mírný, a pak tu byla zastoupena jen okrajově (naštěstí). Bledá Carroll Baker (vypadala jako stará-mladá), ve filmu němá, hrající hlavně tváří a očima, mě také moc v roli traumatizované ženy nepřesvědčila, dokonce snad až do 15. minuty filmu, jsem vůbec nepoznal, že je vlastně němá, skrz tu železniční nehodu z dětství, při níž zahynuli její rodiče:-) No nějak mi to úplně uniklo abych se přiznal. Ida Galli její sestra, rovněž známá z giallo filmů, zde bohužel hrála jen chvilku, přesně asi do 15 minuty. Venkovské prostředí, atmosféra, vraždy (všechny mimo obraz, tady mohou být fanoušci gialla a typicky elegantních krvavých vražd trochu zklamání), konstantní herecké výkony (kamera se často zaměřuje na oči, na pocity strachu a duševní bolest hlavní představitelky), spíše afektované dialogy, hudba, to vše opravdu jen průměrné, finále je pak spíše mechanické a statické, i když je divákovi vše jaksi zpětně dovysvětleno. Žádné pořádné drama, zápletka, intriky, nahota, sex, a hordy krve, tu nečekejte. Nejlepší scéna asi ta v garáži, a nebo krvavé býčí zápasy v úvodu (divná to tradice, kterou moc neuznávám). Celkově jde o hodně staromódní, místy nudnou a únavnou záležitost, která dnes už moc lidí asi neosloví a nezaujme. Doporučuji tedy spíše jen giallo nadšencům, z mého pohledu jde o druhé nejhorší Lenziho giallo, tím nejhorším byl pro mě patrně film "Eyeball" z roku 75.(26.9.2011)

  • pepua
    *

    Hlavní postava, Martha Caldwell (Carroll Baker) trpí traumatem z dětství, kdy byla svědkem tragické nehody na železnici a od té doby nemluví. Na návštěvu za ní a její rodinou přijede Jenny (Ida Galli), ale dlouho si pobyt neužívá, neboť ji kdosi zavraždí a děj se rozbíhá... Typické Lenziho giallo, tentokrát nabízející i velmi lacinou satanskou tematikou, která mi ale do děje vůbec nesedla. A Carroll Baker, která v tomto filmu nemluví, hraje příšerně, nepřesvědčivě, škoda, že si Lenzi oblíbil zrovna ji; navíc mi nejde na rozum, že si Lenzi nedal práci, aby dívka, která už let 15 nemluví, zvládla alespoň trochu znakovou řeč, to, jak Baker mávala rukama nohama filmu rozhodně nepřidává, spíše naopak. Tohle se Lenzimu prostě nepovedlo.(10.8.2010)

  • vitekpe
    ***

    Je to dobre natoceny, a Carroll (i potom co se z hollywoodskych produkci presidlila do evropskych b-filmu) je zajimava, o tom zadna... Navic, reknete uprimne, kdy jste videli naposledy film, ve kterem je hlavni postava nema, a za celou dobu nerekne ani slovo? Je fakt ze vrazdy tam neuvidime a nahotu taky ne. Mirne satanisticky nadech mi nevadil. Jako zajimavost stoji tenhle film vsem priznivcum zanru urcite za pozornost.(17.4.2014)

  • JohnnyD
    *

    Nemá to štýl gialla, žiadnu dráždivú nahotu či drsné násilie, tupá detektívka, ktorá by mohla kľudne byť epizódou Derricka a ktorá potvrdzuje, že na začiatku sedemdesiatych rokov boli Taliani schopní pustiť do kín hocičo, len aby parazitovali na úspechu The Bird with the Crystal Plumage.(25.11.2020)