poster

3 dny v Quiberonu

  • Německo

    3 Tage in Quiberon

  • Rakousko

    3 Tage in Quiberon

  • Francie

    3 jours à Quiberon

  • Slovensko

    3 dni v Quiberone

  • Velká Británie

    3 Days in Quiberon

Drama

Německo / Rakousko / Francie, 2018, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ****

    Nádherný film, který nemá problém ukázat duši a emoce velké herecké hvězdy jedné dékady. Hodně intezivní prožitek, když se přes plátno prakticky inimně sbližujete s někým jako je Romy. Z výkonu Marie Bäumer jsem naprosto uchvácen, takovýhle herecký nastudování žijící postavy předvést americká herečka, jde rovnou do nominace na zlatoplešku.(23.10.2018)

  • Roman Albach
    *****

    3 dny v Quiberonu ukazují Romy Schneider jako velice citlivou, emotivní, nešťastnou ženu, která hledá půdu pod nohama a přemýšlí, jak naložit se svým životem. Režisérka Emily Atef jde na dřeň, stejně tak vynikající představitelka hlavní role Marie Bäumer, u které jsem měl v mnoha scénách pocit, že sleduji skutečnou Romy Schneider. Z téměř každého záběru je zřejmé, že Emily Atef je perfekcionistka. Skutečná lokace, oblečení přestavitelky, které přesně odpovídá tomu, co na sobě měla Romy Schneider, interiér hotelového pokoje, restaurace, kde Romy strávila noc před interview, vše jakoby vypadlo z fotografií Roberta Lebecka. Pokud byla režisérka přesná v těchto detailech, tak zcela správně byla přesná i ve vykreslení Romy jako ženy, která hledá únik v alkoholu a prášcích. Jak jsem již zaregistroval, řadě fanoušků Romy toto zobrazení vadí. Samotná dcera Romy Schneider, která se jako dítě objeví v posledních scénách filmu, Sarah Biasini, tento film odmítla s tím, že ona si mámu pamatuje úplně jinak. Zcela ji chápu a je dobře, že svoji matku hájí. Nicméně alkohol, prášky a cigarety k Romy v posledních letech jejího života neodmyslitelně patřily. V jarním Quiberonu roku 1981 byla ještě šance, že se Romy ze všeho toho balastu vyhrabe, natočí tolik očekáváný film Poutnice ze Sans-souci, kde měla poprvé hrát ze svým synem Davidem. Osud tomu ale chtěl jinak. 4 měsíce po tomto interview její 14 letý syn tragicky umírá. A to byla rána, kterou nešťastá 42 letá žena jménem Romy Schneider nemohla ustát. Umírá 10 měsíců po svém synovi na srdeční zástavu.(8.10.2018)

  • Anderton
    ****

    Životopisný film sa dá nakrútiť mnohými spôsobmi a výňatok z určitého dôležitého životného obdobia podľa mňa funguje lepšie, ako súhrn celého života a preskakovanie zo scény na scénu po dlhých rokoch. O Romy Schneider v podstate vedia fimoví fanúšikovia a fanúšikovia bulváru staršieho veku všetko a tento film im aj to, čo sa o herečke rozprávalo, potvrdí. Atef ale necháva každej zo štyroch hlavných postáv dostatok priestoru aj na to, aby sme pochopili aj zmýšľanie ľudí, ktorí sú dôležití viac menej iba preto, lebo sa točia okolo hviezdy. Pričom nemusí ísť nutne o kritiku, dôležitá je aj otázka, kým by bola Romy bez nich. Prirovnanie k slnečnej sústave by nebolo od veci, osobne by som do svojho filmu o nejakej veľkej hviezde nejakú podobnú metaforu namontoval.(4.10.2018)

  • Othello
    ***

    3 problémy v Quiberonu. Dva jsem ochotný odpustit, třetí nikoli. 1 - sic iluzi zastaveného času černobílá vždy sluší, body jí ubírá očividně digitální obraz s minimem černé, zato s hromadou šedých odstínů. Nemluvě o postprodukčním rozostřování. 2 - několikrát mě neskutečně iritovala práce s komparzem, kterému někdo řekl "3-2-1 - zapalte si všichni cigarety a jedem!" Veškerý kompars tak má neustále v ruce čerstvou cigaretu a místnosti postrádají onu zrnitou mlžnost, kterou by ona zakouřenost vytvořila. Tak. To jsou tedy ony vizuální detaily, které jsem se rozhodl tolerovat, zejména díky herectví Marie Bäumer, jejíž přechody ze stavů nesnesitelné sebelítosti do manických euforií jsou úžasné a nejsilnější momenty filmu přicházejí, když přes celé to zamlžené vědomí zničehonic prosvitne naučený úsměv herečky, který se sem tam vrátí jakoby jediná ozvěna dob minulých. Proč ve mně film nakonec neobstál je díky závěru, jež přijde s laciným reklamním rozhřešením, prostopravdami a motivační hláškou nakonec, jakkoli takovéto útěšné uzavření kariéry Romy Schneider naprosto nekoresponduje s postupným uhasínáním a sérií tragédií, jež její osudy nakonec ve skutečnosti uzavřely.(26.2.2019)

  • Pierre
    ***

    Kdyby někdo náhodou nevěděl kdo byla Romy Shneider, jaký měla život a tak podobně mohl by pro něho být tento film poměrně zmatený. Já jsem s ni viděl pár filmečků, ale četl jsem biografii, takže jsem byl alespoň malinko v obraze. A jako sonda do Romininy duše film funguje a dokonale vystihuje její osobnost. Hlavní herečka ji je neskutečně podobná. Černobílá je možná na první pohled jenom na efekt, ale má své kouzlo a teď už si nedokážu představit, že by byl film natočen v barvě. Přesto je však možná příliš zmatený, utahaný, ukecaný a vhodný spíše jenom pro festivalové projekce.(3.8.2019)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 19. února 2018 na filmovém festivalu v Berlíně. (Stoka)